به گزارش پایگاه خبری نشان :

استفاده از خودرو و موتورسیکلت‌ها سرعت انجام کارها را افزایش داده و باعث شده که سبک زندگی‌ افراد  تغییر کند و حال اگر هنگام استفاده از خودرو خود از قوانین راهنمایی و رانندگی سرپیچی کنید یا در صورت بروز مشکلات فنی دچار حادثه جاده‌ای شوید، ممکن است که خسارت‌های جبران ناپذیری برای شما رخ دهد. تمام راننده‌های وسایل نقیله مسئول حوادث و اتفاق‌هایی هستند که در اثر آن راننده مقصر با خودرو یا افراد دیگر حادثه(مالی یا جانی) ایجاد می‌کند. خرید بیمه شخص ثالث برای جبران هزینه‌های ناشی از تصادف طراحی شده است تا هنگام حادثه بار سنگین هزینه‌ها را از روی دوش راننده مقصر بردارد. همچنین خرید بیمه شخص ثالث اجباری بوده و هر مالک خودرو یا موتورسواری باید آن را تهیه کند. حال اگر این بیمه نامه را تمدید نکنید، جریمه خواهید شد و علاوه بر اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودرو شما را توقیف کند، شرکت بیمه هم می‌تواند جریمه دیرکرد بیمه را به صورت روز شمار در نظر بگیرد. بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث در برخی از مواقع می‌تواند یک راه حل برای جبران مبلغ دیرکرد باشد. در ادامه متن درباره جریمه بیمه شخص ثالث و بخشودگی جرایم  دیرکرد بیمه شخص ثالث پایان سال 1400 توضیحاتی خواهیم داد با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

122

فرصت بخشودگی بیمه شخص ثالث برای  خرید بیمه ارزان تر برای خودرو و موتور

طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث

در طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث اگر وسایل نقلیه‌ای مانند: خودروهای سواری، تاکسی، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت که شامل جریمه دیرکرد بیمه شده‌اند و جرائم دیرکرد بیمه نامه ثالث خود را پرداخت نکرده می‌توانند این بیمه را تمدید کنند. اما نکته مهم این است که در طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث، اگر انقضای بیمه نامه تمام شود و با فاصله تمدید بیمه نامه را انجام دهید، جریمه دیرکرد بیمه نامه را پرداخت نمی‌کنید.

 

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد خودرو

طریقه محاسبه جریمه دیرکرد عدم تمدید بیمه ثالث به عوامل مختلفی بستگی دارد ، اما هزینه شامل: حق بیمه بدون تخفیف، تقسیم بر 365 روز می‌شود که عوامل دیگر هم بر این محاسبه تاثیر گزار هستند. این موارد عبارتند از:

  • شرکت بیمه‌گر انتخابی
  • نوع خودرو( سواری شخصی، تاکسی، آتش نشانی و اورژانس)
  • تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار ماشین

هنگامی ‌که از بخشودگی جرائم دیرکرد خودرو استفاده نکرده باشید، جریمه دیرکرد برای خودروهای سواری در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۶۰۰۰ تومان تعیین شده است.

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو و موتور در بهمن 1400

طرح بخشش جریمه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ۱۴۰۰ در بازه زمانی خاص ۲۰ بهمن الی ۱۰ اسفند به مدت ۲۰ روز  عملی می شود. این بخشودگی به دلیل شرایط اقتصادی و به مناسبت 22 بهمن و اعیاد پیش رو و به شرط تهیه بیمه نامه یک ساله است. به علاوه، با توجه به این که از تعداد بالای ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت که در سراسر کشور در حال تردد می باشند، فقط ۲ میلیون از آن ها دارای بیمه ثالث هستند، حق بیمه شخص ثالث صاحبان موتورسیکلت که متاسفانه از قدرت مالی کافی برای خرید این بیمه نامه برخوردار نیستند، در اقساط مختلف دریافت خواهد شد.امید است با چنین تمهیداتی شرایط مطلوب استفاده از این فرصت طلایی بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای همگان فراهم گردد

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

1222

خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

با توجه به اینکه طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث در بهمن و اسفند 1400 مدت زمان محدود دارد، ما به شما توصیه می‌کنیم که در این فرصت محدود 20 روزه،  از سامانه آنلاین بیمه دات کام برای خرید بیمه شخص ثالث خودرو خود استفاده کنید. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه و بیمه ثالث است که به صورت آنلاین در حال خدمات رسانی است. کافی است که به این https://bimeh.com/ مراجعه کنید و در صفحه محصولات بر روی بیمه نامه شخص ثالث کلیک کرده و با وارد کردن اطلاعات بیمه‌ای، بهترین مقایسه و خرید آنلاین بیمه را داشته باشد تا در صورت کمبود وقت برای مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها، مشمول جریمه دیرکرد نشوید. همچنین انواع بیمه نظیر بیمه شخص ثالث خودرو و موتور  خود را درب منزل تحویل گیرید.