به گزارش پایگاه خبری نشان :

 به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد ممکن است بخشی از ویدئوی عملیات کشته شدن ابوبکر بغدادی ، سرکرده داعش را منتشر کند.

ترامپ پیش از سفر به شیکاگو در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما در حال بررسی این موضوع هستیم. ممکن است بخش‌های خاصی از آن را منتشر کنیم.

یک مقام آمریکایی گفت این فیلم لازم است مورد سانسور قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که در هیچ بخشی از آن روش‌های تاکتیکی مورد استفاده نیرو‌های آمریکایی در این عملیات نشان داده نمی‌شود. گفته می‌شود احتمالا این فیلم شامل تصاویر هوایی و احتمالا فیلم گرفته شده از دوربین‌های سربازان حاضر در محل اختفای بغدادی باشد.

دیروز ترامپ در نشست خبری در کاخ سفید مرگ سرکرده اصلی تروریست‌های داعش را تایید کرد. او با بیان اینکه آمریکا فرمانده بزرگترین شبکه تروریستی جهان را کشت، اعلام کرد که شخصا بر اجرای بخش‌هایی از این عملیات نظارت داشته است.

این در حالی است که روسیه در واکنش به سخنان ترامپ درباره عملیات کشتن بغدادی اعلام کرد اطلاعات درباره عملیات آمریکا ضد و نقیض است و همین مسئله سوالات و تردید‌هایی را در مورد درستی و به ویژه موفقیت آن بر می‌انگیزد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان