به گزارش پایگاه خبری نشان :

بارداری، یکی از مهم ترین مراحل زندگی است که برای بسیاری از زنان، شیرین و هیجان انگیز است. برای اطمینان از بارداری و پیگیری صحیح وضعیت جنین، از آزمایش خون بارداری ، به عنوان یکی از ابزارهای معتبر و کارآمد در دنیای پزشکی استفاده می‌ شود. همچنین، تست پاپ اسمیر نیز شما را از سلامت دهانه رحم آگاه می کند. شما می توانید با خدمات آنی آزما، از سلامت وضعیت جسمانی خود در دوران بارداری آگاه شوید.

آزمایش خون بارداری ، دقیق ترین راه آگاهی از وضعیت بارداری

تست بارداری چیست؟

تست بارداری، راهی برای تعیین باردار بودن شما است. اگر تست بارداری شما مثبت باشد، یعنی شما باردار هستید و اگر آزمایش منفی باشد، به این معنی بوده که شما باردار نیستید. تست ‌های بارداری با شناسایی گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG)، هورمونی که در بدن شما هنگام بارداری تولید می شود، کار می ‌کنند.

از همان ابتدای بارداری، بدن شما شروع به تغییراتی برای حمایت از سلول هایی می کند که به جنین تبدیل می شوند. یکی از مواردی که خیلی سریع رخ می دهد، تولید HCG است. اگر باردار هستید، بدن شما شروع به تولید HCG بیشتری می کند. پس از کاشت تخمک بارور شده در رحم، حدود شش تا ده روز پس از لقاح، سطح HCG شما شروع به افزایش خواهد کرد.

دو نوع اصلی تست بارداری وجود دارند: آزمایش ادرار و آزمایش خون.

آزمایش ادرار، اغلب در خانه انجام می شود. این نوع آزمایش بدون نسخه در دسترس است و در محدوده های قیمتی متنوعی وجود دارد. اگر برای شما سوال است که آزمایش خون بارداری بدون نسخه پزشک انجام می شود یا خیر؛ باید گفت که آزمایش خون بارداری نیاز به نسخه پزشک ندارد.

 نمونه گیری آزمایش خون بارداری توسط یک فرد متخصص

آزمایش خون بارداری چیست؟

این نوع آزمایش بارداری، با استفاده از نمونه کوچکی از خون بدن شما انجام می شود. این آزمایش خون، نه تنها تشخیص می دهد که آیا هورمون بارداری در بدن شما وجود دارد یا خیر، بلکه می تواند میزان وجود این هورمون را نیز تعیین کند.

آزمایش خون برای بارداری، ممکن است در شرایط خاصی انجام شود؛ مانند افرادی که تحت درمان های باروری هستند یا زمانی که متخصص احتمال می دهد، مشکلی وجود داشته باشد.

آزمایش خون بارداری ، کمی حساس ‌تر از آزمایش‌ های ادرار است؛ زیرا می ‌تواند سطوح بسیار کمی از HCG را تشخیص دهد. این بدان معناست که آزمایش خون، می تواند در اوایل دوران بارداری، در عرض هفت تا ده روز پس از لقاح، پاسخ دقیق تری ارائه دهد. برای این آزمایش، نمونه خون شما در مطب متخصص یا بیمارستان گرفته می شود و سپس برای تجزیه و تحلیل، به آزمایشگاه ارسال می گردد. زمان مشخص شدن نتایج آزمایش، از چند ساعت تا دو روز طول می کشد.

ممکن است پزشک شما، از آزمایش خون برای مقایسه سطوح HCG در دوران بارداری استفاده کند. سطح HCG شما معمولا هر دو روز یک بار، در هفته های اول بارداری دو برابر می شود. اگر سطوح بالا نروند، ممکن است نشان دهنده مشکل در بارداری باشد. سطوح بسیار بالای HCG، می تواند به این معنی باشد که شما دوقلو دارید یا مشکلی در بارداری وجود دارد.

چه زمانی باید آزمایش بارداری بدهید؟

اگر فکر می کنید ممکن است باردار باشید، بهتر است یک آزمایش انجام دهید و مطمئن شوید. تست ‌های بارداری خانگی، می ‌توانند در تشخیص زودهنگام بارداری متفاوت باشند. در بسیاری از موارد، ممکن است ده روز پس از لقاح، از یک آزمایش خانگی نتیجه مثبت بگیرید. برای نتیجه دقیق ‌تر، منتظر بمانید تا بعد از اتمام قاعدگی خود آزمایش خون بدهید. به یاد داشته باشید، اگر آزمایش را خیلی زود انجام دهید، حتی اگر باردار هستید، ممکن است منفی باشد. اگر جواب آزمایش منفی شد و بعد پریود نشدید، آزمایش دیگری بدهید.

زمان آزمایش خون بارداری ، عامل تاثیرگذار بر روی نتیجه تست

چه ساعتی باید تست بارداری بدهید؟

به طور کلی، بهترین زمان آزمایش خون بارداری ، وقتی است که اولین ادرار صبحگاهی خود را دارید. با این حال، برخی از تست‌ های بارداری به اندازه کافی حساس هستند و HCG را بدون توجه به زمان انجام آزمایش تشخیص می‌دهند. در صورت امکان، سعی کنید قبل از انجام آزمایش صبر کنید تا سه ساعت از آخرین ادرار شما بگذرد. همچنین، می توانید دو آزمایش بارداری انجام دهید تا تایید شود که نتیجه یکسانی دریافت می کنید.

آیا تست آزمایش خون خطری دارد؟

تحقیقات نشان می دهند که تست آزمایش خون، هیچ خطری برای شما به همراه ندارد. ممکن است در نقطه ای که سوزن وارد بدن می شود، درد خفیف یا کبودی داشته باشید؛ اما بیشتر علائم به سرعت از بین می روند. بنابراین، می توانید بدون هیچ گونه استرس و نگرانی، برای تست آزمایش خون اقدام کنید.

هزینه آزمایش خون بارداری چقدر است؟

هزینه آزمایش خون بارداری ، برای افرادی که می خواهند از طریق این تست، وضعیت بارداری خود را بررسی کنند، اهمیت بالایی دارد. باید گفت که هزینه آزمایش خون بارداری ، به عوامل مختلفی مانند تعداد و نوع آزمایش های شما بستگی دارد.

در پلتفرم شبانه روزی آنی آزما، این امکان برای شما وجود دارد که از طریق بررسی آنلاین سایت، از قیمت انواع آزمایش خون مطلع شوید. لازم به ذکر است که قیمت ها، براساس تعرفه های وزارت بهداشت تعیین شده اند.

تست پاپ اسمیر در منزل چگونه انجام می شود؟

تست پاپ اسمیر، یکی دیگر از تست های دوره بارداری و قبل بارداری است. این تست، با بررسی سلول‌ های دهانه رحم، تغییرات غیرعادی و ضایعات سرطانی در بین آن ها را شناسایی می کند؛ اما خبر خوب این است که اکنون شما می‌ توانید این تست را به راحتی در منزل خود انجام دهید. تست پاپ اسمیر در منزل ، به شما این امکان را می‌ دهد که بدون نیاز به مراجعه به مراکز پزشکی، نمونه ‌برداری را در خانه انجام دهید و بعد از چند روز، نتیجه تست خود را دریافت کنید.

گرفتن نمونه تست پاپ اسمیر در منزل ، حتما باید توسط افراد ماهر و مجرب انجام شود که آنی آزما خیال شما را در این باره آسوده می کند. شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به زمان گذاشتن جهت رفتن به آزمایشگاه، تست پاپ اسمیر خود را در منزل به کمک خدمات آنلاین آزمایشگاهی انجام دهید.

 کیت تست پاپ اسمیر، ابزاری برای گرفتن نمونه تست پاپ اسمیر در منزل

هزینه تست آزمایش پاپ اسمیر: آیا ارزش هزینه را دارد؟

فراموش نکنید که سلامتی، ارزشمند ترین دارایی شما محسوب می شود. هزینه آزمایش پاپ اسمیر ممکن است متغیر بوده و بسته به مکان و آزمایشگاه ارائه‌دهنده خدمات، متفاوت باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که این تست، از نظر پیشگیری از سرطان دهانه رحم، بسیار ارزشمند است.

نتیجه گیری

آزمایش خون بارداری و تست پاپ اسمیر، ابزارهای مهمی در مراقبت از سلامت زنان، به ویژه در هنگام بارداری هستند. با انجام منظم این تست‌ ها، می ‌توانید به بهبود زندگی خود و پیشگیری از مشکلات جدی سلامتی کمک کنید. همچنین، هزینه ‌های مرتبط با این تست ‌ها در مقایسه با ارزشی که برای سلامت شما دارند، ناچیز است؛ بنابراین، اگر به تست‌ های بارداری یا تست پاپ اسمیر احتیاج دارید، از انجام آن ها نترسید و به سلامتی خود اهمیت دهید.

برای اطلاعات دقیق ‌تر و راهنمایی در مورد هزینه‌ ها و روش‌ های انجام تست‌ ها، می توانید با متخصصین آنی آزما مشورت کنید.