به گزارش پایگاه خبری نشان :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: امیدواریم همه کشور‌ها به پویش صلح امید بپیونندند تا شاهد منطقه‌ای امن باشیم.

او تاکید کرد: مسببان حمله به نفتکش ایرانی مجازات خواهند شد و شکایت خود را در این زمینه ارائه کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در هفته‌های گذشته، حدود ۱۰ هیات دیپلماتیک به تهران سفر کرده اند، ادامه داد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه برای اجلاس عدم تعهد به باکو سفر خواهند کرد، فرستاده ویژه دولت چین احتمالا فردا برای رایزنی پیرامون مسائل منطقه به تهران سفر خواهد کرد.

او  همچنین در رابطه با گام چهار کاهش تعهدات ایران گفت: گام چهارم طراحی شده و بخشی از مواردی که سازمان انرژی اتمی اعلام کرده در همین راستاست. امیدواریم کار به گام چهارم نکشد و اورپا در مدت باقی مانده اقداماتی انجام بدهند در غیر ایران اینصورت آماده برداشتن گام چهارم است.

موسوی در مورد اقدامات اخیر ترکیه اظهار کرد: توافق آدانا گام روشنی برای ترکیه و سوریه است تا با برگشتن به آن گام مثبتی بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان تماس‌ها و رایزنی‌هایی با همتایان کرد و ترک و سوری خود داشته است و این رایزنی‌ها ادامه دارد؛ باید به تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود.

او افزود: با طرح جدید فرانسه برای برجام شاهد موضوع جدیدی نبودیم؛ فرانسه برای طرح خود از امریکا اجازه بگیرد. ژاپن هم طرح مشابهی داشته و موضوع جدیدی رخ نداده است.

موسوی در مورد حضور نظامی ترکیه و ایجاد پایگاه‌های ترکی در سوریه گفت: این اقدام غیر قابل پذیرش بوده و با واکنش همه کشور‌ها روبه‌رو خواهد شد، زیرا سوریه عضو سازمان ملل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد روابط اقتصادی تهران و لندن اظهار کرد: ایران همواره خواستار روابط خوب با اعضا اتحادیه اروپا بوده و عادی سازی روابط با ایران از تعهدات اروپا در توافقنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، از این امر استقبال می‌کنیم ایران چه با اروپا چه بدون آنها به حیات سیاسی خود ادامه خواهد داد.

او درمورد برگزاری کنفرانس امنیتی منامه و دعوت بحرین از رژیم صهیونیستی برای شرکت در این کنفرانس، خاطر نشان کرد: جای تاسف است کشور مدعی اسلامیت، رژیمی را بعد از ۷۰ سال نسل کشی به یک کشور عربی دعوت و ادعا می‌کند نشست آنها برای مقابله با نفوذ ایران برگزار می‌شود، اما باید بدانند که با همکاری یک رژیم غاصب به اهداف خود نمی رسند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد تعاملات ایران و امارات گفت: از هر اقدامی که به کاهش تنش ها و سوء تفاهم بین ما و به ویژه امارات منتهی شود، استقبال می کنیم.

موسوی در مورد سفر مقام عربستانی به تهران تصریح کرد: این سفر را تایید نمی‌کنم ولی سفرهای دیپلماتیک به کشورمان در روزهای اخیر انجام شد.

موسوی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه بازگرداندن سرشبکه کانال مهاند آمدنیوز و موضع گیری فرانسه در این رابطه، بیان کرد: اقدام در بازگرداندن روح الله زم، این عنصر ضد ملی درست بوده است، او اذعان کرده با گروه‌های ضد ایرانی در ارتباط بوده به عنوان یک عنصر خرابکار و ضد امنیت ملی بازداشت شده نه فعالیت در یک کانال.

او ادامه داد: فرانسوی ها یک موضع اولیه گرفتند، اجازه بدید دوستان ما تمام بخش های فعالیت های ضد امنیتی او را باز کنند آن زمان موضوع شفاف خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان