به گزارش پایگاه خبری نشان :

 سردار یزدی در حاشیه حضورش در جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالاتی مربوط به حوادث اخیر تهران گفت: برخی از افراد ما نیز توسط اغتشاش‌گران از پشت تیر خوردند و  این را تأیید می‌کنم.

وی با بیان اینکه  در حال شناسایی کشته شدگان هستیم و به خانواده‌های آن‌ها سرکشی می‌شود، گفت: همان طور که صف آشوب‌گران از مردم جدا شد، صف کسانی که جانشان را بی‌گناه از دست دادند نیز از صف کسانی که به نوعی می‌خواستند اموال عمومی را تخریب کنند، جدا می‌شود.

سردار یزدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است افرادی به اشتباه کشته شده باشند، گفت: این نیز بررسی می‌شود اما الان نمی‌توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم اما به دقت بررسی می‌شود که دلیل کشته شدن افراد چه بوده است.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم در مورد مسائل معیشتی یک مطالبه و خواست به حق است که هیچ‌کس انکار نمی‌کند و دولت نیز این را مورد تردید قرار نداده است، گفت: اما در ارتباط با اینکه کسانی که وارد عرصه اعتراض شدند باید صف‌شان با عده‌ای که قصد تخریب داشتند، جدا شود چرا که ما عده‌ای را داشتیم که اصلا اعتراض نداشتند و برخی از دستگیر شدگان کسانی هستند که دغدغه مالی نداشته و فقط آمده بودند که آشوب کنند و کاری انجام دهند که کشور را به هم بریزند و از بیرون هم حمایت می‌شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در پاسخ به اینکه چرا این اتفاقات در مناطق کم برخوردار و فقیر نشین رخ داد، گفت: مناطق خیلی هم فقیرنشین نبود، اما نقطه‌گذاری دشمن در مکان‌هایی بود که زمینه‌های اجتماعی وجود داشت و دشمن حتما در فضایی وارد می‌شود که توسط مردم عادی رقم زده شده باشد و بر آن فضا و موج سوار می‌شود.

سردار یزدی با بیان اینکه مردم روز اول وقتی وارد شدند اعتراض مسالمت‌آمیزی داشتند اما عده این بر این اعتراض سوار شده و شروع به آتش زدن و تخریب اموال عمومی کردند، گفت: فیلمش هست که در جاهایی حتی مردم به آن‌ها اعتراض می‌کنند که چرا بانک را آتش می‌زنید،کدام فردی است که در زمینه مسائل معیشتی مشکل دارد اما برای رفع آن پمپ بنزین را آتش می‌زند؟

وی افزود: در سطح جهانی مقایسه کشور ما با دیگران قیاس مع‌الفارق است؛ چرا که مردم ما فهیم هستند و کاملا تشخیص می‌دهند که چه کسی به نفع آن‌ها کار می‌کند و مردم تشخیص می‌دهند که دنیا چگونه دست به دست هم دادند تا کشور ما را بهم بزنند و مقایسه شرایط کشور ما با الان فرانسه اشتباه است و باید شرایط را با سال 2005 مقایسه کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در مورد کمک سپاه به شهردای نیز گفت: هماهنگی بسیار خوبی میان شهرداری و سپاه محمد رسول‌الله (ص) ایجاد شده است و حتی در بحث اخیر نیز شهردار تهران  به دفتر ما آمد و در مورد مشکلاتی که برف می‌توانست ایجاد کند، صحبت کردیم.

وی همچنین با اشاره به گزارش کمیته حذف نام شهدا از تابلوهای شهری گفت: گزارش بسیار خوبی بود و الحمدالله نشان داد که شهرداری و کسانی که در آن کار می‌کنند خدایی ناکرده دنبال بحث حذف اسامی شهدا و آثار شهدا نبودند.

سردار یزدی: حضور مردم توانست آشوب اخیر را خاموش کند

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با تاکید به نقش مردم گفت: در فتنه اخیر اگر مردم نبودند مشکلات دو چندان می‌شد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد یزدی صبح امروز(یک شنبه) با حضور در جلسه شورای شهر تهران با بیان این که در 40 سالی که از تاسیس بسیج می‌گذرد توانسته‌ایم که در حوزه ایمان، اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی تصویر درستی ارائه  کنیم، گفت: در 40 سال گذشته عزت و اقتدار بسیجیان در صحنه‌های مختلف دیده شده است ، آن زمانی که بسیجیان در شرایط جنگی حضور داشتند، اگر بسیجیان نبودند حتما شرایط جنگ به این گونه  نمی‌شد و امروز هم بسیجیان در صحنه‌های مختلفی همچون زلزله، سیل و غیره حضور دارند.

  وی افزود: در سیل اخیر مازندران، گلستان و  خوزستان تقریبا بسیجیان جزو اولین نفراتی بودند که حضور داشتند و حتی شب‌های اول شاهد تلاش بسیجیان  بودم که آماده شده بودند که به دلیل سست شدن سیل بندها سوسنگرد را تخلیه کنند و چه شبی را به صبح رساندیم و صبح شهر در امان بود و یاد دوران کودکی و کتاب‌های دبستان افتادم و کاش به جای داستان پتروس فداکار اسم بچه‌های بسیج تهران د رکتاب‌ها می‌آمد که اگر انصافا نبودند تمام سوسنگرد در آب فرو می‌رفت و می‌شد از این اتفاقات داستان و فیلم‌های بسازند اما متاسفانه این موضوعات مورد توجه قرار نمی‌گیرد وگاها نیز مورد بی مهری قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که بسیج در موضوع شرکت های دانش بنیان نیز توجه زیادی دارد، گفت: بسیج تهران برای آسیب‌های اجتماعی وارد فضای جدید شده است وامروز می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از مجموعه‌های هستیم که به موضوع اعتیاد وارد شده و این مسئله نیز مورد اقبال مسوولان و  مردم قرار گرفته است به گونه‌ای که در زمینه پیشگیری از اعتیاد در مدارس مراکز آموزشی ، بوستان و غیره وارد شده و آموزش‌های را به افراد می‌دهیم به گونه‌ای که  فعالیتمان در حوزه مقابله با اعتیاد برای پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز پذیرفته شده است.

وی با بیان این که یک مرکز درمان، صیانت و اشتغال برای معتادین در شرق تهران ایجاد کرده‌ایم و از اعضای شورای شهر درخواست می‌شود که از این مرکز بازدید کنند، گفت: روش نوینی را در این مرکز اجرای می‌کنیم که مورد تایید مراکز عالی، دانشگاه‌ها، بهزیستی و خود شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است. و امروز عملکردی داریم که می‌توانیم ادعا کنیم تقریبا 70 درصد کسانی که در این مرکز صیانت فعال بودند بعد از درمان و حرفه آموزی به جامعه بازگردانده شدند. به گونه‌ای که معمولا این افراد وقتی به خانواده و محلات برمی‌گردد به عنوان یک هنجارشکن مورد قضاوت قرار می‌گیرد اما حالا باحمایت امام جماعت، شورایاری ، بسیج وغیره این افراد به خانواده  و محله برمی گردند و توسط این افراد کنترل می شوند که مبادا به اعتیاد بازگردند.

وی با بیان این که در بحث پیشگیری از طلاق وارد عمل شده و 200 کارگاه تربیت مربی تشکیل داده‌ایم تا با حمایت مردمی از طلاق پیشگیری کنیم اظهار کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند که تهران بسیار برخوردار است اما در بحث محرومیت زدایی در تهران وارد شده‌ایم و تا پایان امسال 2500 جهیزیه و بیش از 70 هزار سبد کالا با کمک مردم ، کسبه و خیرین به خانواده‌های نیازمند خواهیم داد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج در مناطق سیل زده با بیان این که در لرستان 20  واحد مسکونی، در ایلام 20 واحد مسکونی، توسط بسیجیان مرمت شده است گفت: 1600 گروه جهادی داریم که 850 گروه جهادی آن محله محور هستند و مابقی گروه‌ها در اقصی نقاط کشور برای رفع نیازها وارد عمل می‌شوند.

وی با بیان این که در بحث فرهنگی حدود 400 گروه سرود داریم که بزرگترین گروه سرود متعلق به سپاه محمد رسول الله است اظهار کرد: با همکاری صدا و سیما در زمینه کسب زندگی و مهارت آموزی زندگی وارد عمل شده‌ایم.

سردار یزدی با  با تاکید به کمک  مردم در صحنه های مختلف گفت: حضور و کمک مردم در صحنه‌های مختلف می‌تواند موفقیت‌های متعددی را رقم بزند و در طول 40 سال اخیر این مو ضوع را دیدم و نمونه آن فتنه اخیر است که اگرمردم نبودند مشکلات دو چندان می‌شد و حضور مردم توانست آشوب اخیر را خاموش کند. و حضور مردم موثر است.

وی با اشاره به حضور بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی در تهران گفت: ما خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست را آموزش دادیم و با ارائه وام به مشاغل خانگی آنها را توانمند کردیم  و این در حالی است که بازاریان و اصناف و خیرین با ما همراهی کرده‌اند./ایسنا