به گزارش پایگاه خبری نشان :

چگونه بهترین فروشگاه آنلاین کتاب را پیدا کنیم؟ پیدا کردن یک فروشگاه اینترنتی کتاب معتبر و منصف همواره یکی از دغدغه‌های دوست داران کتاب بوده است. بله درست است؛ حتما شما هم مانند من خرید حضوری کتاب و حس قدم زدن در میان قفسه‌های یک کتابخانه و ورق زدن کتاب‌ها را بیشتر از خرید آنلاین کتاب دوست دارید! اما باید قبول کنید که در شرایط بحرانی مانند همین شرایط شیوع ویروس کرونا که ممکن است برای مدتی طولانی مجبور باشید در خانه بمانید یا کتابفروشی‌های حضوری به منظور جلوگیری از تجمع تعطیل شوند، چاره‌ای جز خرید آنلاین کتاب نداشته باشید.

اگر یک فروشگاه آنلاین کتاب پیدا کنید که قابل اطمینان بوده و هر کتابی که می‌خواهید را نیز داشته باشد فکر نمی‌کنم خرید اینترنتی کتاب هم آنقدرها تجربه بدی باشد؛ حداقل به یک بار تجربه کردن آن حتما می‌ارزد! به دلیل وجود برخی افراد سودجو و کلاهبردار ممکن است تجربه ناخوشایندی از خرید اینترنتی برای برخی از افراد رقم زده باشد. این روزها دیگر تشخیص معتبر بودن یا نبودن یک سایت اینترنتی برای خرید چندان سخت نیست. تنها کافیست چندین سایت فروشگاهی را مشاهده کرده باشید تا بدانید یک فروشگاه اینترنتی معتبر چه ویژگی‌هایی دارد.

فروشگاه انلاین کتاب

حالا به نظر شما یک بهترین فروشگاه آنلاین کتاب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ چگونه به سایتی که ادعا می‌کند مرجع معتبری برای خرید کتاب است اعتماد کنیم؟ آیا قیمت کتاب‌های موجود در این سایت مناسب است؟ آیا کتابی که سفارش می‌دهیم به موقع به دستمان می‌رسد؟ آیا در صورت بروز مشکل در هر قسمت از فرایند خرید کتاب، سایت پشتیبانی لازم را دارد؟؟ به تمامی این سوالات در طول مقاله پاسخ داده‌ایم.

اولین نشانه بهترین فروشگاه آنلاین کتاب؛ داشتن دسته بندی‌های کامل

تصور کنید برای خرید کتاب به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه کرده‌اید که تنها چند دسته بندی محدود مانند کتاب‌های تاریخی، مذهبی و داستانی دارد. به محض دیدن کتاب‌هایی با ژانرهای محدود در این کتابفروشی آنلاین، تصویر یک فروشگاه کتاب با قفسه‌هایی خالی و ناقص در ذهنتان تداعی می‌شود. آیا تمایلی برای خرید از چنین فروشگاهی پیدا خواهید کرد؟ مسلما خیر.

بهترین فروشگاه آنلاین کتاب فروشگاهی است که برای هر سلیقه و سنی کتاب داشته باشد. بنابراین یک سایت که در زمینه فروش کتاب فعالیت می‌کند لازم است دسته بندی‌های جامع و کاملی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است شما با توجه به گروه سنی یا سلیقه خود نتوانید کتاب مورد نیازتان را در این کتابفروشی آنلاین پیدا کنید. اولین راه تشخیص اینکه یک کتابفروشی بهترین است یا خیر، وجود دسته بندی‌های متنوع در سایت است.

 قیمت مناسب؛ از دیگر نشانه‌های بهترین فروشگاه آنلاین کتاب

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک فروشگاه آنلاین کتاب باید داشته باشد قیمت مناسب محصولات موجود در سایت است. فروشگاه اینترنتی کتاب باید یک مزیتی نسبت به دیگر کتابفروشی‌ها داشته باشد تا افراد ترغیب شوند که از این فروشگاه آنلاین خرید کنند. قیمت مناسب می‌تواند همان مزیتی باشد که تمامی دوست داران کتاب به دنبال آن هستند.

یکی از مزیت‌های خرید اینترنتی کتاب این است که می‌توانید پیش از ثبت سفارش خود قیمت کتابی را که انتخاب کرده‌اید با چند فروشگاه دیگر مقایسه کنید. در خرید حضوری چنین امکانی را نخواهید داشت چراکه برای مراجعه به کتابفروشی‌های مختلف در سطح شهر باید زمان زیادی صرف کنید.

امکان درخواست کتاب از بهترین فروشگاه آنلاین کتاب

تصور کنید برای خرید کتابی به یکی از کتابفروشی‌های شهرتان رفته‌اید و کتابی که می‌خواستید موجود نبوده است. احتمالا صاحب آن کتابفروشی به شما بگوید می‌تواند این کتاب را برای شما تهیه کند پس چندین روز بعد دوباره مراجعه کنید. فکر می‌کنید یک فروشگاه اینترنتی کتاب نیز چنین امکانی را برای مشتریان خود فراهم کرده باشد؟

بله اما نه همه سایت‌‎های فروش کتاب؛ بلکه تنها بهترین فروشگاه آنلاین کتاب ممکن است چنین خدمتی را به کاربر خود ارائه دهد. به عبارتی اگر نتوانید کتاب مورد نیازتان را در میان دسته بندی‌های سایت پیدا کنید، می‌توانید به کارشناسان فروش کتاب این کتابفروشی آنلاین اطلاع دهید تا در صورت امکان کتاب را برایتان تهیه کرده و ارسال کنند. در این صورت دیگر نیازی نیست بارها ترافیک شهری را تحمل کرده و خودتان حضوری برای اطلاع از موجود شدن یا نشدن کتاب مراجعه کنید.

پشتیبانی پس از خرید بهترین سایت های کتاب

فکر کنید حین سفارش کتاب یا پس از دریافت محصول به دستتان با مشکلی مواجه شدید. برای مثال کتاب اشتباه ارسال شده است یا کیفیتی که انتظارش را داشتید، ندارد. در چنین موقعیتی سایت باید پیگیری لازم را برای رفع مشکلات به وجود آمده داشته باشد. بهترین فروشگاه آنلاین کتاب از اولین مرحله سفارش تا رسیدن محصول به دست مشتری همواره پیگیر تقاضا و سفارش مشتری است. اگر سایتی پشتیبانی همه روزه و 24 ساعته نداشته باشد، نمی‌توان آن را به عنوان یک فروشگاه معتبر کتاب در نظر گرفت.

ارسال به موقع کتاب؛ موضوعی مهم در خرید کتاب های کمک درسی و کتاب دانشگاهی

آیا تاکنون تجربه خرید اینترنتی که محصول خریداری شده خیلی دیر به دستتان رسیده باشد را داشته‌اید؟ احتمالا یکی از اصلی‌ترین علل نارضایتی افراد از خریدهای اینترنتی همین دیر ارسال کردن محصولات است. اگر یک کتاب رمان سفارش دهید شاید زود رسیدن آن چندان حائز اهمیت نباشد. اما به هنگام خرید کتاب‌های درسی، کمک درسی یا دانشگاهی بسیار مهم است که کتاب زود به دست خریدار برسد. با این حال می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین فروشگاه آنلاین کتاب به ارسال به موقع کتاب‌ها اشاره کرد.

امکان خرید انواع کتاب دانشگاهی و کتاب کنکوری

امکان خرید انواع کتاب دانشگاهی و کتاب کنکوری

بهترین فروشگاه آنلاین کتاب هم امکان خرید انواع کتاب‌های درسی و کتاب های دانشگاهی را برایتان فراهم می‌کند و هم امکان خرید کتاب‌های داستانی، آموزشی و روانشناسی را از این فروشگاه آنلاین خواهید داشت. در روزهای نزدیک به امتحان یا آزمون کنکور دیگر نیازی نیست برای خرید کتاب از منزل خارج شوید.

کافیست بهترین سایت فروش آنلاین کتاب را پیدا کرده و کتاب‌‌های درسی و دانشگاهی خود را تنها با چند کلیک سفارش دهید. در این روزهای شیوع ویروس کرونا دیگر نیازی نیست برای خرید کتاب به بازارهای شلوغ و پر رفت و آمد مراجعه کرده و سلامتی خود را به خطر بیندازید. یک فروشگاه آنلاین کتاب 24 ساعته آماده ارائه خدمات به کاربران خود است.