به گزارش پایگاه خبری نشان :

 این حضور بازتاب گسترده ای در رسانه های ورزشی جهان داشت و به نظر می رسد دومین حضور زنان ایرانی بازی با هنگ کنگ باشد که 7 فروردین 99 در استادیوم آزادی برگزار می شود. تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه ۲۳ مهر در منامه به مصاف بحرین می رود و دقیقا یک ماه بعد در بصره مهمان عراق خواهد بود تا بازی های دور رفت تیم ملی به اتمام برسد. بازی های دور برگشت از تاریخ ۷ فروردین آغاز می شود و ملی پوشان در تهران میزبان هنگ کنگ خواهند بود که در آن بازی زنان می توانند دوباره به استادیوم بروند و بازی تیم ملی را تماشا کنند.

گفتنی است در این بین البته بازی های تیم ملی جوانان در مقدماتی جام ملت ها در استادیوم پاس برگزار می شود. بعید به نظر می رسد دراین بازی ها حضور خانم ها در استادیوم پاس آزاد باشد. فعلا تاکید فیفا روی بازی های تیم ملی است و فدراسیون فوتبال در تلاش است گام به گام مقدمات حضور بانوان در استادیوم های فوتبال را مهیا کند. البته فیفا در بیانیه خود اعلام کرده زنان نباید از حضور دراستادیوم های فوتبال و برای تماشای بازی های لیگ با محدودیت مواجه شوند که زمینه سازی برای این حضور زمان بر است.

بازی های مقدماتی جام ملت های جوانان آسیا در تهران زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود و تا کنون کنفدراسیون فوتبال آسیا روی حضور زنان ایرانی در استادیوم های فوتبال تاکیدی نداشته است. در حالی که آزادی حضور زنان ایرانی در استادیوم های فوتبال موجب می شود بازی ها با تعداد تماشاگران بیشتری برگزار شود. قطعا اگر در بازی با کامبوج تعداد بلیط بیشتری به زنان ایرانی فروخته می شد تماشاگران بیشتری در استادیوم آزادی حاضر می شدند.

منبع: ورزش سه