به گزارش پایگاه خبری نشان :

کانادا یکی از کشور‌هایی است که همه ساله به‌ خاطر آب‌ و‌هوای مناسب و فوق‌العاده و همچنین مواردی مانند دانشگاه‌های با کیفیت، اقتصاد قوی، بالا بودن سطح اشتغال، پایین بودن نرخ تورم، وجود فرصت‌های شغلی گوناگون و متنوع مهاجران زیادی را جذب خود می‌کند.

 

راه‌های مختلف مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا، همانند مهاجرت به کشورهای دیگر از راه‌های زیادی امکان پذیر است. مثل مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری که بستگی به هدف و شرایط انتخاب می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

در کانادا بخش زیادی از مهاجران از طریق کار و سرمایه وارد می‌شوند. دلیل انتخاب این روش به‌خاطر کمبود نیروی فعال در کانادا است و البته مهاجرت به کانادا از طریق کار امکان گرفتن اقامت دائم در این کشور را به ما می‌دهد. این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای مهاجرت است. تقریبا 26% از نیروی کار فعال در کانادا را مهاجرین تشکیل می‌دهند. اولین قدم برای انتخاب روش مهاجرت کاری به کانادا بررسی طبقه بندی ملی مشاغل که همان ناک نام دارد و همچنین بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است. برای انتخاب این نوع از مهاجرت باید شغل مورد نظر شما در لیست ناک باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

تحصیل در کانادا به ‌علت مواردی همچون مدرک تحصیلی معتبر در دنیا، امکان کار در دوران تحصیل، امکان کار پاره وقت بعد از تمام شدن درس و فارغ‌التحصیلی و گرفتن کارت اقامت دائم در این کشور، دلایلی است که دانشجویان زیادی را ترغیب به تحصیل در این کشور می‌کند. کشور کانادا بعد از آمریکا و استرالیا در رتبه سوم بیشترین پذیرش تحصیلی وجود دارد.

مهاجرت از طریق تحصیل نیز از راه‌های مختلفی امکان پذیر است که یکی از این راه‌ها کوآپ است که در آن هم می‌توانید هزمان تحصیل و کار کنید. گزینه‌ی دیگر اخذ بورسیه‌ی تحصیلی می‌باشد. تحصیل در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است. از مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا می‌توان به سن و تمکن مالی اشاره کرد.

تنها دلیلی که ممکن است افراد برای تحصیل در این کشور منصرف شوند، هزینه‌ دانشگاه و زندگی دانشجویی است. این کشور بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، ترکیه و فرانسه، هزینه تحصیل بیشتری را دارد. در اینجا مسئله‌ بورسیه‌ تحصیلی اهمیت ویژه‌‌ای دارد. بورسیه‌ تحصیلی مناسب دانشجویانی است که پتانسیل و توانایی تحصیل در کانادا را دارند؛ ولی توانایی مالی کافی را ندارند.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه‌ تحصیلی رایگان در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی، دارای یک سری شرایط می‌باشد که اگر شما از این شرایط برخوردار باشید می‌توانید در کانادا با شرایط استتثنایی شروع به‎ تحصیل کنید. در ادامه قصصد داریم به توضیح این شرایط بپردازیم.

شرایط بورسیه در کشور کانادا شامل موارد درج شده در پایین می‌باشد

  1. ‌اللبتال‌اللللرزومه‌ی تحصیلی دانشجوی بورسیه شده

اگر شما می‌خواهی از طریق بورسیه برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنید لازم است بدانید که یکی از شرایط گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی داشتن نمرات و معدل خوب و قابل قبولی است. اکثر اسکالرشیپ‌های کانادا مبتنی بر شایسته بودن فرد هستند و بورسیه به دانشجویان شایسته‌تری از نظر معدل داده می‌شود.

  1. مهارت داشتن در زبان

اغلب دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند، زبان مادری آنها، انگلیسی نیست پس به این جهت داشتن مهارت عای و خوب و گرفتن نمره‌ی عالی در آزمونIELTS، تافل یا دولیگو شانس شما را برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های کانادا افزایش می‌دهد.

  1. برنامه‌های فوق برنامه

2
اسکالرشیپ‌های کانادا، فعالیت‌های فوق‌برنامه داوطلب را نیز در نظر می‌گیرند که این موضوع اغلب برای بورسیه‌ی تحصیلی خاص است. همچنین  داشتن مقاله و نمونه کار مرتبط با رشته‌ی تحصیلی مورد نظر شما در کانادا، نیز از امتیازات مهمی برخوردار است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

در کانادا به دلیل اقتصاد روبه رشد و فرصت‌های متنوع برای سرمایه‌گذاری، بعنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری انتخاب شده است. از روش‌های موجود سرمایه‌گذاری میتوان به کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری استانی و خرید بیزینس اشاره کرد که شما با توجه به سرمایه‌ی خود و شرایطی که دارید میتوانید یکی از این روش‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید و از این طریق اقامت خود را در کشور کانادا بگیرید. لازم به ذکر است که هرکدام از این روش‌ها از شرایط و قوانین خاصی برای پذیرش مهاجران استفاده می‌کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

این روش را هیچکدام از مشاورین و وکلای مهاجرتی توصیه نمی‌کنند و روش مناسبی نیست. این روش خطرات و مشکلات زیادی را در پیش دارد به همین علت آخرین روش مهاجرت به‌شمار می‌رود. در کانادا آمار مهاجرت از طریق پناهندگی بالا می‌باشد به همین علت بررسی درخواست به سختی و با دقت انجام می‌گیرد. شایان به ذکر است که روش‌های مهاجرت ب کانادا زیاد و متنوع است و افراد می‌توانند از طریق قانونی اقدام به مهاجرت در این کشور کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج را میتوانیم یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اقامت در کانادا را انتخاب کنیم. البته این به این معنا نیست که شما با یک ازدواج صوری مجوز اقامت در این کشور را بگیرید. سال2019 حدود 1700 پروونده به دلیل ساختگی بودن ازدواج رد شده است. از شرایط مهاجرت از طریق ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همسر شما مجوز اقامت دائم داشته و یک شهروند کانادایی باشد
  • همسر شما  توانایی مالی برای زندگی در کانادا را برای طول مدت اقامت داشته باشد.
  • ازدواج شما قانونی باشد و مدرک قانونی داشته باشید.

برای گرفتن اقامت دائم در کانادا باید حداقل 3 سال در کانادا زندگی کنید.

مهاجرت از طریق تولد

کانادا بر اصل خاک توجه دارد. یعنی اگر نوزادی در این کشور به دنیا بیاید تابعیت کشور کانادا را به‌راحتی می‌گیرد این موضوع باعث این شد که آمار تولد فرزند توسط افراد خارج از کشور کانادا افزایش یابد. نام این افزایش تولد نوزادان خارجی را، گردشگری تولد قرا دادند.لازم به ذکر است که والدین نوزاد تابعیت کانادا را نمی‌گیرند و فقط تابعیت مختص نوزاد است.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با راهای متفاوت مهاجرت با کانادا آشنا سازیم. شما می‌توانید برای آگهی بیشتر برای مهاجرت به کشور کانادا با موسسه‌ میرداماد در تماس باشید و از مشاوره ‌آنها برای انتخاب صحیح روش مهاجرت استفاده کنید.