به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از آوای سلامت علل اصلی ابتلا به این عارضه عبارتند از استرس زیاد، شیوه زندگی کم تحرک، رژیم های غذایی کم فیبر، دیابت، و بارداری. یکی از مهمترین گام ها برای مبارزه با یبوست، مصرف فراوان نوع خاصی از میوه ها است. میوه ها حاوی مواد مغذی مختلفی هستند که سیستم گوارش را تسریع می کنند و مقادیر زیادی فیبر نامحلول به بدن می رسانند:

گلابی: گلابی به دلیل محتوای زیاد آب و فیبر، تنظیم کننده حرکات روده است. گلابی خواص ضد اکسید کننده دارد، سیستم گوارش را بهبود می بخشد و مانع از افزایش کلسترول می شود. ویتامین های سی، بی و ای را می توانید به همراه آهن، کلسیم و پتاسیم با مصرف این میوه به بدن برسانید.

نارنگی: سرشار از ویتامین سی و یک راه طبیعی برای مبارزه با یبوست است. نارنگی سرشار از فیبر بوده و به جلوگیری از مشکلات گوارشی، کلسترول بالا و مشکلات قلبی عروقی کمک می کند.

انگور: یک ملین طبیعی و کمک کننده به بهبود سیستم قلب و عروق است. مصرف انگور باعث کاهش کلسترول بد می شود. انگور همچنین حاوی اسیدهایی است که برای عملکرد مناسب بدن ضروری به نظر می رسند. انگور بدون کالری است و به بهبود وضعیت شریان ها نیز کمک می کند.

پرتقال: برای جلوگیری از انباش مواد زائد در روده بزرگ و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی مفید است. پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی است و منجر به بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. پرتقال ضد درد و التیام دهنده است. این میوه حاوی اسید سیتریک است و به هضم مواد غذایی و بهبودو عملکرد پانکراس و کبد کمک می کند.

پاپایا: برای کاهش یبوست مفید است و 90 درصد آن را آب تشکیل می هد. پاپایا یک دیورتیک عالی است و منبع غنی از ویتامین سی محسوب می شود. مصرف این میوه منجر به محاظت طبیعی از بدن و حذف اثرات منفی رادیکال های آزاد می شود.

سیب: این میوه را با پوست بخورید چون پوست آن حاوی فیبر و آنتی اکسیدان است. مصرف سیب به کاهش کلسترول کمک می کند و چون حاوی کورستین است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد.

خربزه: سرشار از پتاسیم، منیزیم، روی، کلسیم، آهن و فسفر است و مانع از احتباس مایعات در بدن می شود. مصرف خربزه عملکرد کلیه را نیز بهبود می بخشد و یک ملین طبیعی است.

کیوی : سرشار از فیبر است و به حرکات روده کمک می کند.