به گزارش پایگاه خبری نشان :

علی تاجرنیا در رابطه با آینده اعتدالگرایان و ادامه حیات سیاسی این جریان حول محور یک شخصیت برجسته گفت: ما جریانی به اسم اعتدالیون نداریم، اعتدال نه جریان سیاسی است و نه گفتمان است. اعتدال یک مشی و روش برای سیاست‌ورزی است که به طور اتفاقی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است.

وی افزود: علی لاریجانی، حسن روحانی و بخشی از افرادی که در کابینه روحانی به عنوان اعتدالی مطرح بودند ، کسانی هستند که از اردوگاه اصولگرایی به سمت اردوگاه اصلاحات تغییر موضع پیدا کرده اند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: این حرکت از جریان اصولگرایی به سمت اصلاحات، عمدتا زمانی اتفاق افتاده است که به نوعی افراد با برخوردهای تندی از سوی اصولگرایان موجه شده‌اند.

تاجرنیا اظهار کرد: بنابراین نمی‌توان این گروه را یک جریان سیاسی بدانیم؛ بلکه آن را مجموعه‌ای از افراد و اشخاصی می‌دانیم که بر اساس مناسبات قدرت به یک جریان سیاسی نزدیک یا دور می‌شوند.

وی ادامه داد: البته عمدتا خاستگاه این افراد مثل روحانی و لاریجانی خاستگاه اصولگرایی بوده است؛ اما چون هزینه اصلاح‌طلبی در کشور ما زیاد است، خود این افراد و طرفداران آنها تمایلی ندارند که به نوعی اصلاح‌طلب شمرده شوند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت عنوان کرد: بر همین مبنا اسمی تحت عنوان اعتدال روی این مجموعه می‌گذارند، لذا اعتدال به نظر من یک جریان نیست.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه روحانی یک چهره باسابقه سیاسی در کشور بود، وقتی به دو دوره ریاست جمهوری او نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در دولت خود، یک تیم و یک مجموعه منسجم از همفکران خود نداشت و حتی شرایط به گونه‌ای بود که وزیر بهداشت یا بخش‌های مختلف دیگر تا حد زیادی ناهماهنگ با دولت بودند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: آنچه امروز باید بر آن تاکید شود این است که جناحی، حزبی یا سیاسی بودن نباید یک مقوله ضد ارزش تلقی شود یا برعکس آن، وابسته نبودن به یک جناح سیاسی ارزش قلمداد شود.

تاجرنیا ادامه داد: این نوع نگاه هم در دولت‌های احمدی‌نژاد داشتیم هم در دولت‌های روحانی و شاهد بودیم که هر دو دولت به همین دلایل که گفتم آنچنان که باید و شاید منسجم و کارآمد نبودند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که آیا روحانی می‌تواند جایگاه مرحوم هاشمی رفسنجانی را برای اعتدالیون داشته باشد و نقش او را ایفا کند؟، گفت: نه! به نظر من روحانی علیرغم اینکه دو دوره رئیس جمهور بوده است اما کاراکتر، شخصیت و شمولیت هاشمی رفسنجانی را ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین اینکه فکر کنید یک جریان سیاسی به سیادت روحانی یا همراهی لاریجانی روی کار می‌آید، اینطور نیست. ضمن اینکه این را از نظر دور نداشته باشید که لاریجانی یا خیلی از کسانی که به اسم اعتدالیون معروف هستند، اینطور نیستند که برای حضور در عرصه قدرت و سیاست‌ورزی اهل هزینه دادن باشند.

تاجرنیا بیان کرد: بنابراین من فکر می‌کنم این افراد به مرور زمان به حاشیه خواهند رفت؛ مگرآنکه در کنار یک جریان سیاسی دیگری قرار بگیرند و فعالیت سیاسی خود را به آن شکل ادامه دهند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بین روحانی و لاریجانی کدامیک را در سطح گزینه‌ای برای جایگزینی به جای مرحوم هاشمی رفسنجانی می‌دانید؟، گفت: من هیچ‌کدام را در این سطح نمی‌بینم؛ ولی باید بگویم که روحانی، به دلیل جایگاهی که در پی دو دوره ریاست‌جمهوری دارد و همچنین شخصیت روحانیت او، شانس بیشتری دارد.