به گزارش پایگاه خبری نشان :

لیونل مسی چهارشنبه در یک مراسم ششمین کفش طلای خود را دریافت کرد. به همین خاطر سایت مارکا اسپانیا یک مصاحبه اختصاصی با ستاره آرژانتینی انجام داد و این بازیکن درباره وضعیت خود، آینده اش و برخی از هم تیمی‌هایش همچون دی یانگ و مارک آندره تراشتگن صحبت کرد. در ادامه به مصاحبه کامل مهاجم بارسلونا اشاره می‌شود.

* کریستیانو رونالدو و زلاتان ایبراهیموویچ خیلی درباره خود صحبت می‌کنند. شما این کار را انجام نمی‌دهید. خود را به عنوان یک بازیکن چگونه می‌بینید؟

- ترجیح می‌دهم مردم درباره من حرف بزنند. می‌دانم چگونه هستم، چه کار می‌کنم و چه کارهایی باید انجام دهم اما آن را برای خودم حفظ می‌کنم. سپس مردم می‌توانند نظر دهند. دوست ندارم درباره خودم صحبت کنم و تنها درباره تیم حرف می‌زنم.

* احساس می‌کنید با گذشت زمان در پست هافبک پیشرفت کنید؟

- نمی‌دانم، بستگی به شرایط دارد. در حال حاضر خیلی بیش‌تر به عقب می‌روم و توپ‌ها را دریافت می‌کنم. با توپ و بازیکنان میانی در ارتباطم. نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

* می‌دانید تا چه زمانی به فوتبال خود ادامه خواهید داد؟

- با گذشت زمان متوجه این موضوع می‌شویم. من نخستین کسی هستم که متوجه می‌شوم به این مرحله رسیده‌ام و دیگر نمی‌توانم ادامه دهم یا احساس کنم می‌توانم ادامه دهم. با گذشت زمان این موضوع مشخص خواهد شد.

* بحث میان دروازه‌بان اول تیم ملی آلمان وجود دارد. به نظر شما تراشتگن بهتر است یا مانوئل نویر؟

- هر دو دروازه‌بان‌های بزرگی هستند. ویژگی‌های مشابهی دارند. خیلی خوب بازی حریف را می‌خوانند. بازی با پای‌شان به قدری خوب است که می‌توانند مانند مدافع یا هافبک عمل کنند. من تراشتگن را به خوبی می‌شناسم و می‌توانم درباره‌اش صحبت کنم اما درباره نویر این کار را نمی‌توانم انجام دهم؛ چون بازی‌هایش را هم تماشا نمی‌کنم. با این حال دو دروازه‌بان خیلی شبیه به هم هستند.

* تفاوت بارسلونای پپ گواردیولا با بارسلونا کنونی در چیست؟

- در حقیقت از آن دوران زمان زیادی می‌گذرد. بازیکنان جدید زیادی به تیم ملحق شدند و تنها سه یا چهار بازیکن از آن دوران باقی ماندیم. هر فصل که بازیکنان جدید وارد می‌شدند، تیم خود را با شرایط جدید وفق می‌داد.

* ویژگی‌های مثبت دی یانگ چیست؟

- برای او سازگار شدن با بارسلونا آسان بود چون فلسفه آژاکس نیز مشابه ما است. او با همان تفکر رشد و بازی کرد. او به عنوان هافبک تهاجمی راحت‌تر بازی می‌کند. دوست دارد توپ را در اختیار داشته باشد و وارد خطوط شود. بازیکن سریع و قدرتمندی است. هم‌چنین خیلی کامل است.

* چرا عبور از بازیکنی همچون ویرجیل فان دایک سخت است؟

- او مدافعی است که می‌داند زمان را چگونه مدیریت کند و منتظر لحظه مناسب برای توقف بازیکن یا دفاع کردن است. فان دایک خیلی سریع است و بازیکن تنومندی محسوب می‌شود. با این حال با داشتن چنین شرایط جسمانی به راحتی حرکت می‌کند. وضعیت جسمانی‌اش باعث شده است مانند دفاع در خط حمله هم فوق‌العاده باشد چون گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند.

* رونالدو همیشه به شما توصیه می‌کند از بارسلونا جدا شوید و لیگ دیگری را مانند او برای بازی انتخاب کنید. به این موضوع اهمیت می‌دهید؟

- هر کسی به دنبال اهداف و تجربیاتش است. من هرگز نیازی ندیدم از بهترین باشگاه جهان که بارسلونا است جدا شوم. در این جا از تمرینات و بازی‌ها لذت می‌برم. هم‌چنین زندگی در این شهر را دوست دارم. بارسلونا خیلی کامل است و همیشه اهداف مشخصی در این باشگاه داشتم.

* از عملکرد اینتر آنتونیو کونته شگفت زده شدید؟

- شگفت زده نشدم چون می‌دانستیم که قرار است با چه تیمی روبه‌رو شویم. می‌دانستیم اینتر سری آ ایتالیا را خیلی خوب شروع کرده است و رقابت برابری با یوونتوس دارد که کار آسانی نیست. پیش از رویارویی با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا درباره‌اش تحقیق کردیم. می‌دانستیم تیم خیلی منظمی است و حریف سرسختی خواهد بود.

* با وجود کسب همه عناوین هنوز موفق به دریافت جایزه پوشکاش نشدید. چه احساسی در این رابطه دارید؟

- همیشه اعلام کرده‌ام جوایز فردی هدفم نیست. The Best، توپ طلا، کفش طلا یا بهترین گل سال جزو هدف‌هایم نیستند. اگر این عناوین را کسب کنم خوب است اگر نه اهمیتی ندارد.

* نظرتان درباره دنیل ژوری که امسال برنده جایزه پوشکاش شد، چیست؟

- گل خیلی خوبی بود. فوق‌العاده بود. یک ضربه قیچی برگردان از راه خیلی دور و با فاصله بود. شایسته دریافت جایزه بهترین گل سال بود.

منبع: ايسنا