به گزارش پایگاه خبری نشان :

 سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در پایان دیدارهای روز سوم مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023، اشاره‌ای به گلزنان قهار این بازی‌ها کرد که سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد، ستاره‌های تیم ملی ایران در برتری 14 بر صفر برابر کامبوج هم در این فهرست حضور دارند.

سایت AFC درباره این دو بازیکن نوشت: با به ثمر رساندن گل‌هایی به بنفیکا و المپیک لیون در هفته‌های مانده به دیدار برابر کامبوج، خنثی کردن سردار آزمون چالشی جدی برای کامبوجی‌ها به شمار می‌رفت. این مهم با هت‌تریک ستاره زنیت سن‌پترزبورگ در نیمه نخست برتری 14 بر صفر ایران برابر کامبوج ثابت شد.

آزمون در دقیقه یازدهم گل دوم ایران را به ثمر رساند. پس از آن با استفاده از دفاع پرضعف کامبوج، دو گل دیگر به ثمر رساند تا سی‌ودومین گلش را در پنجاهمین بازی ملی خود به ثمر برساند. آزمون که هنوز 24 ساله است، در کنار جواد نکونام 39 گله و علی کریمی 38 گله که گل‌های زیادی را از راه دور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا به ثمر رساندند، پنجمین گلزن برتر ایران است.

5rlR4lDHlwvq

کمتر پیش می‌آید بازیکنی که هت‌تریک می‌کند، بهترین بازیکن زمین نشود. اما دست تقدیر باعث شد کریم انصاری‌فرد هم‌تیمی آزمون باشد و این عنوان به او رسید، بازیکنی که چهار بار دروازه کامبوج را گشود و یک گل بیشتر از آزمون به ثمر رساند. تنها 40 دقیقه طول کشید تا مهاجم السیلیه با ضربه‌ای غیرمستقیم در محوطه جریمه گلزنی کند. او سپس سه گل دیگر به ثمر رساند تا بهترین گلزن ایران در بزرگ‌ترین پیروزی تیم ملی در 19 سال اخیر باشد. انصاری‌فرد در این مسابقه، نخستین هت‌تریکش را در رده ملی ثبت کرد، اتفاقی که یک دهه پس از نخستین بازی ملی این بازیکن رقم خورد.

منبع: تسنیم