به گزارش پایگاه خبری نشان :

صفحه خبررسانی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در توییتر به نقل از هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت کردن در نشست امروز وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل رفته است، نوشت: ما می‌خواهیم برجام را حفظ کنیم اما ایران باید سرانجام به تعهدات خود بازگشته و آن‌ها را رعایت کند.

این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان درباره اجرای تعهدات برجامی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با گذشتن یک سال از تعلل شرکای اروپایی برجام برای اجرای تعهداتشان در راستای خنثی کردن تاثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران، تصمیم گرفت در چند گام تعیین شده، تعهدات داوطلبانه برجامی‌اش را کاهش دهد. اخیران ایران گام چهارم کاهش تعهدات برجامی‌اش را اجرایی کرد.

موگرینی: امروز با وزیران خارجه اروپا درباره اقدامات برجامی ایران مذاکره می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا، موضوع برجام مورد بحث قرار خواهد گرفت.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در اجلاس امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل رفته است، پیش از آغاز این نشست در جمع خبرنگارها گفت: ما درباره وضعیت امنیتی مناطق گسترده‌تری از [کشورهای] خلیج فارس گفت‌وگو خواهیم کرد و طبعا درباره رویدادهای جدید پیرامون اجرای برجام به ویژه با توجه به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگو می‌کنیم./ایسنا