به گزارش پایگاه خبری نشان :

 احسان علیخانی این روز‌ها در حال ضبط فصل دوم « عصر جدید » است؛ قرار است این برنامه از شنبه هفته آینده پخش شود.

اخبار چهره ها - شب گذشته این مجری تلویزیون، در گفت‌وگویی تصویری در فضای مجازی از ویژه برنامه‌های افطار امسال و ماه عسل صحبت کرد.

علیخانی درباره اینکه دلتنگ ماه عسل شده یا نه، گفت: «ماه عسل» دانشگاه من است؛ چرا که هرچه دارم متعلق به «ماه عسل» است.

وی ادامه داد: من هم دلتنگ و بی تاب فضا و جنس گفت و گو‌های ماه عسل هستم. مطمئناً دیر یا زود به فضا و اتمسفر «ماه عسل» برمی‌گردم حالا با یک شکل و شمایل دیگر؛ آن جنس گفت و گو خیلی به ذائقه و سلیقه من نزدیک‌تر است. ۱۲ سال با کمک همکاران این برنامه را ساختیم. تا اینکه احساس کردم می‌توان کار دیگری به خصوص در حوزه استعدادیابی انجام داد.

وی تأکید کرد: استعداد‌های بسیاری خاک می‌خورند و همچنان پنهان هستند. بنابراین پا به برنامه سازی در این حوزه گذاشتیم که به مراتب سخت و سنگین‌تر است.

احسان علیخانی درباره شباهت برخی برنامه ها به «ماه عسل» هم گفت: در سال‌های آخر که ماه عسل را تولید می‌کردیم، تعداد‌ی از برنامه‌ها شکل و شمایل ماه عسل را پیدا کرده بودند که ذوق مخاطب را کور می‌کرد، اما همچنان عشق و شوری که برای ساخت «ماه عسل» دارم تافته جدا بافته است.

او با اشاره به آمار مخاطبان ویژه برنامه‌های افطار امسال که حدود ۲۶ درصد بود،  گفت: آمار نظرسنجی اخیر صدا و سیما را دیدم. هر جوابی بدهم مربوط به فعالیت‌ همکاران می‌شود؛ اما در کل می‌توانم بگویم که مخاطب خلاقیت ویژه‌ای در برنامه‌های افطار ندید.

وی افزود: البته دلیل مهم‌ این ضعف ماجرای کروناست؛ شیوع این ویروس منحوس به ساختار برنامه سازی ما ضربه زد و عوامل برنامه‌ها زمان کمی برای تحقیق، مستندسازی، تشکیل اتاق فکر، دعوت مهمان و سفر داشتند./افکارنیوز