به گزارش پایگاه خبری نشان :

با وجود تلاشی که فدراسیون وزنه‌برداری برای حفظ موجودیت و پتانسیل خود دارد، اما به دلیل تعلل سعید علی‌حسینی و کیانوش رستمی در موضوع ثبت نام و حضور در مسابقات گزینشی المپیک، شانس علی حسینی به کل برای حضور در رویداد بزرگ المپیک از دست رفت و بخت کیانوش رستمی نیز با توجه به عملکرد ضعیفی که در چند سال اخیر داشته، برای کسب امتیاز لازم و حضور در المپیک 2020 به شدت کاهش یافته است.

در عین حال سهراب مرادی امید اول وزنه برداری ایران در دسته 96 کیلوگرم نیز به دلیل مصدومیت‌های پی در پی، حضور در مسابقات جهانی پاتایا را از دست داد. مرادی اما پس از مدت‌ها دست به وزنه شد و این می‌تواند یک خبر خوب برای علاقمندان به این رشته باشد.

وزنه زدن دوباره مرادی، بعد از عمل جراحی شانه، می‌تواند خبر بسیار امیدوارکننده‌ای برای وزنه‌برداری ایران باشد. مرادی یکی از دو طلای تیم ملی در مسابقات المپیک 2016 ریو را به دست آورد و بازگشت او به تخته، می‌وتواند نوید تکرار اتفاق بزرگ ریو را در توکیو بدهد.

هر چند کارشناسان می‌دانند بازگشت به رکوردهای قبلی و ارتقای آن با توجه به عملکرد وزنه‌بردار چینی در مسابقات اخیر، برای سهراب مرادی که در ماه‌های اخیر درگیر مصدومیت و جراحی بوده، کار سختی است، اما او پیش از این در المپیک 2016 ریو نیز نشان داد که عزم جزمی برای کسب موفقیت دارد.