به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

متاسفانه بیشتر انسان ها خواب را جدی نمی‌گیرند و معتقدند خواب در سلامتی آنها تاثیر ندارد. در حالی که خواب ناکافی یا بدون کیفیت، پیامدهای طولانی مدتی بر سلامتی می‌گذارد. اگر چه خواب خوب، تضمین کننده سلامتی نیست، اما خواب به حفظ بیشتر عملکردهای حیاتی کمک می‌کند. آیا میدانید لباس خواب باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود؟!

همانطور که در طول روز بر اساس مجالس و یا کارهای که انجام می‌دهیم، نیاز است که لباس مخصوص و مناسب با آن را به تن کنیم، در مورد خواب هم باید به این موضوع اهمیت داد.

مهم است که هر شب هنگام رفتن به رختخواب لباس خواب مناسب بپوشید، به این دلیل که لباسی که به تن می‌کنید کیفیت خواب و سلامتی شما را تخت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه این مطلب، 5 دلیل که استفاده از لباس خواب باعث افزایش کیفیت خواب می شود را توضیح می‌دهیم.

چگونه لباس خواب کیفیت خواب و سلامتی را بهبود می‌بخشد؟

داشتن یک زندگی سالم فقط شامل؛ داشتن رژیم غذایی صحیح، ورزش و کاهش موقعیت های استرس زا نیست. علاوه بر داشتن احساس درونی خوب، نسبت به خود، نیاز است که شرایط را برای خواب ایده آل و با کیفیت، مهیا کنید. بهتر است بدانید که لباس خواب باعث افزایش کیفیت خواب می شود.

انواع مدل لباس خواب مانند، پیژامه، روبدوشامبر، پیراهن و تاپ شلوارک می‌تواند بر روی کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد. در اصل لباس خواب به دلایلی که در قسمت پایین توضیح داده ایم، وضعیت سلامت خواب را تغییر می‌دهد.

لباس خواب مناسب

لباس خواب بدن را گرم نگه می‌دارد، در نتیجه خواب آرامی خواهید داشت

لباس خواب فواید متعددی مانند گرم نگه داشتن بدن را دارد. لباس خواب پا و تمامی اندام را به صورت کامل می‌پوشاند و در طول شب از شما در برابر سرما محافظت می‌کند.

داشتن لباس خواب زنانه و مردانه گرم مانند؛ بلوز و شلوار ساتن ابریشم، پیراهن و شلوار پشمی در شب های سرد موثرتر است. پوشیدن این مدل لباس ها باعث گرم شدن بدن و افزایش گردش خون شده و به مغز این سیگنال را می‌دهد که زمان خواب است.

پوشیدن لباس خواب باعث پیشگیری از بیماری می‌شود

پوشیدن لباس خواب در شب، خطر ابتلا به بیمارهای آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. حتما برایتان پیش آمده است که در طول شب به صورت تصادفی پتو را از رویتان کنار زده زده اید. در چنین شرایطی، ممکن است بلافاصله بیدار نشوید تا خود را بپوشانید و دچار سرما خوردگی می‌شوید.

اما اگر شما در هنگام خواب، لباس خواب مناسب فصل را بپوشید دیگر نگران کنار رفتن پتو از رویتان نخواهید بود و با آرامش خاطر می‌خوابید. بهتر است در زمان شب، از مدل های لباس خواب ساتن و انواع مدل لباس زیر باکیفیت برای حفظ سلامتی خود، استفاده کنید.

پوشیدن لباس خواب به بهداشت شخصی شما کمک می‌کند!

در حالی که یک خواب شبانه خوب، کمک می‌کند تا برای فعالیت های روز بعد شارژ شوید، پوست سلول های مرده را می‌ریزد و از نو بازسازی می‌کند. در زمان خواب بدن سلول های مرده پوست که شامل میکروارگانیسم ها هستند، با سرعت زیاد دفع می‌کند.

وقتی با لباس خواب به رختخواب می‌روید، پوست مرده و باکتری ها به جای روی ملحفه تخت، در لباس قرار می‌گیرند. در اصل لباس خواب به عنوان سدی بین بدن و ملحفه خواهد شد. بنابراین مهم است لباس خواب خود را به صورت مرتب و با روش صحیح بشویید. اگر پیژامه های خود را به صورت مرتب نشویید، مستعد ابتلا به سیستیت، MRSA و عفونت های پوستی می‌شوید.

بهترین جنس لباس خواب برای داشتن خواب راحت

برای داشتن خواب خوب در شب، باید قبل از خواب احساس راحتی کنید. راحت بودن باعث می‌شود تا سریعتر به خواب عمیق و با آرامش بروید. برای انتخاب لباس خواب، حتما به جنس آن توجه کنید زیرا رابطه مستقیمی با راحتی شما دارد. در بخش پایین بهترین جنس لباس خواب را آورده ایم که شامل:

لباس خواب ساتن ابریشم: لباس خواب های ابریشمی، نرم، محکم و ضد حساسیت هستند. این مدل لباس باعث گرمی بدن، تنفس راحت پوست و جلوگیری از گرمازدگی می‌شود، چرا که این لباس ابریشمی چهار فصل است.

لباس خواب ساتن ابریشم، در مدل های متنوع مانند؛ پیراهن و شلوار، روبدوشامبر، تاپ و شلوارک، پیراهن عرضه می‌شود. ابریشم یکی از بهترین جنس های لباس خواب است. برندهای معتبری در ایران مانند لباس سکرت وجود دارد که میتواید لباس خواب ساتن ابریشم اصل را با خیال راحت، خریداری کنید.

لباس خواب نخی: این جنس لباس خواب از مواد نرم و تنفس پذیر تولید شده اند و برای خواب در دمای گرم گزینه مناسبی هستند. این مدل لباس خواب نخی به صورت بلوز و شلوار، پیراهن و تاپ و شلوارک عرضه می‌شود.

لباس خواب فلانل: این لباس خواب برای مناطق سردسیر و زمستان مناسب است. لباس خواب فلانل چه برای قبل خواب و چه در زمان خواب برای داشتن خواب با کیفیت، گزینه ایده آلی در فصل سرما است.

لباس خواب پنبه سوپیما: این پارچه خنک ترین و یکی از نرم ترین پارچه ها برای لباس خواب است. این جنس لباس تنفس پذیر و کانلا سبک می‌باشد. لباس خواب پنبه سوپیما، برای فصل گرم سال مناسب است.

پوشیدن لباس خواب باعث افزایش اعتماد بنفس و خواب راحت می‌شود

پوشیدن لباس خواب راحت و مخصوص باعث افزایش اعتماد بنفس می‌شود و حتی بر کیفیت رابطه زناشویی تاثیر گذار است. این موضوع باعث می‌شود با حس و حال خوب به تخت بروید و حس خوب را به شریک زندگیتان هم منتقل کنید. فراموش نکنید، برای داشتن خواب با کیفیت مهم است با حس خوب به تخت برویدلباس خواب یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود کیفیت خواب است.

رابطه لباس خواب با خواب با کیفیت

اگر به هنگام رفتن به خواب در شب مشکل دارید، دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. یکی از این دلایل این است که شما لباس مناسب در رختخواب نپوشیده اید. مطمئن شوید لباس خواب و ملحفه تخت شما، از جنس خوب، نرم، لطیف، تنفس پذیر و راحت باشد. به خاطر داشته باشید، لباس خواب به صورت مستقیم بر کیفیت خواب تاثیر گذار است.

لباس خواب مناسب بر روی مغز، خلق و خو و سلامت پوست و در نتیجه خواب سالم تاثیر گذار است. با توجه به مطالب گفته شده در انتخاب و خرید لباس خواب باکیفییت از فروشگاه های معتبر مانند lebassecret خرید کنید.

برای ارتباط با برند معروف لباس سکرت، از راه های ارتباطی زیر اقدام بفرمایید

  • اینستاگرام لباس سکرت: @lebassecret1
  • تویتر لباس سکرت: twitter.com/lebassecret
  • پینترست لباس سکرت: pinterest.com/lebassecret/
  • پشتیبانی تلگرام: Lebas_secret@
  • کانال تلگرام لباس سکرت: https://t.me/lebassecre