به گزارش پایگاه خبری نشان :

بیلبورد تبلیغاتی یکی از روش های نسبتا قدیمی تبلیغاتیست که در دسته تبلیغات محیطی جای میگیرد و همچنان جزو پرطرفدارترین روش های تبلیغاتی نیز به شمار میرود. بیلبورد ها انواع مختلفی دارند. از بیلبورد های اتوبانی گرفته تا عرشه های پل، لایت باکس ها و… همه نوعی بیلبورد تبلیغاتی به شمار میروند که به فراخور کاربردی که دارند توسط برند ها مورد استفاده قرار میگیرند. در این مقاله می خواهیم به معرفی گران قیمت ترین بیلبورد تبلیغاتی جهان و ایران بپردازیم و ببینیم هزینه اجاره گران ترین بیلبورد تبلیغاتی تهران چقدر است؟

تاریخچه بیلبورد تبلیغاتی

اگر بخواهیم خیلی قدیمی و ریشه ای به تبلیغات محیطی نگاه کنیم، تاریخچه این تبلیغات به اولین تمدن‌ها باز می‌گردد. در زمان باستان از کتیبه های سنگی و سنگ نوشته ها به عنوان اعلامیه هایی برای اهداف سیاسی یا مذهبی استفاده می شده است که به نوعی می توان آن ها را اولین اعلامیه ها یا تبلیغات محیطی دانست.

اما نخستین قدم‌ها در مسیر تبلیغات در سال ۱۴۵۰، زمانی که یوهان گوتنبرگ (Johannes Gutenberg) ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، با انتشار آگهی های دستی برداشته شد و تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد. به مرور زمان، و با وقوع انقلاب صنعتی و رشد اقتصاد آزاد و افزایش رقابت در بازار، مردم به دنبال جاهایی مناسب برای نصب آگهی‌های خود بودند تا در محدودهٔ زمانی مشخص، بیشترین بازدید کننده را داشته باشند. به این ترتیب، بیلبورد تبلیغاتی اولین بار به شکل تبلیغات جاده‌ای به دست بازرگانان و کسبه محلی آمریکایی به کار رفت. در سال ۱۸۳۵، اولین بیلبورد تبلیغاتی بزرگ در فضای خارجی و اطراف جاده های نیویورک به ابعاد ۱۵ متری نصب گردید که آن را چاپخانه جرد بل (Jared Bell) برای تبلیغ یک سیرک به چاپ رساند.

گرانترین بیلبورد تبلیغاتی دنیا

در حال حاضر گرانترین بیلبورد تبلیغاتی دنیا در میدان تایمز نیویورک و با عرض صد متر برروی یک ساختمان نصب شده است. این تابلوی غول پیکر که در یکی از شلوغ ترین و معروف ترین مکان های دنیا نصب شده، در حال حاضر به قیمت ماهانه ۲.۵ میلیون دلار اجاره داده می شود. بنابراین طبیعیست که کمتر برندی توان پرداخت چنین عددی را برای اجاره این بیلبورد دارد.

گرانترین بیلبورد تبلیغاتی در ایران

اعداد رسمی اعلامی برای اجاره بیلبورد در تهران با اعداد واقعی ای که در نهایت اجاره داده می‌شوند اختلاف بسیار زیادی دارند و بنابراین برای بدست آوردن اعداد اجاره بیلبورد ها در ایران، مرجع رسمی معتبری را نمی‌توان معرفی کرد. اما با این حال طبق اطلاعات بدست آمده گرانترین بیلبورد تبلیغاتی های ایران در شهر تهران می باشند. بیلبورد ۳وجهی بزرگراه همت - مدرس و بیلبورد بزرگراه مدرس بعد از پارک‌وی به عنوان گران قیمت ترین بیلبورد های تبلیغاتی ایران شناخته می شوند. در حال حاضر هزینه اجاره ماهیانه این بیلبورد ها عددی حدود ۱۵میلیارد تومان اعلام می‌شود.

هزینه نجومی تبلیغاتی بیلبوردی در تهران

جدای از بیلبورد های اعلام شده در بالا، بیلبورد های تبلیغاتی بسیار گران قیمت و پربیننده دیگری نیز مانند بیلبورد های اتوبان صدر هستند که آن ها نیز اعداد نجومی بسیار بالایی دارند. به صورت کلی هزینه های تبلیغات محیطی در تهران اعداد بسیار بالایی هستند که خارج از توان ۸۰درصد کسب و کارها است. به صورت میانگین هزینه اجاره بیلبورد تبلیغاتی در تهران بر حسب سایز و محل نصب، از ۵۰۰ میلیون الی ۳ میلیارد تومان به صورت ماهانه اعلام می شود.

مزایای تبلیغات بیلبوردی

استفاده از بیلبورد تبلیغاتی مزایایی مختص به خود دارد که باعث میشود برندهای بزرگ هزینه های بسیار سنگینی را برای اجاره آن ها کنند. از جمله مزایای بیلبورد های تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبات و عدم وابستگی به عوامل متغیر مانند اینترنت
  • افزایش اعتبار برند در دید عامه مردم
  • بازدید بالای عابرین
  • افزایش brand awareness یا آگاهی برند یا محصول

معایب استفاده از تبلیغات بیلبوردی شهری

همانطور که متوجه شده اید، بیلبوردهای تبلیغاتی هزینه‌های نجومی ای دارند که باعث می شود این گزینه برای حدود به ۸۰ درصد کسب و کارها در دسترس نباشد. همچنین با ظهور و گسترش ارتباطات و تکنولوژی، می توان گفت تبلیغات محیطی به این شکل سنتی، دیگر مانند گذشته بازدهی موثر ندارد. بنابراین از معایب تابلوهای تبلیغاتی و بیلبورد های شهری می توان به : هزینه بالا - بازدهی پایین به نسبت این هزینه - و محدود بودن به زمان و مکان بیلبورد اشاره کرد.

روش های جایگزین تبلیغات بیلبوردی و تابلوهای شهری

حالا که متوجه شدیم بیلبوردهای شهری برای بسیاری از شمایی که در حال مطالعه این مطلب هستید، روش مناسبی نیست لازم است تا روش های نوین و جایگزین های مناسب آن را به شما معرفی کنیم

تبلیغات دیجیتال

همانطور که گفتیم با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت و ظهور بسترهای ارتباطی مختلف مانند شبکه های اجتماعی، فضای دیجیتال سهم قابل توجهی از حضور و توجه مردم را به خود اختصاص داده است که همین دو عامل برای تبدیل شدن آن به یک بستر جذاب تبلیغاتی کافیست. اما روش های تبلیغات دیجیتال چیست و چگونه می توان یک تبلیغات موثر را در این فضا داشت؟

بهترین روش های تبلیغات دیجیتال

در دنیا برای تبلیغات دیجیتال روش های بسیار پرشماری نام برده می‌شوند که متاسفانه از این روش ها، به دلیل برخی محدودیت ها یا فرهنگ های رایج در کشور، صرفا برخی از آن ها کاربرد موثر و مفید دارند که در ادامه بهترین آن ها را برای شما نام برده ایم.

ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی را می توان به نوعی بیلبورد تبلیغاتی مدرن دانست. محتوایی که اگر به صورت حرفه‌ای و خلاقانه تولید شود می تواند در بسترهای تبلیغاتی مختلف منتشر شده و پله ترقی کسب و کار شما شود. برای اینکه با بهترین خدمات ساخت تیزر تبلیغاتی در تهران آشنا شوید کافیست روی این عبارت کلیک کنید.

ساخت انیمیشن تبلیغاتی

انیمیشن ها از بدو ظهور تا به امروز همواره به خاطر بی حد و مرز بودن و جذابیت های بصریشان،‌ سهم و جایگاه قابل توجهی در تبلیغات داشته اند. در سال های اخیر نیز استفاده از آن ها را در ایران بیشتر مشاهده کرده اید. برای اطلاع از شرایط و قیمت ساخت انیمیشن تبلیغاتی کافیست تا لینک مربوطه را مراجعه و یا با جستجو کردن عبارت لنزآپ در گوگل سری به سایت این استودیوی خلاق بزنید.

ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک نیز مانند انیمیشن ها در انواع مختلف خود میتوانند با خلاقیت بالا، تاثیری شگرف در بازدهی تبلیغات شما داشته باشد. اما دقت داشته باشید که سناریو و کیفیت موشن گرافیکی که میسازید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای همین پیشنهاد می شود تا با متخصصین خبره در زمینه ساخت موشن گرافیک حتما مشورت داشته باشید.

خدمات تولید محتوا با استودیو تبلیغاتی لنزآپ

لنزآپ یکی از حرفه‌ای ترین و خلاق ترین استودیو های تبلیغاتی کشور است که با بیش از ۱۰ سال تجربه تخصصی در زمینه ساخت تبلیغات و تیزرهای تبلیغاتی برای برندهای بزرگی نظیر تک ماکارون، کاله، نیکران موتور، آدامس اکشن و بانک شهر توانسته نامی معتبر در ای حوزه برای خود دست و پا کند.

برای اطلاع از قیمت های استثنایی و شرایط فوق‌العاده لنزآپ کافیست با جستجوی کلمه «لنزآپ» در گوگل به وبسایت این استودیو تبلیغاتی مراجعه و با آن ها ارتباط برقرار نمایید.