به گزارش پایگاه خبری نشان :

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در اتفاقات اخیر حتی یک نفر از سپاه و بسیج اسلحه نداشت، ما بی‌اسلحه به سطح شهرها رفتیم در حالی که در مقابل ما اسلحه بسیار بود.

سردار علی فدوی در مراسم اختتامیه بسیج حقوقدانان با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: چند روز پیش شهدای بسیاری دادیم که نمونه آن شهید ابراهیمی بود. کار بزرگی انجام شد ما باید به میدان می‌رفتیم که به میدان هم رفتیم علی رغم اینکه الزاماتی وجود نداشت که می‌توانست وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اینکه این موضوع غائله و فتنه بزرگی بود افزود: دشمنان تلاش کردند در طول ۴۰ سال انقلاب علیه ما اقداماتی انجام دهند اما ما در تمامی موضوعات پای کار بودیم. خیلی از کشورهای بزرگ گفته‌اند که ما با چه روش و مکانیزمی اقدام کردیم که ۴۸ ساعته این قصه جمع شد. آنها ابعاد قصه را هم می‌دانستند.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به مراسم امروز بسیج در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، گفت: یکی از ادله‌های خداوند این است که انسان کارهای سخت انجام دهد. یکی از کارهای سخت دادن جان است چون عزیزتر از جان وجود ندارد. شهید ابراهیمی ما مظلومانه جان داد. در همه کشور بسیج و سپاه پای کار رفت و یک نفر آنها در خیابان‌ها و میدان اسلحه نداشتند، ما بی اسلحه رفتیم در حالیکه جلوی ما خیلی اسلحه بود. 

سردار فدوی ادامه داد: البته در مقرهای ما اسلحه بود که اگر به مقر، پایگاه، نواحی و حوزه‌های بسیج حمله کردند دفاع از خودشان کردند اما در خیابان اسلحه نداشتیم که این را علاوه بر دستورالعملی و ابلاغ به صورت دائم کنترل می‌کردیم. یعنی سردار سلامی و بنده ۲۴ ساعته در مرکز فرماندهی نشسته بودیم و با همه کشور تماس زنده داشتیم و در خیلی جاها تصاویر برقرار بود.

وی در توضیح نحوه شهادت شهید ابراهیمی گفت: شهید ابراهیمی را اشرار تنها دوره کردند اما او قائل به اجرای تکالیفش بود. چون آدم در کار سخت است که نشان می‌دهد چطور تکالیفش را انجام می‌دهد. طبیعتا کاری که سخت نیست هم دلیلی ندارند که برای انجامش جان داد.

وی با اشاره به اصول دوم و سوم قانون اساسی گفت: قانون در اصل سوم به صورت مشخص و صریح دولت را مکلف کرده که ۱۸ کار را بر اساس اصل دوم انجام دهد. اکنون بعد از ۴۰ سال اقداماتی صورت گرفته اما به نظر می‌رسد که ما به خیلی کارها نیاز داریم.

سردار فدوی با این توضیح که سیستم و نظام دو وجه دارد افزود: یک وجه مهم آن آئین‌نامه، دستورالعمل و قوانین است که بر اساس اصل دوم قانون اساسی نوشته شده، وجه دیگر روح سیستم است که در همه شئونات نقش دارد. الان خیلی از سیستم‌ها را آمریکایی‌ها برای ما نوشته‌اند که متاسفانه هنوز برخی از آنها تغییر نکرده است. آمریکا از سال ۳۵ تا دهه ۵۰ این اقدام را انجام داد با آنکه بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، هنوز آن سیستم‌ها جاری و ساری است. سیستم‌های آمریکایی که بر مبنا و اهداف آمریکایی نوشته شده و ما آنها را در خیلی جاها می‌بینیم. در حالیکه اصلا هیچ آمریکایی جرأت نمی‌کند از ۱۰۰۰ کیلومتری مرز ایران رد شود ولی می‌بینیم روح سیستم مربوط به سیستم درست کن آنهاست.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با انتقاد از خام فروشی نفت، گفت: یکی از کارهایی که بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز برای انجام آن پای کار نرفتیم موضوع خام فروشی است. امام از روزهای انقلاب فرمودند خام فروشی نشود. همه دولت‌ها هم بر آن صحه گذاشتند ولی همچنان بعد از گذشته ۴۰ سال خام فروشی نفت صورت می‌گیرد، چون پای کار نرفتیم که این اتفاق رخ ندهد.

ناآرامی‌های اخیر ریشه‌ی اقتصادی و امنیتی دارد

 سردار محمدحسین سپهر جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش حقوقدانان تراز انقلاب که در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی ضمن تشریح عملکرد و ماموریت‌های بسیج گفت: اساس کار انقلاب اسلامی پیروزی و تدوام آن و همچنین ساخت جامعه اسلامی بدون حضور فراگیر مردم ممکن نیست. 

بنابر گزارش فارس، سردار سپهر ادامه داد: امروز اگر در عرصه های مختلف بخواهیم نظام را یاری کنیم با نقش آفرینی مردم محقق می‌شود. یکی از ضعف های کشور کمرنگی حضور بخشی از مردم در عرصه‌های حکمفرمایی است. هر کجا مردم حضور پرنگ داشتند موفقیت های بزرگ داشتیم و هر کجا ناکامی بوده می‌بینیم حضور مردم کم رنگ بوده است. 

وی بیان کرد: حرکت ما با قدرت و با قوت برای تحقق اهداف انقلاب صورت می‌گیرد. کار بسیج تشخیص و مطالبه حق در جامعه و همچنین کار و تلاش برای احقاق حق، اندیشه پروازی و کار تئوریک در زمنیه اسلام و نظام و مسائل جاری کشور است.

سردار سپهر همچنین خاطرنشان کرد: حتما در تحقق ارمانهای حکومت دستگاه تقنینی نقش اول را دارد. دستگاه قضایی و قانونذاری نقش اولیه در فقر زدایی را دارند. مردمی که معترض هستند یکی از دغدغه آنها رفع فقر و تبعیض است. امروز ما به عنوان بسیجیان باید کنار مردم باشیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: تا مردم پای کار حل مسائل و در دستگاه‌ها نیایند، امکان جهش و حرکت انقلابی برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی میسر نخواهد شد. حتماً ناآرامی های اخیر ریشه اقتصادی و فرهنگی و امنیتی دارد. مردم معترض هستند و اعتراض قانونی می‌کنند که یکی از مسائل آنها فقر، تبعیض و فساد است.

مسئولین تفکر بسیجی را در خود احیا کنید

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در گنگره بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی که امروز (چهارشنبه) در مجموعه ۱۲ هزارنفری آزادی برگزار شد، با بیان اینکه بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی از هفته دفاع مقدس آغاز شد و تا هفته بسیج در سراسر کشور با سرکشی به خانواده‌های شهدا ادامه داشت، گفت: در هفته بسیج مسابقات مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و .... با محوریت شهدا اجرا شد. ۴۰ هزار یادواره شهدا در ۴۰ هزار مدرسه سراسر کشور برگزار شده است.

سردار یزدی با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین، تاکید کرد: امروز بسیجیان در صحنه‌های مختلف حضور دارند و هم پیمان می‌شوند در ولایتمداری و حضور در صحنه‌های مختلف راه شهدا را بپیمایند. یادواره شهدا برای مسئولین هم پیام‌هایی دارد، مسئولین باید بدانند برای انتقال پیام شهدا به نسل جدید باید تفکر بسیجی را در خود احیا و به آن عمل کنند.