به گزارش پایگاه خبری نشان :

مهمترین اخبار حوادث امروز ایران به شرح زیر است:

آخرین فیلم یک اعدامی / طالبان به کمدین بی گناه رحم نکرد + صحنه دردناک

mmNotHZ2logM

رکنا: قلب انسان به درد می آید. فیلمی از لحظات آخر زندگی «نظر محمد خاشه» کمدین قندهاری که توسط طالبان اسیر و تیرباران شد. «جنبش اصیل منطقه» یک انسان رو فقط به جرم اینکه دیگران را می خنداند، تیرباران کرد.

انتشار ویدئویی از «نظر محمد» مشهور به «خاشه جوان قندهاری»، طنزپرداز مشهور افغانستان نشان می‌دهد که او پیش از آنکه توسط طالبان تیرباران شود، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، خاشه جوان را پس از بازداشت نشان می‌دهد که افراد مسلح طالبان کنار او هستند و یکی از این افراد طالبان به صورت این طنزپرداز افغان سیلی می‌زند و به او «خبیث» می‌گوید.

مسئولان امنیتی ولایت قندهار پیشتر خبر داده بودند که افراد مسلح ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر/سرطان) نظرمحمد را از خانه‌اش در ولسوالی (شهرستان) دند ولایت قندهار بیرون برده و روز جمعه تیرباران کرده‌اند.

به گفته منابع خبری محلی در افغانستان، دستان نظر محمد پس از پیدا شدن جسدش، از پشت بسته بوده است.

گروه طالبان در پی انتشار خبر تیرباران نظر محمد با پذیرش مسئولیت «قتل» او اعلام کرد که این طنزپرداز افغان در عملیات چریکی کشته شده است.

نظر محمد که بود؟

نظرمحمد به دلیل خوش‌طبعی که داشت و فکاهی‌هایی که می‌گفت، شخصیتی پرطرف‌دار در میان مردم افغانستان بود. او همچنین عضو پلیس ملی افغانستان در قندهار بود.

امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور افغانستان در واکنش به تیرباران شدن خاشه جوان در صفحه فیس بوکش نوشت: «ویدیوی لحظات قبل از اعدام صحرایی خاشه جوان قندهاری نشان می‌دهد که طالب نه به شریعت پابند است، نه محکمه دارد ، نه قانون و نه انسانیت.»

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز در صفحه فیس بوک خود نوشت: «سیلی بر صورت نظر محمد خاشه کمیدین مشهور قندهاری، سیلی بر صورت تمام مردم افغانستان و توهین به انسانیت و کرامت انسانی است. سیلی دژخیم عبوس جور و جهل و جمود بر چهره خندان عدالت و دانایی و هنر است.»

او در بخش دیگری از پیام فیس بوکی خود نوشت: «تیرباران خاشه یکبار دیگر ماهیت ددمنشانه دشمنان این سرزمین و دشمنی آنان را با فرهنگ و هنر و آزادی و آزادگی به نمایش گذاشت.»

 

او در آخرین لحظات چه گفت؟

یکی از افراد مسلح از او می‌پرسد که کجا او را گرفته‌اند و خاشه در جوابش می‌گوید روز عید در خانه‌ام.

در این زمان او چیزی می‌گوید که یکی از افراد مسلح با سیلی به صورتش می‌زند و می‌گوید "خفه شو."

سیلی زدن طالبان به صورت خاشه واکنش‌های زیادی داشته است از جمله حمیرا قادری نویسنده افغان در توییتر نوشت: "خاشه و نگاه مظلومش را از یاد نمی‌بریم. در دل اندوه جاودانه این سرزمین بذر خنده در دامن داشت."

کاربر دیگری هم نوشت: "طالبان آن سیلی که به خاشه، طنز پرداز قندهاری زد، نه تنها به صورت خاشه بلکه به صورت همه‌ی ما خورد. خاشه تو جاویدانه شدی."

نسرین 19 ساله و دختر خاله اش در دام 2 پسر شیطان صفت / راننده نیسان آبی چه کرد؟

رکنا: شکایت‌های همیشگی مادر از زندگی‌اش و اینکه به‌اجبار تن به ازدواج با همسرش داده است، در کنار طلاق عاطفی این زوج از یکدیگر، کابوس‌هایی بود که نسرین نوزده‌ ساله با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کرد و با راهنمایی دخترخاله‌اش برای معماری زندگی‌اش تن به کاری داد که نزدیک بود طومار زندگی‌اش را با بدنامی درهم بپیچد.

جوان بیست‌ساله چندی‌قبل هنگام مراجعه به یک فروشگاه بزرگ با دختر جوانی آشنا شد که او نیز همراه مادرش برای خرید به این مرکز تجاری آمده بود. نگاه این دو جوان یک لحظه درحالی به هم گره خورد که آن‌ها هر یک در دو مسیر متفاوت از هم سیر می‌کردند و نیت‌ها و اهدافشان کیلومتر ها از هم فاصله داشت.

پسر جوان در فرصتی شماره ‌تلفن خود را به دختر نوزده‌ ساله داد و از آن‌ روز به بعد ارتباط تلفنی این دو جوان آغاز شد.

الیاس و نسرین در فضای مجازی با همدیگر در ارتباط بودند و دختر جوان، دل ‌باخته حرف‌های احساسی و وعده‌های دروغینی شد که احساس می‌کرد بدون پسر مورد علاقه‌اش نمی‌تواند نفس بکشد و زنده بماند.

نسرین تحت‌تاثیر حرف‌های دخترخاله‌اش که می‌گفت باید زرنگ باشی و مسیر زندگی‌ات را انتخاب کنی تا یک‌ عمر مثل مادرت مجبور نباشی با مردی که دوستش نداری روزگار بگذرانی، تن به این رابطه ساده‌انگارانه داد.

البته گفته‌های مادرش که می‌گفت: «به‌اجبار و با اصرارهای پدر‌م ناچار شدم با پدرت ازدواج کنم» نیز در کج‌روی‌های دختر نوزده‌ساله تاثیر سوء زیادی داشت. جوان بیست‌ساله با وعده ازدواج، دختر جوان را خام کرده بود و اولین قرار ملاقات آن‌ها با جمله‌های احساسی و شعرهای عاطفی، عشق نسرین به او را دوچندان کرد.

در دومین قرار ملاقات، دختر جوان همراه جوان عاشق‌ پیشه سوار ماشین گرم گفتگو شده بودند که ناگهان خودرو از مسیری فرعی در حاشیه شهر سر درآورد. در مکانی خلوت و سوت‌وکور یک موتور‌سیکلت هم سر رسید. نسرین تازه متوجه شد چه کلاهی سرش رفته است.

خودرو متوقف شد. نسرین در خودرو را باز کرد و می‌خواست فرار کند. او اسیر هوس‌های کثیف دو پسر جوان شده بود. الیاس چاقویی در دست داشت و دختر نوزده‌ ساله را تهدید به مرگ می‌کرد.

نسرین با دو پسر جوان درگیر شده بود و آن‌ها او را هدف ضرب‌وجرح قرار دادند. دراین‌لحظه خودروی نیسانی از دور سر رسید و دو پسر جوان که با دیدن این خودرو دچار ترس شده بودند، دختر را رها کردند و متواری شدند.

راننده نیسان آبی که ناجی نسرین شده بود، او را کمک کرد و به شهر رساند و نسرین که تازه از خواب غفلت بیدار شده بود، فهمید چه اشتباه مهلکی کرده است؛ اشتباهی که نزدیک بود حیثیتش را برای همیشه بر باد دهد.

با گزارش موضوع به پلیس، عملیات شناسایی این دو جوان آغاز شد و ماموران موفق به دستگیری آن‌ها شدند و اقدامات قانونی را به عمل آوردند.

اعتراف مرد سیاستمدار به آزار شیطانی ۲۳ زن + عکس

PkULXIvzBn8k

حوادث رکنا:وزارت دادگستری آمریکا گفت :برایان جفری ریموند ۴۵ ساله، که پیشتر دیپلمات بوده و در سفارت آمریکا در مکزیکوسیتی فعالیت می‎کرده به اتهاماتش درباره سوء استفاده جنسی اعتراف کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا افزود : وی به تجاوز و تزریق مواد مخدر به ۲۳ زن اعتراف کرده و ممکن است به حبس ابد محکوم شود.دستیار دادستان کل آمریکا، می‎گوید «برایان ریموند با انجام سال‌ها رفتار خشونت آمیز، سوء استفاده جنسی، سوء استفاده‌های دیگر و آسیب رسانی به زنان آسیب پذیر که در آمریکا و سراسر جهان هدف قرار داده بود، به جایگاهش به عنوان کارمند دولت که نماینده آمریکا در خارج از کشور است، خیانت کرد.»

عوامل «اف بی آی»، می‎گویند «در طول تحقیقات صد‌ها عکس و فیلم که در آنها بیش از ۲۰ زن بیهوش و برهنه یا تا حدودی برهنه را به تصویر می‌کشد، از تلفن‌های همراه ریموند، حساب آی کلود و سایر دستگاه‌های الکترونیکی کشف شده است.»

تاریخ این فایل‌ها از سال ۲۰۰۶ تاکنون بوده است.

زنان قربانی می‌گویند «در طول مدتی که نزد ریموند بودند، دچار از دست دادن حافظه شده و هیچ اطلاعی از تصاویر، فیلم‌ها یا تماس‌های بدنی ندارند.»

حجم ویدیو: 6.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53