به گزارش پایگاه خبری نشان :

ورزش سه: تیم کارلوس کی‌روش در شرایطی بعد از تساوی بدون گل مقابل نیجریه برابر آرژانتین با رهبری لیونل مسی قرار گرفته بود که با بهره بردن از ضدحملات خود چشم به دروازه حریف دوخته بود. اتفاقا ایران با سود بردن از این حربه شانس‌های خوبی نیز برابر حریف نامدار خود به دست آورد که یکی از آنها مربوط به فرار و توپ‌ربایی اشکان دژآگه در دقیقه 54 همراه شد که پابلو زابالتا که در آن مقطع در منچسترسیتی حضور داشت، به اشتباه مچ پای او را نشانه گرفت اما میلوراد مازیج صربستانی اعتقادی به اعلام پنالتی به سود ایران نداشت.

صحنه‌ای که خشم و عصبانیت بازیکنان ایرانی را در پی این صحنه بهمراه داشت و آنها با حلقه دور داور به دنبال احقاق حق خود بودند که البته نتیجه‌ای نداشت و در نهایت نیز ایران با گل ثانیه پایانی لیونل مسی شکست خورد. پنالتی‌ای که می‌توانست با توجه به صعود آرژانتین به فینال این رقابت‌ها یک خاطره دل‌انگیز محسوب شود و تا سالیان سال به عنوان یک دستاورد بزرگ از آن یاد شود.

اکنون بعد از شش سال از آن اتفاق و دیدار، حضور در منزل احسان حاج صفی برای گزارش سبک زندگی این ستاره ملی‌پوش ناگهان فضا را به سمت آن دیدار و صحنه برد. تماشای دیدارهای مربوط به جام جهانی که به یک سرگرمی برای احسان حاج صفی در دوران قرنطینه تبدیل شده، باعث مکالمه تصویری او با اشکان دژآگه که اکنون در آلمان حضور دارد، شد

حاج صفی که مشغول تماشای دیدار ایران مقابل آرژانتین در جام جهانی 2014 بود، در لحظه‌ای که پنالتی روی اشکان اعلام نشد صحبت‌های جالبی بعد از برقراری تماس تصویری با او که در آلمان حضور داشت، رد و بدل کرد. اشکان بعد از گذشت 6 سال از آن روز، همچنان با یک حسرت بزرگ از این صحنه یاد کرد و گفت: دیدی احسان؟ اینقدر صحنه واضح بود که مسعود شجاعی زودتر از من خودش را به مازیچ صربستانی رساند و اعتراض کرد. دیگر اصلا به من نرسید که اعتراض کنم (خنده دو طرف). راستی احسان یک بار او را در قطر دیدم و به سمتش رفتم. گفتم چطور رفری!؟ مرا خاطرت هست؟ خب او هم همینطور مرا نگاه می‌کرد و اصلا راستی چرا من باید در خاطرش باشم! (باز هم خنده احسان و اشکان). گفتم چطور آن پنالتی را نگرفتی و باز هم همینطور مرا نگاه کرد و دیدم ای بابا این اصلا هیچی در خاطرش نیست و بیخیال شدم! ولی وای اگر آن پنالتی را می‌گرفت.

احسان در این لحظه برای اینکه لج اشکان را در بیاورد گفت نه بابا، اینقدر هم که می‌گویی پنالتی نبود! و ادامه بازی درست بود! اشکان با عصبانیت گفت پنالتی نبود باید دو بار اعلام پنالتی می‌کرد! اگر پنالتی می‌شد جواد آن را می‌زد.

بازیکن ملی‌پوش تراکتور بعد از قطع تماس با اشکان دژآگه چند بار دیگر آن صحنه را دید و با حسرت گفت: جدی اگر سیستم VAR در آن مقطع بود، ما چه گلی که به آرژانتین نمی‌زدیم.

kOsmyeeKZDnA

dGmJfVmfFco6

 

احسان حاج صفی (متولد 6 اسفند 1368 در کاشان) هافبک فوتبال اهل ایران و کاپیتان تیم ملی است.احسان حاج صفی عضو باشگاه المپیاکوس یونان است. حاج صفی به همراه سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا 2007 به مقام نایب قهرمانی دست یافتاحسان حاج صفی می گوید  هیچ وقت استقلالی یا پرسپولیسی نمی شوم و اگر در ایران باشم، فقط برای سپاهان بازی می کنماحسان حاج صفی تا مقطع دیپلم بیشتر درس نخوانده ، زیاد اهل حرف زدن نیست و به نوعی مرد عمل است رائول گونزالز را الگوی فوتبالی اش معرفی می کند، می گوید کم رو و خجالتی است.احسان حاج صفی با انتشار این عکس نوشت: سپاس فراوان از همه ی دوستانی که به یادم بودند و تولدم رو تبریک گفتند و تشکر ویژه از دوستانم که با سورپرایز زیباشون شب تولدم رو برایم بیاد ماندنی کردند.

احسان حاج صفی

باشگاه های حرفه ای احسان حاج صفی

سال ها  باشگاه ها  بازی(گل)

  • 1385–1394 سپاهان اصفهان 260 (32)
  • 1390–1391 ← تراکتورسازی تبریز (قرضی) 46 (9)
  • 1394–1395 اف اس وی فرانکفورت 27 (2)
  • 1395–1396 سپاهان اصفهان 29 (6)
  • 1396 پانیونیوس 14 (1)
  • 1396– المپیاکوس 6 (1)

تیم ملی

  • 1384–1385 نوجوانان ایران 6 (2)
  • 1386–1387 جوانان ایران 8 (2)
  • 1386–1390 امید ایران 12 (1)
  • 1387– ایران

افتخارات باشگاهی و ملی احسان حاج صفی

باشگاهی : قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 89-1388 به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 90-1389 به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 94-1393 به همراه تیم سپاهان اصفهان

نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 87-1386 به همراه تیم سپاهان اصفهان

نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران 91-1390 به همراه تراکتورسازی تبریز

قهرمانی در جام حذفی 85-1384 به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در جام حذفی 86-1385 به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در جام حذفی 92–1391 به همراه تیم سپاهان اصفهان

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 2007 به همراه تیم سپاهان اصفهان

ملی : قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا 2008 به همراه تیم ملی فوتبال ایران