به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

چگونه روغن سبوس برنج را در منزل تهیه کنیم؟

بهتر است قبل از اینکه بخواهیم هر موضوع دیگری را در رابطه با روغن سبوس برنج بیان کنیم، طرز تهیه آن را در منزل به شما آموزش دهیم.

روش تهیه روغن سبوس برنج در کارخانه‌های بزرگ با منزل متفاوت است. در کارخانه‌ها از دستگاه‌های صنعتی بزرگ برای این کار استفاده شده و در طی چهار مرحله مشخص، روغن مورد نظر آماده خواهد شد.

طبیعتا شما در منزل خود چنین دستگاه‌هایی را ندارید و به همین دلیل باید از روش‎های دیگری استفاده کنید. البته باید قبل از هر چیزی به این موضوع اشاره کنیم که میزان روغن سبوس برنج به نوع برنج شما بستگی دارد. در واقع باید برنج شما سبوس بیشتری داشته باشد. به همین دلیل می‌توانید برای خرید برنج ایرانی اقدام کنید چرا که به صورت کلی برنج‌های تولید شده در کشور ما سبوس بیشتری دارند. در قسمت‌های بعدی این مطلب بهترین گزینه‎های برنج را به شما معرفی می‌کنیم.

می‌توانید برای تهیه روغن سبوس برنج در منزل از دستگاه‌های روغن گیری مختلف استفاده کنید ولی باید دقت کنید که این دستگاه از کمپرس سرد استفاده کند چرا که روغن‌های تولید شده با کمپرس سرد، کیفیت بالاتری داشته و مدت ماندگاری بهتری دارد.

یعنی اگر می‌خواهید حجم زیادی از روغن سبوس برنج را آماده کرده و آن را برای 1 یا 2 سال داشته باشید، باید از روش کمپرس یخ استفاده کنید. در غیر این صورت، قبل از تمام شدن روغن، خراب خواهد شد.

در حالت کلی برای تهیه روغن سبوس برنج در منزل باید از سبوس برنج یا آرد برنج استفاده کنید. آرد برنج معمولا گزینه بهتری است و در کارخانه‎ها نیز از آرد استفاده می‌شود. نهایتا آرد را تحت فشار و دمای بسیار بالا قرار دهید تا کم کم روغن را پس دهد.

همانطور که گفتیم، میزان این روغن به نوع برنج و آرد مصرفی ارتباط داشته و اگر سبوس بیشتری داشته باشد طبیعتا روغن بیشتری هم به دست خواهید آورد. ولی توصیه ما به شما این است که به جای تمامی این کارهای سخت، برندی قابل اطمینان پیدا کرده و این روغن را از بازار تهیه کنید. مطمئن باشید در این صورت نیز خواص خود را دارد.

آشنایی با خواص روغن سبوس برنج

آشنایی با خواص روغن سبوس برنج

این روغن دارای خواص بسیار زیادی بوده و هم می‌توانید از آن به صورت خوراکی استفاده کنید یا به صورت موضعی و برای درمان مشکلات پوستی به خواص این روغن توجه نمایید. طبیعتا اگر طرز تهیه روغن سبوس برنج در منزل را بدانید، می‌توانید به صورت طبیعی این خواص را داشته باشید.

در بسیاری از محصولات پوستی و آرایشی از روغن سبوس استفاده می‌شود چرا که خواصی مانند ضد پیری در آن کشف شده است. همچنین باید بدانید که هیچ بویی نداشته و برای افرادی مناسب است که حساسیت زیادی به این موضوع دارند.

ویتامین‌هایی مانند E، A و B در آن وجود داشته و به دلیل داشتن ارزیانول، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی پیدا کرده است. با خوردن این روغن کلسترول خون شما به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید این روغن خواص زیادی داشته و برای اینکه بتوانید از تمامی این خواص استفاده کنید باید میزان زیادی از آن را داشته باشید. با خرید برنج دم سیاه مینودشت می‌توانید روغن بیشتری داشته باشید چرا که این برنج سبوس بیشتری در خود دارد.

مزایا روغن سبوس برای مو

با تهیه روغن سبوس برنج در منزل می‌توانید از خواص زیادی برای مو بهره مند خواهید شد. این روغن لطافت و درخشندگی مو را افرایش داده و با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، به راحتی شوره سر را از بین خواهد برد. همچنین مواد مغذی دیگری که درون آن وجود دارند به راحتی می‌توانند پیاز مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری نماید.

همچنین اگر موضوعاتی مانند قطر و تعداد تارهای مو برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید از این روغن استفاده کنید. در این صورت قد موها نیز به سرعت بلند خواهد شد.

مزایا روغن سبوس برای پوست

همانطور که این روغن می‌تواند تاثیرات شگفت انگیزی روی موی سر بگذازد، خیلی طبیعی است که بتواند پوست شما را نیز شفاف و زیبا نماید. از این روغن برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند اگزما، جای جوش، جای زخم، لک‌های پوستی و ... استفاده می‌شود.

 

این روغن به سرعت جذب پوست شده و منافذ باز را می‌بندد. به همین دلیل از گذشته مورد توجه تمامی برندهای سازنده کرم‌های پوستی بوده و از آن در بسیاری از فرمولاسیون‌ها استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید از این روغن به عنوان پاک کننده پوست و حتی ضد آفتاب استفاده نمایید.

البته این خواص بسته به نوع برنج متفاوت بوده و می‌تواند کم یا زیاد شود. اگر هدف شما استفاده از مزایای پوستی این روغن می‌باشد، بهتر است برای خرید برنج فجر مینودشت اقدام کرده و روغن سبوس این برنج را تهیه کنید.

درمان بیماری‌ها توسط روغن سبوس

باید بدانید که از این روغن می‌توانید برای درمان بیماری‌هایی مانند فشار خون، قند خون، کلسترول خون و ... استفاده کنید. خواصی در روغن سبوس برنج وجود دارد که می‌تواند به شما در پیشگیری و درمان این بیماری‌ها کمک نماید.

همچنین کمک بزرگی برای کاهش وزن بوده و با استفاده از آن در رژیم غذایی خود، می‌توانید سلامتتان را تضمین نمایید.