به گزارش پایگاه خبری نشان :

«آنتونی هولارد»در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در بازی های اخیر خود با مربیگری مارک ویلموتس گفت: همه می دانیم که ویلموتس به تازگی کارش را در فوتبال آسیا و ایران آغاز کرده است. او مثل تمام مربیان در تمامی تیم های دنیا نیاز به زمان دارد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی BFM فرانسه درباره باخت یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین اظهار داشت: در یک هفته، پانزده گل در دیدارهای ایران، همه را شگفت زده کرد. نخست همان ۱۴ گلی بود که ایران به کامبوج زد و سپس گلی که در بحرین از حریفش خورد تا فوتبالی ها سخت باور کنند که این تیم قرار است ببازد.

وی که برای پوشش بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج به تهران سفر کرده بود با تاکید بر اینکه فضای فوتبالی در پایتخت ایران کاملا به چشم می خورد تصریح کرد: موضوع حضور بانوان در ورزشگاه باعث شد تا به ایران بیایم و واقعا خوشحالم که چنین فرصتی نصیبم شد. آنها شرایطی را به من نشان دادند که به عنوان خبرنگار هرگز ندیده بودم. در طول بازی دست از تشویق برنداشتند. گل های زیادی توسط ایران زده شد اما هیچ کس به حریف بی احترامی نکرد و هیچ هواداری هم قبل از سوت پایان بازی، استادیوم آزادی را ترک نکرد.

هولارد افزود: تجربه ای که از ایران با خودم بردم قطعا بخشی از گفتنی های روزمره من به دوستان و همکارانم خواهد بود. مهربانی را در سراسر ایران دیدم و حقیقتا ایران دارای تاریخ کهن برای رشد انسان است. آنها فوتبال کشورشان را با جزئیات دنبال می‌کنند.

گزارشگر فرانسوی در ادامه راجع به شرایط تیم ملی فوتبال ایران از زمان حضور ویلموتس گفت: به‌خاطر حوزه کاری ام در فرانسه کمتر به فوتبال آسیا نگاه داشته ام و نمی دانم ویلموتس می خواهد سبک فوتبالی مد نظرش را چطور در آسیا پیاده کند. من اطلاعات جامعی در این زمینه ندارم. او مربی بزرگی است و به نظرم باید فرصت کافی را به بازیکن سابق تیم ملی بلژیک داد. قدرت تهاجمی ایران بسیار بالاست و ویلموتس می تواند به این تیم کمک کند.

هولارد در پایان خاطرنشان کرد: وقتی به ایران آمدم مقاله های زیادی درباره قدرت فوتبال ایران خواندم. حالا می توانم بگویم ایران بهترینِ بهترین های فوتبال آسیاست. آنها می توانند به پیروزی های بزرگ برسند و راه خوبی را طی کنند. پیشرفت فوتبال آسیا نیاز به توسعه فوتبال در ایران دارد. از افکار مدیران فدراسیون فوتبال ایران بی خبر هستم. آنها باید از فوتبال ایران با حجم علاقه ای که در بین مردمش به وضوح دیده می شود حمایت کنند.

منبع: مهر