به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

کمتر از چهار ماه دیگر تا دوم اسفند که روز برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است، باقی مانده و تحرک و تلاش گروه‌های مختلف سیاسی برای موفقیت در این عرصه پررنگ‌تر از همیشه شده است.

جناح اصلاح‌طلب بنا دارد مثل انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی قوی و پرقدرت ظاهر شود، اما موضوعی که کار را برای این گروه سیاسی سخت کرده این است که شاید حامیان این جریان، دیگر به مانند گذشته به مشارکت حداکثری در انتخابات رغبت نشان ندهند و همین موضوع می‌تواند پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان شود.

سیده‌حمیده زرآبادی یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم به سایت روزنو می‌گوید: زمان کوتاهی تا ثبت‌نام کاندیداها و سپس انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده و از این‌رو اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند سرمایه اجتماعی خود را حفظ و یا حتی احیا کنند، چاره‌ای جز ارتباط صادقانه با مردم ندارند.

وی افزود: امروز اصلاح‌طلبان باید با مردم حرف بزنند و بگویند در چه حوزه‌هایی کار به دستشان بوده و قصور کردند و بابت این کوتاهی‌ها معذرت‌خواهی کنند و از سوی دیگر باید اطلاع دهند که در چه بخش‌هایی تاثیرگذار نبودند و اتفاقات حاصل از آن، خارج از اراده آن‌ها بوده است. اگر این ارتباط کلامی و صادقانه به‌درستی برقرار شود احتمالاً بخش عمده‌ای از حامیان این گروه سیاسی که قصد عدم‌مشارکت در انتخابات را داشتند دوباره حاضر به حضور در پای صندوق‌های رای خواهند شد.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید برای انتخابات آتی بابرنامه ظاهر شوند و به جامعه بگویند اگر این بار با استقبال آن‌ها روبرو شوند، چه برنامه و کارهای اولویت‌داری را دنبال خواهند کرد و می‌خواهند چه تغییری را در روند و روش‌های گذشته ایجاد کنند.

وی در پایان یادآور شد: نه فقط در رقابت‌های سیاسی، بلکه در هر زمینه‌ای، راست‌گویی اثرات مثبتی را به‌بار خواهد آورد و امیدوارم اصلاح‌طلبان در مسیر راست‌گویی و شفاف‌سازی عملکرد خوبی را از خود به‌جای بگذارند.