به گزارش پایگاه خبری نشان :

شیخ دیاباته مهاجم تیم فوتبال استقلال در بازی با تراکتور موفق شد هت‌تریک کند تا علاوه بر اینکه استقلال صاحب نتیجه خوبی شود، نام خود را هم در میان بازیکنانی که در استقلال هت‌تریک کرده‌اند، ثبت کند.

دیاباته مثل جونیور در پرسپولیس تحت فشار بود، اما این بازیکن از هفته چهارم لیگ برتر مصدوم و پس از یک ماه و نیم به ترکیب آبی‌پوشان برگشت.

دیاباته که در تیم بوردو فرانسه بازی کرده و عملکرد درخشانی داشته است، امسال با قراردادی نزدیک به یک میلیون دلار به استقلال پیوست. این قرارداد دو ساله بوده و برای هر فصل ۵۰۰ هزار دلار. شاید در نگاه اول قرارداد او با این تیم سنگین باشد، اما قیمت بالای او در نقل و انتقالات نشان می‌دهد که باشگاه استقلال تلاش خوبی برای کاهش قیمت قرارداد او کرده است.

پس از عملکرد درخشان دیاباته مقابل تراکتور، هواداران استقلال از مدیریت باشگاه خواستار تمدید قرارداد دیاباته شده‌ و عنوان کرده‌اند که سرنوشت مامه تیام و پاتوسی نباید برای دیاباته تکرار شود، اما باید گفت که قرارداد دیاباته با استقلال دو ساله بوده و قطعی است و هیچ بندی برای جدایی ندارد. تنها بند جدایی قرارداد دیاباته عدم پرداخت دو ماه از حقوقش از سوی باشگاه استقلال است که این بند را فیفا در آیین‌نامه نقل و انتقالاتی برای حمایت از بازیکنان گذاشته و ارتباطی به باشگاه استقلال ندارد.

بنابراین، مسئولان استقلال خیلی نگرانی بابت قرارداد فصل آینده دیاباته ندارند، اما مشکلات مالی هم باعث شده که برخی‌ از الان نگران این باشند که دیاباته هم مثل تیام به دلیل پرداخت نشدن پولش ساز جدایی سر دهد.

منبع: میزان