به گزارش پایگاه خبری نشان :

گروه سیاسی نشان24: سال 98 در انتخابات مجلس، جناحی پیروز شد و اکثریت کرسی‌ها را به دست گرفت که به جامعه وعده داد اگر وارد پارلمان شود با رویکرد انقلابی مسائل و مشکلات کشور را شناسایی و برای حل آنها راهکارهای عملیاتی ارائه می کند اما سال و نیم از عمر این مجلس گذشت و اوضاع نه تنها بهتر نشد بلکه هر روز بدتر از دیروز می شود.

محمدصادق کوشکی در گفتگو با نشان24 درباره چرایی محقق نشدن شعار «مجلس انقلابی» در دوره یازدهم گفت: من خودم سال 98 نامزد انتخابات مجلس بودم اما به صورت انفرادی آمدم. باورم این بود، برای آنکه مجلس بتواند انقلابی باشد،‌ باید در همه ارکان با شفافیت عمل کند.

وی افزود: هر کسی برای انتخابات مجلس اعلام کاندیداتوری می کند باید لیست اموال و دارایی های خود،‌ خانواده و بستگان درجه یکش را ارائه کند و اگر پیروز شد و به پارلمان راه یافت، در طول 4 سال نمایندگی الزاما این لیست روی سایت رسمی مجلس دردسترس عموم باشد تا مردم در جریان کم و زیاد شدن این فهرست اموال و دارایی های این نماینده قرار بگیرند.

این استاد دانشگاه شفافیت را ویژگی اول و اصلی برای مجلس انقلابی خواند و یادآور شد: تمام دیدگاه ها و آرای موافق و مخالف نماینده در صحن علنی و کمیسیون ها باید شفاف و آشکار به اطلاع موکلینش برسد چراکه شرعا و قانونا وکیل حق ندارد و نباید موضوعی را از موکل خود پنهان کند.

وی افزود:‌ شفافیت در حد اعلای خود لازمه آن است که یک نماینده مجلس در طول دوره مسئولیت سالم بماند و انقلابی عمل کند. البته شفافیت در این سطح شعار هیچ فهرستی نبود و به طبع اکثریت دوستانی هم که از این فهرست ها وارد مجلس شدند و هیچ کدام شان هم به شفافیت با این مشخصاتی که گفتم نه اعتقاد داشتند و نه بیان کردند.

کوشکی گفت: البته شاید برخی نمایندگان کنونی به شفافیت معتقد باشند اما فضای عمومی مجلس یازدهم چنین دیدگاهی ندارد به همین دلیل این مجلس نتوانست به ادعای انقلابی بودن جامه عمل بپوشاند.