به گزارش پایگاه خبری نشان :

هافبک سرشناس فوتبال ژاپن که سه سال پیش برای آخرین بار با تیم ملی کشورش به ایران آمده بود حالا به عنوان مدیرفنی تیم کامبوج به این ورزشگاه بازگشته است.

AndroidOnlineNewsImage.aspx

کیسوکه هوندا یکی از سرشناس ترین بازیکنان فوتبال قاره کهن است. او یکی از موفق ترین لژیونرهای فوتبال آسیا است که سه فصل در تیم ای سی میلان و سه فصل در زسکا مسکو بازی کرده است. هافبک تهاجمی و وینگر مطرح فوتبال ژاپن 98 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده، 37 گل و 24 پاس گل را نیز به نام خودش ثبت کرده است.

او به واسطه رقابت جدی تیم های فوتبال ایران و ژاپن در دو دهه اخیر همواره یکی از نام های آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی بوده است هرچند مردسال فوتبال آسیا در سال 2013 یکی از بهترین های این قاره هم بوده است. اما جالب است که این بازیکن در تمام دوران ملی اش تنها یک بار و آن هم در یک بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی برابر ایران بازی کرده است.

در این بازی که در 21 مهر 1395 و در ورزشگاه آزادی برگزار شد هدایت تیم ایران را کارلوس کی روش و هدایت تیم ژاپن را وحید هلیلهودزیچ به عهده داشتند. در بازی دوستانه دو تیم ابتدا ایران با گل مهدی ترابی پیش افتاد اما سه دقیقه بعد از این گل ژاپن با پاس گل کیسوکه هوندا به یوشینورو موتو بازی را به تساوی کشاند.

کیسوکه هوندا حالا درست بعد از سه سال و برای دومین بار به ورزشگاه آزادی برمی گردد با این تفاوت که در حال حاضرمدیرفنی تیم فوتبال کامبوج است. او آخرین بار با تیم ملی ژاپن برابر ایران در آزادی به تساوی رسید اما آیا با کامبوج هم می تواند رقیب سرسختی باشد؟

منبع: ورزش سه