به گزارش پایگاه خبری نشان :

تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر با کسب ۶ امتیاز از ۲ بازی ابتدایی اش در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صدرنشین گروه سوم این مسابقات است، سه‌شنبه همین هفته از ساعت ۱۹:۳۰ باید در سومین بازی خود در ورزشگاه ملی منامه به مصاف بحرین برود.

برگزاری این دیدار در ورزشگاه ملی منامه تا حدی شرایط را برای تیم آماده مارک ویلموتس سخت می‌کند و به نظر نمی‌رسد تیم ملی بتواند به همان راحتی که ابتدا ۲ بر صفر هنگ کنگ و سپس ۱۴ بر صفر کامبوج را شکست داد، بحرین را هم از سد راه بردارد.

با نگاهی به سابقه بازی یوز‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) و جنگجویان دیلمون (لقب تیم ملی بحرین) به سختی دیدار با تیم هلیو سوسا پرتغالی در خاک بحرین بیشتر پی می‌بریم.

ملی پوشان فوتبال کشورمان در ۵ بازی قبلی‌ای که مقابل بحرین در ورزشگاه ۲۴ هزار نفری ملی منامه برگزار کرده اند یک بار هم پیروز نشده و آمار ۲ تساوی و ۳ باخت را ثبت کرده اند.

اولین باری که تیم ملی با بحرین در این ورزشگاه منحوس بازی کرد به ۲۹ مهر ۱۳۸۰ باز می‌گردد. جاییکه شاگردان میروسلاو بلاژوویچ در یکی از تلخ‌ترین شب‌های تاریخ فوتبال کشورمان با نتیجه سه بر یک مغلوب بحرین شده و شانس صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی- ژاپن را از دست دادند. علی دایی ، زننده تک گل ایران در آن بازی بود و مرزوقی، حسین علی و محمد حسین هم برای بحرین با هدایت وولفگانگ سیدکا آلمانی گل زدند.

سه سال و چهار ماه بعد از آن دیدار یعنی در ۲۱ بهمن ۱۳۸۳، ایران توانست در ورزشگاه ملی منامه و در چارچوب دیدار‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان تیم بحرین را با تساوی بدون گل متوقف کند.

علی دایی این بار به عنوان سرمربی تیم ملی را در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۸۷ و در دیداری تدارکاتی به مصاف بحرین فرستاد که بازهم ملی پوشان فوتبال کشورمان با تک گل محمد حسین مغلوب تیم میلان ماچالا، سرمربی مشهور اهل جمهوری چک شدند.

این شکست در بازی دوستانه ۹ شهریور ۱۳۸۸ هم تکرار شد و این بار تیم ملی با هدایت افشین قطبی ۴ بر ۲ به بحرین باخت. فریدون زندی (۲گل) برای ایران و عبدالرحمان، عبداللطیف، سلمان عیسی و سید عدنان برای سرخ پوشان گلزنی کردند.

در نهایت آخرین بازی ایران و بحرین هم ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ورزشگاه ملی منامه برگزار شد. با توجه به برتری ۶ بر صفر شاگردان کارلوس کی روش در دیدار رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی برابر بحرین انتظار می‌رفت آن تیم بتواند طلسم شکنی کرده و از سد حریف اش بگذرد، اما یوز‌ها خوش شانس بودند که با گل دقیقه ۳+۹۰ مجتبی جباری از شکست فرار کردند. تک گل بحرین را هم محمود علی طیب به ثمر رساند.  

۹ گل سهم بحرین و ۴ گل سهم بحرین در بازی‌هایی بوده که به میزبانی بحرین برگزار شده است.

البته باید بگوییم بحرین هم تاکنون در هیچ یک از شش دیداری که مقابل ایران در تهران برگزار کرده به پیروزی نرسیده است و آمار ۵ باخت و یک مساوی را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان