به گزارش پایگاه خبری نشان :

مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در روز دانشجو آزاد شد، این خبر خوشی بود که ظریف وزیر امور خارجه هم در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار عکسی آن را اعلام کرد.

مسعود سلیمانی تحویل مقامات ایرانی شد

این استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.
 

yrdJM3nAMKPQ

ظریف: دکتر مسعود سلیمانی آزاد شد

« محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت:

«بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم.»/باشگاه خبرنگاران

lHY240QYrBq1

دکتر مسعود سلیمانی دانشمند سرشناس ایرانی، در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی به دعوت موسسه آمریکایی «مایو کلینیک» برای یک سفری تحقیقاتی به آمریکا سفر کرده بود، این موسسه یکی از معتبرترین مراکز علوم پزشکی جهان است، اما در تاریخ سوم آبان سال ۱۳۹۷ (بیست‌وپنجم اکتبر ۲۰۱۸) نیرو‌های امنیتی و پلیس فدرال ایالات متحده (اف. بی. آی) پس از ورود دکتر سلیمانی به فرودگاه شهر شیکاگو در ایالات متحده با ویزای معتبر J-۱ او را بازداشت کردند در حالی که بازداشت دکتر سلیمانی بر خلاف همه پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی جهان بود.
 
دکتر مسعود سلیمانی بدون برگزاری جلسه رسمی دادگاه و بدون اعلام جرم مشخص بازداشت بود و آمریکایی‌ها به اتهام دور زدن تحریم ها این دانشمند پزشکی ایرانی را ماه ها در بازداشت نگه داشتند و شائبه بازداشت سیاسی این دانشمند برجسته ایرانی مطرح شد.
 
دکتر سلیمانی در طول بازداشت بیمار شده بود و آمریکایی‌ها در این مدت دارو و درمان مناسب در اختیار این دانشمند ایرانی قرار ندادند، حتی دانشجویان دکتر سلیمانی در طول بازداشت او به سازمان ملل نامه‌ای با دوهزار و ۶۰۰ امضای الکترونیک ارسال کردند، اما این نامه بدون پاسخ ماند و وزارت امور خارجه پیگیر آزادی این دانشمند ایرانی شد.