به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرگزاری تسنیم:امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی عصر امروز در مراسم یادواره سرداران و امیران شهید شهرستان پیشوا با بیان اینکه پیشوا مهد انقلاب اسلامی است اظهار داشت: پیشوا یکی از شهرهای مهّم مذهبی و تاریخی کشور است که سابقه دیرینه‌ای در تحولات سیاسی، اجتماعی و مذهبی دارد.

وی ادامه داد: نام پیشوا به همراه قم به عنوان خاستگاه قیام 15 خرداد در تاریخ ثبت شده است قیامی که منجر به حرکت عمومی مردم و برچیده شدن نظام شاهنشاهی شد، واقعه‌ای که به راستی بصیرت، ولایتمداری و روحیه عزّت‌طلبی مردم پیشوا را نشان داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که شهرستان پیشوا مرکز شهادت است تصریح کرد: شهدای گرانقدری چون شهید اردستانی، شهید سخایی، شهید جنیدی و غیره از شهدای افتخارآفرین شهرستان پیشوا هستند که در دوران 8 سال دفاع مقدس از خود الگوهای تکرارناشدنی برجای گذاشتند.

سرلشکر موسوی سپس با اشاره به تلاش‌های کینه‌توزانه دشمنان علیه انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت استقلال‌طلبانه و ضدسلطه خود دست قدرت‌های استکباری چپاولگر و زیاده‌خواه را از منابع و منافع خود کوتاه کرد و به همین دلیل از همان روزهای آغازین انقلاب مورد مخالفت و خصومت قدرت‌های استکباری و استعماری قرار گرفت.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب برای نفوذ، انحراف و نابودی انقلاب به هر ترفند و توطئه‌ای دست زدند و چون نتیجه‌ای نگرفتند دست به دامن عروسک خیمه شب‌بازی خود صدام شدند و وی را به جان نظام نوپای جمهوری اسلامی انداختند و 8 سال جنگ را علیه ایران تحمیل کردند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: صدام در مقابل دوربین‌های تلویزیونی مدعی مالکیت مطلق اروندرود شد و مالکیت جزایر سه‌گانه را برای اعراب قلمداد کرد و با چنین ادعاهای در 31 شهریورماه 59 رسماً از زمین، دریا و هوا جنگی را علیه ایران آغاز کرد.

سرلشکر موسوی ادامه داد: دشمنان این‌گونه می‌پنداشتند که با جنگ می‌توان جریان انقلاب اسلامی را منحرف و در مسیر موردنظر آمریکا قرار دهند و فکر می‌کردند پیامدهای جنگ سبب استمداد ایران از آمریکا خواهد شد اما این جنگ نابرابر 8 سال به طول انجامید و دشمنان انقلاب که به صورت همه‌جانبه از تجاوز صدام به ایران حمایت می‌کردند از هیچ جنایتی علیه ملت مظلوم ایران دریغ نکردند.

وی با اشاره به بی‌خِردی سران استکبار در طولانی کردن جنگ بیان کرد: آنچه که حاکمان بی‌عقل بعثی را در حمله به ایران تشویق و تهدید می‌کرد شرایط حاکم بر نظام بین‌المللی و مواضع دو ابرقدرت شرق و غرب آن روز بود که هر دو وارد شدن ضربه به ایران و انقلاب اسلامی را در راستای منافع خود می‌دیدند و بنابراین از ورود یک کشور ثالث حمایت می‌کردند و حتی شوروی با اینکه از تجاوز عراق به ایران اطلاع داشت هیچ‌گونه تلاشی برای منصرف کردن آن انجام نداد چرا که بر این تصور بود که این جنگ می‌‌تواند سبب رونق معاملات تسلیحاتی آن‌ها شده و از محو شدن کامل ایدئولوژی اتحاد شوروی در مقابل پرتو انقلاب اسلامی جلوگیری کند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تحلیل رفتار کنونی دشمنان انقلاب اسلامی با ایران گفت: امروز باید وضعیت خود را با وضعیت دیروز مقایسه کنیم و سرانجام اراده خداوند را حدس بزنیم که چه خواهد شد، این جنگ نابرابر 8 سال به طول انجامید و دشمنان انقلاب که به صورت همه‎جانبه از تجاوز صدام حمایت می‌کردند از هیچ جنایتی علیه مردم ایران دریغ نکردند و در مقابل رزمندگان ایران اسلامی شجاعانه وارد جنگ شدند و حماسه‌ها و ایثارهای بی‌نظیری را خلق کردند که هنوز پس از گذشت بیش از 30 سال از آن روزها هنوز بسیاری از صفحات این کتاب قطور ورق نخورده است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه دوران 8 سال دفاع مقدس به مثابه یک دانشگاه بود که درس‌های فراوانی برای ملت ایران و دیگر ملت‌ها به همراه داشت تصریح کرد: خودباوری، خوداتکایی، پایداری و مقاومت از جمله درس‌هایی بود که سبب سرافرازتر شدن انقلاب اسلامی شد و نظام جمهوری اسلامی ایران را به یک نظام مقتدر در منطقه تبدیل کرد.

وی سپس با اشاره به پیام انقلاب اسلامی به مردم دنیا افزود: رزمندگان ایرانی اجازه نداند حتی یک وجب از خاک کشور در اشتغال دشمن بماند و پیروزی در دفاع مقدس سبب گسترش پیام روشنگرایانه و بیداری انقلاب اسلامی و در نهایت شکل‌گیری مقاومت اسلامی در منطقه شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ملت ایران به تاریخ اثبات کرد که می‌توان در مقابل همه قدرت‌ها حتی با توان نابرابر سال‌ها ایستادگی کرد و پیروز شد و این تجربه امروز الگوی ملت‌های مظلوم و حق‌طلب دنیا در برابر دشمنان چپاولگر دنیاست.

سرلشکر موسوی همچنین با اشاره به نهادینه شدن جریان مقاومت در بین مسلمان منطقه گفت: در سال‌های اخیر دشمنان با تشدید فشارهای اقتصادی علیه ایران به دنبال تسلیم کردن آن بودند اما ملت بزرگ ایران با اتکا به خداوند و با اعتماد به نفس ملی و تکیه بر اصول و مواضع صحیح خود نه تنها به خواسته‌های دشمن تمکین نکرد بلکه به مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکای جنایتکار برخواست و اینک ایستادگی و مقاومت ایران در سطح منطقه و دنیا الگوی جریان مقاومت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اگرچه جنگ تحمیلی به پایان رسیده اما دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید با هوشیاری کامل و تبعیت محض از تدابیر مقام معظم رهبری با توطئه‌های دشمنان مبارزه کنیم تا قافله انقلاب را به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) برسانیم.

منبع: تسنیم