به گزارش پایگاه خبری نشان :

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی بعداز ظهر امروز در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان با بیان اینکه همدان به خاطر وجود علما و بزرگان استانی سرآمد است اظهار کرد: هسته اصلی جامعه روحانیت مبارز در سال ۱۳۵۱ شکل گرفت.

وی با بیان اینکه این مجموعه با تلاش شهیدمفتح و شهیدبهشتی به صورت خانگی ایجاد شد از نقش مرحوم آیت‌الله انواری از علمای برجسته همدان در ایجاد جامعه روحانیت مبارز سخن به میان آورد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه در ۴۰ سال انقلاب اسلامی با فرار و فرودهای بسیاری مواجه بودیم که تمام آنها درس است تأکید کرد: در دوره‌ای که غرب در تلاش برای کمرنگ کردن معنویت و دینمداری است، انقلاب اسلامی پدیده‌ای فوق‌العاده بود که باید قدر آن را دانست.

وی انقلاب اسلامی را در معادلات جهان بسیار اثرگذار دانست و گفت: در طول ۴۰ سال ذهن سیاستمداران بزرگ جهان همواره درگیر انقلاب اسلامی بوده‌اند که همین موضوع نشان از اثرگذاری آن دارد.

پورمحمدی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، در حوزه نظامی، فرهنگی و اقتصادی توفیقات زیادی به دست آوردیم البته اما امروز نگرانی دشمن از قدرت نرم جمهوری اسلامی و اثرگذاری آن در بین ملت‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه امروز پیام غرب در دنیا خریدار و خواهان ندارد تصریح کرد: دنیای غرب حرف‌ها و خواسته‌های خود را بزک می‌کند و با فریب آن را به خورد دیگران می‌دهد.

دبیرکل  جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه ملت‌ها دنبال شنیدن پیام انقلاب اسلامی هستند افزود: با وجود بایکوت غرب  در حوزه رسانه، پیام انقلاب اسلامی در حال رسیدن به دست مردم است و همین موضوع دشمن را نگران کرده است.

وی تأکید کرد: ترس از روبرو شدن مردم جهان با واقعیت ایران تا آن جاست که دشمن حتی از حضور گردشگر در این کشور جلوگیری می‌کند.

پورمحمدی در ادامه تداوم انقلاب اسلامی را در گرو وحدت و همت و حضور افراد انقلابی به ویژه روحانیت دانست و گفت: این حضور باید منسجم و با نقشه راه باشد.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب نیز مانند گام اول انقلاب نیازمند حضور و تیزهوشی روحانیت است افزود: منویات رهبری باید توسط روحانیت و نیروهای انقلاب عملیاتی شود.

منبع: فارس