به گزارش پایگاه خبری نشان :

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز  با اشاره به علت افزایش جهشی قیمت پیاز در بازار شیراز گفت: به دلیل وقوع سیل در مناطق جنوبی همچون بندرعباس، دچار کمبود پیاز در بازار میوه و تره بار شیراز شده ایم.

جواد عدلو افزود: پیاز نو در بازار شیراز در حال حاضر از تبریز تامین می شود که مقدار آن اندک است و این کمبود باعث افزایش قیمت شده است.

وی با اشاره به قیمت فعلی هر کیلو پیاز در بازار میوه و تره بار در شیراز، اعلام کرد: در حال حاضر، پیاز با قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان عرضه می شود.

عدلو افزود: پیش از این قیمت هر کیلو پیاز، ۴ هزار تومان بود و در پی فروکش کردن سیل در مناطق جنوبی و رفع کمبود این محصول، قیمت کاهش خواهد یافت‌.

وی با اشاره به شرایط مناسب برای کشت پیاز، گفت: کشت پیاز به آب و هوای گرم، نیاز دارد و در بسیاری از نواحی فارس در فصل تابستان این محصول کشت و برداشت می شود.

عدلو اضافه کرد: در لارستان نیز که آب و هوای گرم دارد به علت بارش های اخیر، امکان برداشت محصول پیاز ممکن نیست که این وضعیت نیز بر کمبود پیاز در بازار شیراز و افزایش قیمت جهشی تاثیر گذاشته است.

 رییس اتحادیه صنف میوه و تره بار شیراز با اشاره به متعادل شدن قیمت این محصول ضروری گفت: امیدواریم که با خشک شدن اراضی زیر کشت پیاز در مناطق جنوبی، به زودی امکان برداشت، میسر شود و قیمت به حالت قبل باز گردد.