به گزارش پایگاه خبری نشان :

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییترش اظهاراتی مداخله‌جویانه را درباره تجمعات شب گذشته جمعی از دانشجویان که برای یادبود جان باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در حادثه مورد هدف قرار گرفتن غیرعمد هواپیمای مسافربری اوکراینی برگزار شده بود، مطرح کرده و نوشت که ایران باید به گروه‌های حقوق بشر اجازه بدهد حقیقت کنونی اعتراضات در جریان مردم ایران را نظارت کرده و گزارش بدهند.

وی در اظهاراتی فرافکنانه خطاب به مردم ایران مدعی شد که من از ابتدای دوره ریاست جمهوریم با شما ایستاده‌ام و دولت من همچنان با شما خواهد ایستاد. ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور آمریکا در پی این مطرح می‌شود که صبح چهارشنبه هفته گذشته بر اثر بروز خطای انسانی، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان از جمله دانشجویان و دانش‌آموختگان برخی دانشگاه‌های کشورمان و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.  عصر شنبه در پی تایید این خبر  دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف،، تهران ، خواجه نصیر و ... با روشن کردن شمع داخل دانشگاه یاد ایشان را گرامی‌ داشتند.

هم‌چنین تعدادی از شهروندان تهرانی نیز در مقابل دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف، تهران و .... در همدردی دانشجویان با خانواده جانباختگان و گرامیداشت یاد دانشجویان همراهی کردند./ایسنا