به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از موضوعاتی که طی چند ماه گذشته کشور با آن مواجه شده و نسبت به آن نگرانی‌های بسیاری به وجود آمده است، بحث وجود قرص‌هایی مشکوک در کیک‌های خوراکی است.

کیک‌های آلوده به قرص که ابتدا در یک استان رویت شدند، پس از گذشت  مدتی در سراسر کشور نیز گسترش یافتند و در مدارس مختلفی دیده شدند.

البته درباره این موضوع صحبت‌های متعددی مطرح شد و هر یک از دستگاه‌های متولی از وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و سازمان غذا و دارو تا قوه قضائیه درباره آن اظهارنظر کردند.

به دنبال گسترش این موضوع نیروی انتظامی از رسیدگی سریع به این موضوع خبر داد.

البته رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر این قرص‌ها را هیوسین اعلام کرد و از مشاهده آن‌ها در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی خبر داد؛ به گفته او موضوع رابطه بین کیک‌های آلوده به قرص و قاچاق و توزیع موادمخدر منتفی است و نباید در این باره نگرانی وجود داشته باشد.

البته پس از گذشت چند ماه اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده کیک‌های حاوی قرص گفت: با بررسی‌های انجام شده واحد‌های تولیدی هیچ نقشی در این کار نداشتند و نشان می‌هد که توطئه‌ای در کار بوده و این قرص‌ها در بیش از ۵۰ برند کشف شده است.

وی افزود: مطالعات نشان می‌هد که قرص‌ها بعد از تولید وارد کیک‌ها شده است، حتی یک مورد از پیدا شدن قرص در کیک‌ها پلمب بود که کشف نشد و تمام موارد کشف شده کیک‌هایی بودند که باز شده بودند و تحقیقات ادامه دارد و هنوز منبع اصلی این اقدام شناسایی نشده است.