به گزارش پایگاه خبری نشان :

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تاکید کرد: ما به دنبال شروع یک جنگ با ایران نیستیم اما آماده‌ایم که کار را تمام کنیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت: آمریکا شواهد و مدارک برای توجیه عملیات تروریستی‌ای که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد را دارد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنان بی‌پایه و اساس خود مدعی شد: « می‌توانم اطمینان دهم که شواهد ما متقاعدکننده است. واقعیت این است که سلیمانی حین ارتکاب جرم گرفتار شد... فرمانده یک سازمان تروریستی در حال دیدار با فرمانده یک سازمان تروریستی دیگر و انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حملات علیه دیپلمات‌ها، نیروها یا مراکز آمریکا بوده‌اند. فکر می‌کنم اقدام ما برای حذف این افراد از میدان جنگ درست بوده است.»

اسپر در پاسخ به این سوال که آیا ارائه گزینه افراطی مبنی بر به شهادت رساندن سردار سلیمانی به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پشیمان نیست، از این تصمیم دفاع کرد.

وی گفت: زمان آن رسیده بود که فرمانده یک سازمان تروریستی از میدان جنگ حذف شود.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: در صورتی که جنگی با ایران در بگیرد، آمریکا از قوانین جنگ‌های مسلحانه تبعیت خواهد کرد.

مارک اسپر در پاسخ به این سوال که در صورت بروز جنگ آیا وی از دستورات دونالد ترامپ مبنی بر حمله به مراکز فرهنگی ایران سرپیچی خواهد کرد، گفت: آمریکا از قوانین جنگ مسلحانه تبعیت می‌کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در گفت‌وگو با کریستین امان‌پور خبرنگار ایرانی‌الاصل سی‌ان‌ان گفت: سربازان آمریکایی از عراق خارج نخواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره یک نامه افشا شده مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: «پیش‌نویس یک نامه» هیچ اهمیتی ندارد./ ایسنا