به گزارش پایگاه خبری نشان :

صبح امروز هواپیمای مسافربری ایران در محور اوکراین به دلیل نقص فنی در شهرک لاله استان تهران سقوط کرد. طی این حادثه مجموعا ۱۷۶ نفر جان باختند که ۱۴۷ نفر آن ایرانی و بقیه غیر ایرانی بودند. به گفته مسئولان تعدادی از جان باختگان این حادثه پزشک و دندانپزشک بودند همچنین دختر و پسر مشاور وزیر بهداشت نیز در این هواپیما حضور داشتند. در قسمت زیر جزئیات حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی  را قرار داده ایم.

سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعدادی از جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پزشک، دندانپزشک، دانشجویان پزشکی ایرانی و خانواده‌های آن‌ها بودند.

کیانوش جهانپور به گفت: در هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در شهرک لاله، صباح شهر رباط کریم استان تهران سقوط کرد، تعدادی از پزشکان و دندانپزشکان ایرانی و دانشجویان علوم پزشکی که در اوکراین یا کانادا تحصیل می‌کردند از جمله دختر و پسر (زینب و محمدحسین) دکتر اسدی لاری مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل امور بین المللی وزارت بهداشت حضور داشتند.

تعداد جان باختگان در سقوط هواپیمای مسافربری

صبح امروز راس ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه پس از خروج از فرودگاه امام خمینی (ره) در نزدیکی شهریار سقوط کرد در این سانحه تعداد ۱۷۶ مسافر و خدمه جان باختند.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزئیات حادثه سقوط هواپیما گفت: هواپیمای اوکراینی سقوط کرده دارای ۱۷۶ مسافر و خدمه بود که ۱۴۷ نفر، ایرانی و بقیه غیر ایرانی بوده‌اند.

وی گفت: کار جمع‌آوری اجساد به پایان رسیده و لکه‌گیری از محل سقوط در حال انجام است.

کولیوند با بیان اینکه اجساد به پزشکی قانونی منتقل خواهند شد، گفت: در این حادثه تمام ۱۷۶ نفر جان خود را از دست دادند.

فرارو و مشرق نیوز