به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمدرضا خباز در گفتگو با نامه‌نیوز درباره گفت: برخی از نمایندگان مجلس یازدهم به دلیل اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی قول‌‌ها و وعده‌هایی در حوزه انتخابیه خود داده بودند و تاکنون موفق به عملی کردن آنها نشده‌اند همان‌طور که خود این نمایندگان می‌گویند در حوزه انتخابیه‌شان مورد انتقاد مردم شهرشان هستند.

وی افزود:‌ این نمایندگان هرچند وقت از تریبون مجلس یکسری مطالب و حرف‌ها و خواسته‌ها را به اطلاع مردم می‌رسانند و می گویند شرایط اقتصادی سخت شده است به طوری که وضع مسکن در شهرهای بزرگ و حتی وضع معیشت شرایط نامطلوبی برای مردم دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: برخی از نمایندگان یک روز طرحی تحت عنوان «صیانت از فضای مجازی» را می‌دهند. یک روز آمار می‌دهند که ما تورم را مهار کردیم در صورتی که همه می‌دانند چنین اتفاقی نیفتاده‌ است. روز دیگر آمار می‌دهند نقدینگی را مهار کردند، باز در صورتی که وقتی ارز و طلا افزایش قیمت پیدا می‌کند و تورم افزایش می‌یابد؛ این یعنی نقدینگی دست بخش خصوصی افزایش پیدا کرده نه اینکه کاهش یافته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مصوباتی که الان مجلس درصدد آن است تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت است. وقتی این وزارتخانه ادغام شد، دلیلی داشت. اولین دلیلش صرفه جویی در هزینه‌های دولت بود. سوال این است در این شرایط اقتصادی چرا هزینه‌ها را افزایش می‌دهید. وقتی دو وزارتخانه در هم ادغام می‌شوند از نظر نیروی انسانی و هزینه‌ها و خرج‌ها کم می‌شود. خاصیت دوم این بود که وزارت صمت مدعی بود و ادعایش هم درست بود که وقتی تولیدی اتفاق افتاد، این تولید یا برای مصرف داخلی و یا برای صادرات است.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: کشوری می‌تواند از اقتصاد رشدیافته‌ای بهره‌مند باشد که تولیدش بیشتر برای صادرات باشد و اگر قرار باشد تولیدمان را به سوی صادرات ببریم یعنی از نظر کیفیت آن را بالا ببریم باید وزارت بازرگانی و وزارت صمت که تولیدکننده است درهم ادغام شوند تا تصمیم‌گیر یک نفر باشد. یعنی همان که تولید می‌کند همان هم راه صادراتش را فراهم کند. تصمیم‌گیر یکی باشد، برای جلوگیری از تعدد تصمیمات این دو وزارتخانه در هم ادغام شد. حالا یکباره آمده‌اند و می‌خواهند اینها را از هم جدا کنند.

خباز گفت: آنچه الان برای کشور مهم است، قول‌هایی است که دولتیان داده‌اند. قول داده‌اند ظرف یکسال یک میلیون ردیف شغلی ایجاد کنند. قول دادند یک میلیون مسکن تولید کنند که اگر تولید می‌شد، قیمت آنقدر افزایش پیدا نمی‌کرد. خلاصه کلام اینکه این جداسازی طبیعتا مشکلات فراوانی به دنبال خواهد داشت.