به گزارش پایگاه خبری نشان :

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی «شارل میشل» رئیس شورای اروپا با وی، گفت: ایران آماده است با اتحادیه اروپا همکاری نزدیکتری داشته باشد و معتقدیم نباید اجازه داد فرصت همکاری، از بین برود.

رئیس جمهور با اشاره به ابراز همدردی رئیس شورای اروپا به خاطر حوادث اخیر گفت: تظاهرات گسترده مردمی از کشمیر تا عراق و لبنان به دنبال ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیانگر محبوبیت و نقش بزرگ این شهید در ثبات و امنیت منطقه است.

روحانی اظهارداشت: آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه ایران حتی در بحث دارو و مواد غذایی دست به تروریسم اقتصادی زد و با ترور فرمانده بزرگ ایران، همه مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت و اروپا باید در خصوص این اقدامات تروریستی آمریکا واکنش نشان دهد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به توضیحات رئیس شورای اروپا تاکید کرد: ایران و اروپا به دنبال ثبات منطقه و تحکیم مجدد برجام هستند و برای ما بسیار مهم است که اروپا و چین و روسیه بتوانند برای حفظ برجام نقش مهم خود را ایفا کنند تا منافع ایران تامین شود.

روحانی پنج گام ایران در کاهش تعهدات برجامی را در راستای ایجاد تعادل دانست و اظهارداشت: ایران به همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان ادامه خواهد داد.

رئیس شورای اروپا نیز در این تماس تلفنی ضمن ابراز تسلیت به خاطر حوادث اخیر در ایران گفت: برجام دستاورد ۱۰ سال مذاکره بود و اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق بکار خواهد گرفت.

شارل میشل گفت : اروپا همچنین همه تلاش خود را بکار گرفته است تا نقش مثبتی در فضای سیاسی سطح جهانی و منطقه ایفا کند و در روزهای اخیر بارها از آمریکا خواسته است تا بیش از این باعث افزایش تنش در منطقه نشود.

وی افزود: ما نگران تحولات منطقه هستیم و همه طرف ها را به خویشتنداری دعوت می کنیم.

رئیس شورای اروپا همچنین از همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، علیرغم کاهش تعهدات برجامی قدردانی کرد.