به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از نیو اطلس، قطعاً تا به حال برایتان پیش آمده که یک پشه در محیط خانه مزاحم شما شود و سعی کنید رد آن را بزنید تا موفق به کشتن آن شوید، اما ناگهان از جلوی چشمان شما غیب می‌شود.

دستگاه "Bzigo" به منظور کمک به شما در این شرایط طراحی شده است، این دستگاه، پشه‌ها را با یک نور لیزری برای چشم انسان بی‌خطر است، ردیابی می‌کند.

x1L6mGwvLx9b

دستگاه "Bzigo" توسط یک استارتاپ به همین نام ساخته شده و یک چراغ LED مادون قرمز، یک دوربین HD مادون قرمز با زاویه دید عریض و یک ریزپردازنده را در خود جای داده است.

این دستگاه با استفاده از الگوریتم‌های دید رایانه‌ای قادر است بین الگوهای حرکتی پشه‌ها و سایر اشیاء با اندازه مشابه مانند ذرات گرد و غبار تفاوت قائل شود. "Bzigo" حتی در تاریکی نیز کار می‌کند.

zeCpt64clZHw

هنگامی که "Bzigo" متوجه حضور یک پشه در اتاق شود، از طریق برنامه‌ای در گوشی هوشمند به کاربر اطلاع می‌دهد و برای کمک به کاربر در یافتن و بیرون کردن حشره، با لیزر آن را دنبال می‌کند. اگرچه نسخه بعدی این محصول ممکن است بتواند همزمان با ردیابی پشه‌ها، آنها را به طور مستقل از بین ببرد.

نمونه اولیه این دستگاه که در نمایشگاه CES رونمایی شد، بنا بر گزارش‌ها قادر به دیدن و ردیابی پشه‌ها تا فاصله ۸ متری است. این دستگاه فقط برای مصارف داخلی در نظر طراحی شده است و در محیط بیرون کارایی ندارد.

IptfKNaWngGy

گفته می‌شود این محصول در هنگام عرضه ۱۶۹ دلار قیمت خواهد داشت. این شرکت در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران است و امیدوار است که اوایل سال آینده "Bzigo" را به بازار عرضه کند./ ایسنا