به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

جاکفشی چه رنگی بخرم

چه از آن دسته افراد شیک پوشی هستید که تعداد زیادی کفش در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف دارید و چه تعداد کفش‌هایتان محدود است، در هر حال شما به یک جاکفشی نیاز دارید و بهتر است به سراغ گزینه‌هایی بروید که خانه شما را زیباتر و مدرن‌تر می‌کند و در عین حال این امکان را برای شما فراهم کند که فضای کوچکی از خانه را اشغال کند، اما کاربری حداکثری در اختیارتان بگذارد. یکی از مولفه‌های مهمی که هنگام جاکفشی باید در نظر بگیرید، رنگ جاکفشی است.

اهمیت انتخاب رنگ جاکفشی

اهمیت انتخاب رنگ جاکفشی زمانی بیش از پیش آشکار می‌شود که یک جاکفشی گران‌قیمت را خریده باشید و پس از اینکه آن را وارد منزل می‌کنید با هیچ کدام از اجزای دکوراسیون داخلی هماهنگی نداشته باشد. اگر گمان می‌کنید که قیمت جاکفشی مهم‌ترین دلیل برای انتخاب و خرید است، باید بدانید که رنگ جاکفشی نه تنها بر زیبایی و جذابیت فضای کلی منزل تاثیر دارد، بلکه تا حد زیادی بر روحیه و احساسات ما نیز اثر می‌گذارد. رنگ‌های مختلف می‌توانند احساسات متفاوتی ایجاد کنند، برای مثال رنگ‌های گرم، انرژی و شور را القا می‌کنند، درحالی که رنگ‌های سرد آرامش و سکوت را به ذهن می‌آورند. بنابراین در انتخاب رنگ جاکفشی باید به نظر میزبان و سبک زندگی افراد توجه داشت.

رنگ‌های پر طرفدار و محبوب برای جاکفشی

اگر قصد خرید جاکفشی دارید، شناخت پرطرفدارترین رنگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

  • رنگ چوب

رنگ جاکفشی چوبی بسیار پرطرفدار است، زیرا این رنگ، آرامش و طبیعت را تداعی می‌کند. یک رنگ گرم به‌راحتی با سایر رنگ‌هایی که در یک دکوراسیون کلاسیک وجود دارد، ترکیب می‌شود. این جاکفشی ها هم با چوب طبیعی و هم ام‌دی‌اف در بازار موجود هستند و البته قیمت جاکفشی بسته به متریال آن تعیین می‌شود. جاکفشی رنگ چوب علاوه بر اینکه به بهبود طراحی داخلی خانه شما کمک می‌کند به‌دلیل برخورداری از رنگ نسبتا تیره، لکه‌های ناشی از تمیز نبودن کف کفش‌ها را نیز برجسته نمی‌کند.

  • سفید و روشن

با توجه به اینکه سبک دکوراسیون داخلی مینیمال و مدرن بسیار پرطرفدار شده است و نظر به اینکه رنگ‌های سفید و روشن بر بزرگ و پرنور دیده شدن یک فضا تاثیر می‌گذارد، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند تا رنگ جاکفشی را مطابق بادیگر وسایل خانه و هماهنگ با رنگ غالب بر منزل انتخاب کنند. به همین دلیل جاکفشی‌های سفید و رنگ روشن به انتخاب اکثر افراد به‌ویژه نوعروسان تبدیل شده است. جاکفشی‌های سفید به خانه‌هایی با فضاهای کوچک و شلوغ توصیه می‌شود، زیرا سفید به فضا احساس پاکی و آرامش می‌دهد و به آن یک ظاهر وسیع‌تر می‌بخشد.

رنگ جاکفشی

  • مشکی و طوسی تیره

مشکی از آن رنگ‌هایی است که هرگز از مد نمی‌افتد و به علت یکدستی و نشان ندادن هیچ نوع لکه‌ای انتخاب اول و آخر بسیاری از افراد است. همچنین رنگ طوسی تیره نیز یکی از پرطرفدارترین انواع رنگ جاکفشی است. به‌طورکلی باید گفت رنگ‌های تیره، فضای داخلی منازل را بسیار مدرن و شیک جلوه می‌دهند و به همین دلیل طرفداران زیادی هم دارند.

جاکفشی سفید

  • کرم و بژ

جاکفشی‌های کرم رنگ و بژ نیز همیشه در بازار به‌خوبی فروش می‌روند. افرادی که دوست ندارند از رنگ‌های خیلی روشن استفاده کنند تا مجبور شوند هر روز آن را گردگیری کنند یا رنگ‌های تیره به چیدمان فضای داخلی خانه‌شان نمی‌آید، معمولا رنگ‌های روشن، اما گرم را انتخاب می‌کنند. کرم و بژ معمولا با هر رنگی، سازگار می‌شوند و به خاطر بازتاب ملایمی که دارند، فضایی دلنشین ایجاد می‌کنند.

جاکفشی کرم

چه رنگ جاکفشی مناسب خانه من است؟

بری اینکه بتوانید بهترین تصمیم را درباره خرید و انتخاب رنگ جاکفشی بگیرید، لازم است عوامل متعددی را بررسی کنید:

  • سبک دکوراسیون داخلی منزل خود را در نظر بگیرید

محل قرارگیری جاکفشی در راهرو ورودی است. به عبارتی نخستین تصویری که افراد از ورود به منزل شما دریافت می‌کنند، فضای راهرو و جاکفشی است. جاکفشی بیش از آنکه فکرش را بکنید درباره سبک چیدمان منزل شما در همان بدو ورود اطلاعاتی را به ذهن بیننده ارسال می‌کند. بنابراین رنگ جاکفشی را با توجه به دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. اگر شما سبک سنتی را برای منزل خود انتخاب کرده‌اید، سبک جاکفشی مدرن با رنگ‌های روشن و خنثی گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد، در حالی که یک جاکفشی به رنگ چوب، حس گرما و طبیعت را انتقال می‌دهد.

  • نورپردازی منزل شما مهم است

آیا یک راهرو پر نور دارید یا فضای ورودی شما باریک و کم نور است؟ اگر راهرو وسیع و پرنور دارید و تم کلی منزل شما تیره است، قرار دادن جاکفشی سیاه و تیره تکمیل کننده دکوراسیون شماست. اما اگر راهرو باریک و کم نور دارید توصیه می‌شود در وهله اول از نورهای مصنوعی کمک بگیرید و برای انتخاب رنگ جاکفشی سراغ رنگ جذاب سفید یا طوسی روشن بروید.

  • اصول ترکیب رنگ‌ها را بلد باشید

اگرچه رنگ‌های خنثی، تیره یا رنگ چوب پرطرفدارترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند، اما قرار نیست که همه افراد مثل هم فکر کنند! اگر بخشی از لوازم منزل شما کرم رنگ است، می‌توانید آن را با رنگ سبز هماهنگ کنید. یا ترکیب زرد و طوسی، فیروزه‌ای و سفید، کرم و کالباسی هم جذاب از آب در می‌آید. بنابراین الزامی نیست که رنگ جاکفشی همرنگ سایر وسایل منزل باشد، بلکه کافی است این رنگ‌ها در کنار هم تناسب جذابی را ایجاد کنند.

  • به تمیز کردن جاکفشی هم فکر کنید !

هنگام انتخاب رنگ جاکفشی به این موضوع فکر کنید که رنگ‌های روشن و سفید را باید تقریبا هر روز تمیز کنید. آیا فرصت و حال و حوصله این کار را دارید؟! اگر گمان می‌کنید برایتان این دقت و وسواس خسته‌کننده خواهد بود، سراغ رنگ‌های روشن نروید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی درباره نحوه انتخاب بهترین رنگ جاکفشی به شما بدهیم. حال این گوی و این میدان! اگر به دنبال ظاهری مینیمالیستی یا کلاسیک هستید‌، رنگی را در نظر بگیرید که مطابق با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی شماست.

با این حال اگر رنگ‌های تند و متضاد را دوست دارید و می‌خواهید رویکرد متفاوتی داشته باشید، از ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید. رنگ گرم، اگر اتاق شما تم سرد و خنثی دارد است؛ یا جاکفشی تیره، اگر نور زیادی در فضا دارید. این کار می‌تواند یک جلوه بسیار جالب و مدرن ایجاد کند که پیچیده به نظر برسد!