به گزارش پایگاه خبری نشان :

بعد از دو برد دشوار آسیایی در پلی آف و صعود به مرحله گروهی استقلال در اولین بازی داخلی با هدایت کادرفنی جدید مقابل نفتی های مسجد سلیمان دو نیمه متفاوت را تجربه کرد و در نهایت با کامبک توانست سه امتیاز ارزشمند و روحیه ساز در آستانه دربی حساس روز پنجشنبه به حساب خود واریز کند. این برد در شرایطی به دست آمد که مربیان با استراحت دادن به برخی مهره های کلیدی ریسک خطرناک و بزرگی برداشتند، نکته ای که مجید نامجومطلق با اشاره به اجباری بودن این تصمیم از عواقب آن هم صحبت کرد.

خیلی روزهای سختی را تجربه کردیم

مجید نامجومطلق گفت:شرایط سختی را در این دو هفته تجربه کردیم. از بارش نذورات آسمانی و برف سنگین که زمین تمرین را از ما گرفت تا سفرهای عجیب و غیر قابل پیش بینی در آسیا که فکر نمی کنم برای تیمی در دنیا رقم بخورد مزید بر علت شد تا واقعا اوضاع برای تیم غیرقابل تحمل شود اما باز هم دست مریزاد به غیرت و پشتکار بازیکنان تیم که حسابی سنگ تمام گذاشتند و با برخوردی حرفه ای از اعتبار استقلال دفاع کردند.

فکر نکنید بردن تیم هایی مثل الکویت و الریان آسان است

مجید نامجومطلق گفت:شما فکر نکنید بردن تیم های مثل الکویت و الریان کار راحتی بود. هر دو تیم با سرمایه گذاری وحشتناک و در اختیار داشتن بهترین امکانات و شرایط مقابل استقلالی به میدان رفتند که در روزهای قبل از مصاف با این دو تیم یک جلسه تمرین تاکتیکی هم نداشت و هر جلسه ای هم که ما در تمرینات حضور داشتیم کارمان شده بود ریکاوری نفرات اصلی و رساندن ذخیره ها به شرایط بازیکنان ثابت تا در صورت نیاز به آنها اعتماد شود. شما ببینید الکویت و الریان بعد از باخت به استقلال در لیگ های داخلی خود چه نتایج و نمایش هایی داشتند. دیشب الریان مقابل الدحیل به برتری رسید و این کار بزرگ بازیکنان استقلال را بیشتر نمایان می کند.

باید جلوی تیمی مثل نفت ریسک می کردیم

مجید نامجومطلق گفت:مقابل نفت مسجدسلیمان چون می دانستیم تیم خوبی است و تا قبل از رویارویی با ما تنها یک باخت آورده بود، تصمیم به ایجاد تغییراتی گرفتیم. نفت تیمی منسجم بود که چرخش توپ و پرس را به خوبی اجرا می کرد. نفرات سرعتی زیادی داشتند و کنترل آنها نیازمند نمایشی هوشمندانه بود. تصمیم گرفتیم به برخی مهره ها استراحت بدهیم از جمله وریا غفوری که کسالت هم داشت. این ریسک سنگین و بزرگی محسوب می شد و می دانستیم ممکن است عواقب سختی داشته باشد. از یک سو همه صدرنشینان برده بودند و همین فشار مضاعف را بیشتر کرد. خدا را شکر این ریسک جواب داد و توانستیم با برد به دربی برسیم. نیمه دوم خیلی خوب بودیم و به آن چه می خواستیم رسیدیم و مسلما در آینده نزدیک قدر این سه امتیاز حیاتی را خواهیم دانست.

خستگی باعث مصدومیت شیخ شد

مجید نامجومطلق گفت:واقعا خسته بودیم الان در شرایطی هستیم که تنها ریکاوری می کنیم و بازیکنانی که بازی نکردند را می رسانیم به سطح آنها که بازی می کنند تا مثل بازی دیروز در صورت نیاز به زمین بروند و بازی کنند. ببینید شیخ به چه راحتی مصدوم می شود تنها به خاطر همین خستگی بود که او را از دست دادیم. هدف مان این بود سه امتیاز را بگیریم و شرایطی پیش بیاوریم که بدون حاشیه برای بازی مهم هفته آتی آماده شویم. خدا را شکر لطفش شامل حال ما شد و بچه ها هم مثل دو بازی قبلی سنگ تمام گذاشتند.

استقلال رکورد سفرهای هوایی را شکست!

مجید نامجومطلق گفت:می باختیم صد درصد کار سخت می شد. می دانستیم بچه ها با همان حرفه ای بودن خود به ما کمک می کنند.به هر حال این بچه ها همان بازیکنانی هستند که مشکلات زیاد در تیم را درک کردند و اصلا ایراد نگرفتند. آنها رکورد سفرهای هوایی را در دو هفته شکستند(باخنده) اینجاست که نقش بازیکنان زیاد بود و همه جوره با ما کنار آمدند.با همت آنها بود که بحران خستگی را پشت سر گذاشتیم. البته اگر این ریسک را انجام نمی دادیم ممکن بود با بحران مصدومیت روبرو شویم اما خب ریسک کردیم و دو تا بازیکن را استراحت دادیم گرچه مجبور شدیم استفاده کنیم. ریگی و میلیج سه اخطاره بودند اما هوشمندانه بازی کردند و محروم نشدند.

مجبوریم راه استراماچونی را ادامه بدهیم

مجید نامجومطلق گفت:در پاسخ به این که استقلال دقیقا شبیه دوران آقای استراماچونی بازی می کند باید بگویم این مربی زیرساختی در تیم به وجود آورد که ماه ها برای آن تلاش شده بود از همین رو چون ما در این هفته اصلا یک جلسه هم کار تاکتیکی نکردیم مجبور بودیم همان مسیر استراماچونی را ادامه بدهیم چون بچه ها در این سیستم جا افتادند و چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می کنند.

برنده دربی مدعی اول قهرمانی است

مجید نامجومطلق گفت:دربی همیشه حساس، سخت و جذاب است. الان شرایطی به وجود آمده که هر دو تیم مدعی قهرمانی هستند و نوید یک بازی جذاب داده می شود. استقلال هدفش در این بازی برد و کسب سه امتیاز است و با شرایطی که داریم فکر می کنم فارغ از نتیجه فوتبالی تماشاگرپسند ارائه بدهیم گرچه اعتراف می کنم برنده دربی مدعی اول قهرمانی است و ما باید هر طور که شده برنده دربی باشیم. در خصوص بازنده دربی هم با توجه به این که هر دو تیم کیفیت خوبی دارند هر تیمی بازنده شود این شایستگی و قابلیت را دارد که دوباره اوج بگیرد.

به نبودن دیاباته در دربی فکر نکردیم

مجید نامجومطلق گفت:شیخ دیاباته به خاطر خستگی ناشی از دو هفته گذشته دچار مصدومیت شد و بلافاصله هم برای انجام تست و آزمایشات پزشکی روانه بیمارستان شد. فعلا به نبودن شیخ در دربی فکر نکردیم و امیدواریم برسد. منتظر جواب ام آر آی هستیم تا ببینیم روی او می توان حساب کرد یا نه؟

این بهترین تیمی است که در آن مربیگری کردم

مجید نامجومطلق گفت:در آخر باید تشکر کنم از همه بچه های تیم. این همه مدت که مربیگری کردم تیمی به این منسجمی و حرفه ای گری ندیده و در آن کار نکرده بودم. بچه های استقلال تحت هر شرایطی با تیم کنار می آیند و قابل تمجید و تقدیر هستند./فوتبال دات کام