به گزارش پایگاه خبری نشان :

برخلاف چند فصل گذشته که یوونتوس با اقتدار و بدون مزاحم به‌راحتی قهرمان لیگ فوتبال باشگاه‌های ایتالیا شد، در این فصل تیم اینتر از خواب چند ساله بیدار شده و رقیبی جدی برای بانوی پیر تورین محسوب می‌شود.

در ابتدای فصل هدایت اینتر به «آنتونیو کونته» ‌سپره شد و سران این باشگاه با جذب «روملو لوکاکو» و «سانچز» از منچستریونایتد، «سن‌سی» از آتالانتا، «بارلا» از تورینو، «بیراگی» از فیورنتینا و «گودین» از اتلتیکومادرید، عزم خود را برای پایان دادن به حکومت یوونتوس، جزم کردند.

در ۶ هفته ابتدایی سری آ، اینتر به ۶ برد دست یافت تا با ۱۸ امتیاز صدرنشین باشد. تمامی این بردها با فوتبالی زیبا و با برنامه به‌دست آمد که ویژگی تیم‌های تحت هدایت کونته است.

این تیم با خط دفاعی مطمئن و سه نفره، میانه میدانی به رهبری «مارسلو بروزویچ» و بهره‌گیری از تکنیک ناب «سن‌سی» و خط حمله آتشین متشکل از لوکاکو و لائوتارو مارتیز، به رقیبی وحشتناک برای حریفان تبدیل شده است.

از سوی دیگر یوونتوس از این فصل «مائوریسو ساری» سرمربی خود می‌بیند و او جانشین «ماسیو آلگری» شده است که با کوله‌باری از قهرمانی‌های داخلی و البته حسرت فتح لیگ قهرمانان، تورین را ترک کرد.

ساری با تجربه که تنها افتخارش در دوران مربیگری، قهرمان لیگ اروپا در فصل گذشته با چلسی بوده است، بدون تردید کار سختی در یووه دارد.

یووه از ابتدای فصل، فوتبال زیبایی را به نمایش نگذاشته و اکثر پیروزی‌های این تیم با مشقت به‌دست آمده است.

خط دفاعی با وجود جذب «دلیخت» ستاره هلندی، همچنان ضعف‌های زیادی دارد؛ چراکه «جورجو کیلینی» به دلیل مصدومیت شدید تا پایان فصل خانه‌نشین است.

«بنتانکور»، «دیبالا»، «خدیرا» و «داگلاس کاستا» درخشش فصل قبل را ندارند و شاید تنها نکته امیدوار کننده یوونتوس در هفته‌های اخیر بالا بودن آمادگی «میرالم پیانیچ» در میانه میدان و بازگشت «هیگواین» به روزهای خوب بوده است.

«رونالدو» نیز که با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست، همچنان در فاز هجومی مهمترین عنصر بانوی پیر تورین است که از کوچکترین فرصت‌ها، بزرگترین شادی را به ارمغان می‌آورد.

با تمامی این تفاسیر، دیدار حساس غول‌های فوتبال ایتالیا که یکشنبه شب به میزبانی اینتر و در ورزشگاه «سن‌سیرو» برگزار می‌شود، ۲ روی متفاوت خواهد داشت.

در صورت برتری اینتر، این تیم می‌تواند فاصله خود را پنج امتیاز افزایش داده و از حالا در اندیشه قهرمانی باشد و اگر یووه با برتری زمین را ترک کند بازهم به جایگاه همیشگی‌اش که صدر جدول است بازخواهد گشت.

سایر نام‌های بزرگ چون ناپولی، لاتزیو، رم و آث میلان هم به‌خوبی می‌دانند که از همین حالا توانی برای به خطر انداختن قهرمانی یوونتوس و اینتر ندارند و بزرگترین هدفشان رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا است.