به گزارش پایگاه خبری نشان :

بعد از انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه ذوب آهن، وی دست به ایجاد تغییراتی در بدنه این باشگاه زد و رسول کربکندی را به جای جمشید رشیدی به عنوان مسئول سازمان فوتبال باشگاه انتخاب کرد. رشیدی پیش از این مدیر آکادمی باشگاه بود و در مسائل فنی با سرمربیان ذوب آهن از جمله علیرضا منصوریان و امیر قلعه نویی هم همکاری داشت.

نکته عجیب و تامل برانگیز برخوردی است که باشگاه ذوب آهن با این پیشکسوت خود داشته است. رشیدی که چند روز پیش برای تماشای تمرینات تیم های پایه ذوب آهن عازم ورزشگاه شده بود، با ممانعت مسئول ورزشگاه مواجه شد و در نهایت به وی مجبور شد بدون تماشای تمرین، به منزل خود برگردد.

رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده گفت: این قانون فوتبال ما است. ما عادت داریم به کسانی که خدمت می کنند، توجه نمی کنیم. هرکسی مدیر می شود، دوست دارد افراد خودش را بیاورد و برای همین به نتیجه نمی رسیم. یک کاخ شیشه ای درست می کنیم اما افراد بعدی، این کاخ را می شکنند. طی دو، سه سال گذشته سعی کردم سازمان منظمی را بر اساس فلسفه خاصی در آکادمی ذوب آهن بنا کنم و تا حدودی هم در این کار موفق شدم. به نظرم الان در تیم های پایه ذوب آهن بازیکنی که نتواند در آینده به تیم بزرگسالان تزریق شود، نداریم.

وی افزود: در حال حاضر در ذوب آهن بلاتکلیف هستم. هیچکس به من نامه رسمی نداده که در باشگاه هستم یا نیستم. این موضوع را پیگیری کردم. البته نه به این خاطر که می خواهم به هر قیمتی بمانم. شخصیت من اینطور نیست ولی باید تکلیفم مشخص می شد. مدیر جدید باشگاه حق دارد با هر فردی که می خواهد کار کند. این مسائل در فوتبال طبیعی است ولی اگر قرار است بنده در باشگاه نباشم، باید اینرا به من اعلام کنند. الان مانده ام که وضعیتم چیست. هیچکس هم جواب نمی دهد.

مدیر سابق آکادمی باشگاه ذوب آهن یادآور شد: نمی دانم آیا این راه و رسم برای فردی که ۵۰ سال در باشگاه زحمت کشیده است، درست است یا خیر. البته در این مدت بنده هم از خدمات ذوب آهن استفاده کردم. حالا اگر آنها نمی خواهند از تجربیات ما استفاده کنند، مشکلی نیست. من به آنها نیازی ندارم ولی حداقل تکلیفم را روشن کنند.

رشیدی با اشاره به دوران سختی ذوب آهن در سال های دور، تاکید کرد: ما زمانی در ذوب آهن بودیم که این تیم یک یا دو توپ داشت. آن زمان کاغذ چاپ می کردیم و به مغازه ها می دادیم تا توپ بگیریم. اولین مدرسه فوتبال در ایران را در ذوب آهن تاسیس کردیم و حاصلش شد بازیکنانی نظیر قاسم حدادی فر که ۲۰ سال است در تیم حضور دارد. انتظارم این است حداقل با کسانی که محترمانه رفتار می کنند، محترمانه هم برخورد شود. ما در جامعه تنها چیزی که داریم آبرو و اعتبار است و به این آبرو و اعتبار حساس هستیم. آنها باید این را متوجه شوند.

وی همچنین با بیان اینکه چند روز پیش او را به تمرین تیم های پایه ذوب آهن راه نداده اند، گفت: کار بدی با من کردند اما واقعیت این است که قبل از آن هم به من اعلام نکرده اند که در باشگاه هستم یا نیستم. من همیشه به خاطر عشق و علاقه به بچه ها، در بازی های آنها حاضر می شوم تا از نزدیک تماشا کنم. حتی اگر به بازی و تمرین تیم های پایه پرسپولیس یا سپاهان هم بروم، برایم یک صندلی می گذارند. برای اولین بود که وقتی وارد ورزشگاه شدم یک نفر جلویم را گرفت و گفت "به ما اعلام شده شما را راه ندهیم".

مدیر سابق آکادمی ذوب آهن ادامه داد: پیگیری کردم تا ببینم چه کسی این دستور را داده است. بعضی از مسئولان کارخانه هم گفتند پیگیر هستند ولی پیدا کردن فردی که این دستور را داده است سخت نیست. می خواهم بگویم این مسائل برای فوتبال ما بد است. من با ناراحتی آنجا را ترک کردم ولی واقعا اگر بازی تیم زیر ۱۴ سال ذوب آهن را نبینم چه اتفاقی می افتد؟

رشیدی در پایان به طراحی آرم باشگاه ذوب آهن اشاره کرد و گفت: همانند باشگاه های آژاکس و فاینورد هلند آرمی را طراحی کردیم تا فلسفه احترام، اتحاد، قدرشناسی و وفاداری را در ذوب آهن پیاده کنیم. برای باشگاهی که می خواهد قدرشانسی را به بچه ها یاد بدهد ولی منِ نوعی و پیشکسوت را سر تمرین راه نمی دهد، بد است. برای باشگاه ذوب آهن که باشگاه فرهنگی است، بد است. ما به تاکتیک و تکنیک نیاز نداریم. ما به این اصول مهم نیاز داریم. مگر ما در سال های گذشته از کار در فوتبال پایه چقدر پول گرفتیم. همه چیز عشق بود و یک محیط سالم را ایجاد کردیم.

منبع: مهر