به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمود واعظی ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عسلویه اظهار داشت: اتحاد و همدلی بسیار خوبی را در استان بوشهر شاهد هستیم و این موضوع سرمایه و ظرفیت بسیار بالایی است.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با جنگ تبلیغاتی در تلاش برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است و در این شرایط باید خدمات ارائه شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهار فشارها نیازمند همکاری و تعامل و همراهی و انسجام است، افزود: سال قبل جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی همزمان بر روی مردم اعمال شد و بیش از اقتصاد تلاش کردند روی ذهن مردم اثر بگذارند.

وی با بیان اینکه دولت و نظام برای مقابله با تحریم‌ها برنامه دارد خاطرنشان کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها از مواضع خود عقب نشینی کردند و از ۱۲ شرط وزیر خارجه این کشور برای مذاکره دیگر خبری نیست.

واعظی با بیان اینکه شرط گذاشتن ایران برای مذاکره بیانگر اقتدار ایران اسلامی است، تصریح کرد: هدف گذاری آمریکا برای فشار حداکثری به ملت ایران به بن بست رسیده است و به اهداف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه با همسایگان روابط خوبی داریم اضافه کرد: ممکن است با یکی دو کشور منطقه مشکلاتی وجود داشته باشد که به روابط مستقیم دوجانبه ربطی ندارد و به خاطر ظلم به برخی کشورهای مسلمان منطقه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور به رایزنی‌های صورت گرفته در مورد صلح هرمز اشاره کرد و گفت: طبق این طرح یک رابطه دوستانه و برادرانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس برقرار می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد که در سایه صمیمت، همکاری، مشکلاتی اگر در منطقه است به جای اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی بخواهند دخالت کنند، کشورهای منطقه با ایران مشکلات را بررسی و حل و فصل کنند.

واعظی با اشاره به اینکه از امروز هم گام چهارم کاهش تعهدات برجامی آغاز می‌شود اظهار داشت: هزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو گاز دهی می‌شود که برخی از مسئولان آمریکایی و اروپایی در این زمینه اظهار نگرانی کرده‌اند در حالی که خودشان این وضعیت را شروع کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام اقدامات ایران با حسن نیت و تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: اگر طرفین برجام به ویژه اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، همه گام‌های برداشته شده قابل برگشت است.

رئیس دفتر رئیس جمهور به روند توسعه استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: به منظور توسعه استان بوشهر مصوبات خوبی در سفر رئیس جمهور به جنوب استان تصویب شد که با جدیت برای تکمیل آنها تلاش می‌شود./مهر