به گزارش پایگاه خبری نشان :

 زوج جوان همراه منشی یک پزشک زنان و زایمان در تهران به دنبال سوژه های خاص می گشتند و در زمینه خرید و فروش نوزادان فعالیت می کردند.

KInXBuU4iULx

15 دی امسال بود که مرد جوان، زنش را که باردار بود به بیمارستان اکبرآبادی رساند و با توجه به این که روزهای آخر دوران بارداری زن جوان بود در بیمارستان بستری شد و چند ساعت بعد دخترکوچولوی این خانواده در بیمارستان به دنیا آمد.

روز بعد مرد جوان که میثم نام داشت برای کارهای ترخیص همسر و فرزندش به قسمت حسابداری رفت و با توجه به این که تحت پوشش بیمه نبود باید مبلغ سه میلیون تومان پرداخت می کرد اما این پول را نداشت به همین دلیل همسر و فرزندش در بیمارستان ماندگار شدند و میثم به دنبال تهیه پول رفت.

درخواست کمک از یک خلافکار

میثم در پی تهیه پول بود تا این که به سراغ یکی از دوستانش که مردی خلافکار بود رفت و یوسف وقتی شنید فرزند میثم یک دختر است ادعا کرد که یک زن نیکوکار به نام مژده را می شناسد و با او برای کمک تماس می گیرد.

یوسف پس از چند ساعت ادعا کرد که مژده برای پرداخت پول به بیمارستان می آید سپس زن 28 ساله همراه یوسف به بیمارستان رفتند و سه میلیون تومان را به حسابداری بیمارستان پرداخت کرد و زن جوان و نوزادش از بیمارستان ترخیص شدند.

در این صحنه، یوسف پیشنهاد داد تا میثم و خانواده اش چند روزی در خانه شان مهمان باشد که با اصرارهای مرد خلافکار به خانه اش رفتند.

کودک ربایی

بیرون خانه یوسف مجهز به دوربین مداربسته بود و پس از دو روز یوسف پس از یک تلفن کوتاه ادعا کرد که مژده و شوهرش برای دیدن نوزاد به دنیا آمده شان می آیند که دقایقی بعد مژده و شوهر 30 ساله اش سوار بر موتور آپاچی به جلوی در خانه یوسف آمدند، مرد خلافکار دختر میثم را در آغوش گرفت و به جلوی در خانه رفت.

میثم از تلویزیون و از طریق دوربین های مداربسته، حرکات یوسف و زن نیکوکار را بررسی می کرد که مشاهده کرد یوسف از زن جوان پول گرفت و بچه را در اختیار آن ها قرار داد و زوج جوان در حالی که دختربچه را در آغوش داشتند به سرعت از محل دور شدند.

میثم شوکه شده بود، یوسف وارد خانه شد و ادعا کرد مژده خواسته تا سه میلیون تومان پول بیمارستان را برایش تهیه کنیم تا دخترشان را بازگرداند.

پدر نگران به سراغ دوستانش رفت و توانست بخشی از پول زن جوان را تهیه کند و این در حالی بود که در دوربین مداربسته مشاهده کرد یوسف در قبال تحویل دادن دخترش پنج میلیون تومان پول گرفت.

میثم با بخشی از پول تهیه شده برای زن جوان به خانه یوسف رفت و از دوست خلافکارش خواست تا شماره تلفن مژده را به او بدهد اما یوسف مخالفت کرد و با گوشی موبایلش به زن جوان زنگ زد.

پدر نگران گوشی را از یوسف گرفت و مژده که فکر می کرد یوسف پشت خط است گفت: بچه دیگری سراغ داری که معامله کنیم؟!

میثم باور نمی کرد که فرزندش ربوده شده و به زن جوان گفت: پولتان آماده است و دخترم را بازگردانید که مژده با لحنی تند ادعا کرد که دخترشان را تحویل یک زوج جوان و پولدار داده و جایش خوب است و جای نگرانی نیست و سپس گوشی موبایل را قطع کرد.

در این صحنه بین یوسف و میثم درگیری رخ می دهد و یوسف با خونسردی می گوید به من ربطی ندارد و من تنها قصد کمک کردن داشتم و از تصمیم مژده خبری نداشتم.

غافلگیری دلال بچه

میثم از خانه یوسف خارج شد و به دنبال یک راه حل بود که به سراغ دوستانش رفت و وقتی دوستانش متوجه ماجرا شدند همراه میثم به خانه یوسف رفتند.

یوسف وقتی جلوی در خانه اش آمد دوستان میثم او را دوره کردند و گوشی موبایل را از جیب میثم بیرون آوردند و سپس با مژده تماس گرفتند.

یکی از دوستان میثم برای این که مژده را از مخفیگاهش بیرون بکشد به زن جوان گفت: قصد فروش یک نوزاد دختر دارد که مژده بر سر قیمت خرید این نوزاد با مرد جوان صحبت کرد و قرار بر پرداخت 15 میلیون تومان شد و زن جوان برای جلب اعتماد 100 هزار تومان به حساب مرد جوان واریز کرد.

ظهر دوشنبه 23 دی ماه میثم و همسرش در خیابان باهنر، خیابان 18 متری شرقی منطقه پاکدشت و در نزدیکی محل ملاقات مژده و شوهرش حضور داشتند که با پلیس تماس گرفتند و تیمی از ماموران گشت کلانتری 174 قیام دشت در محل حاضر شدند و وقتی در جریان این پرونده قرار گرفتند در کمین نشستند و منتظر ماندند زوج جوان در محل حاضر شوند.

مژده همراه شوهرش و یک زن 62 ساله سوار بر خودروی ام وی ام در محل قرار حاضر شدند و خیلی زود ماموران قبل از این که این متهمان راهی برای فرار پیدا کنند وارد عمل شدند و آن ها را دستگیر کردند.

ماموران در بازرسی از خودروی متهمان یک بسته پول به مبلغ 15 میلیون تومان که قرار بود بابت خرید نوزاد به مرد جوان پرداخت کنند به دست آوردند و یک بسته پول دیگر به مبلغ 9 میلیون تومان را نیز کشف کردند.

اعترافات عجیب

ماموران سه متهم را به صورت جداگانه هدف تحقیق قرار دادند و در بازجویی ها مشخص شد که متهمان یک باند خرید و فروش نوزاد را تشکیل دادند.

ماموران همچنین پی بردند که زن 62 ساله منشی یک پزشک زنان و زایمان است و مژده نیز در کار رحم اجاره ای فعالیت دارد و از این طریق خانواده هایی را که به دنبال فرزند بودند، شناسایی می کردند و همین طور سوژه هایی را که قصد فروش نوزادشان را داشتند پیدا می کردند و از خرید و فروش نوزادان پول خوبی به جیب می زدند.

تیم پلیسی مطلع شدند آن ها از یک خانواده برای تهیه یک نوزاد دختر 24 میلیون تومان پول گرفته اند که 15 میلیون تومان آن را برای فروشنده آماده کرده بودند که 9 میلیون تومان باقی مانده آن را قرار بوده بین همدیگر تقسیم کنند.

مژده در ادامه تحقیقات به ماموران گفت: یک زن دیگر که اهل شهرستان یزد است و یک پیج اینستاگرامی در زمینه اجاره رحم فعالیت دارد، با او در ارتباط بوده است و با تشکیل این باند در زمینه خرید و فروش نوزاد فعالیت دارند.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تجسس ها برای شناسایی دیگر اعضای این باند و خانواده هایی که در این معامله ها نقش داشتند ادامه دارد.

تحلیل کارشناس / نازایی آسیب جدی در روابط عاطفی

دکتر عزت ا... کردمیرزا روان شناس و استاد دانشگاه

هر زندگی مشترکی با سه رکن اساسی آرامش، عشق و محبت درونی به رشد و تعالی می رسد و خوشبختی را تضمین می کند. داشتن فرزند در بالاترین سطح زندگی جاودانه را رقم می زند این مطلب به این معناست که هر خانواده ای برای داشتن فرزند تلاش می کند و آن را یک آرزوی بزرگ تلقی می کند و در ذهن و رویاهای خود به آینده و رشد متعالی آن می پردازد. بنابراین نداشتن فرزند به هر دلیلی از جمله مشکلات فیزیکی، موانع اجتماعی یا عوامل تاثیرگذار محیطی می تواند به عنوان یک آسیب جدی در نظام عاطفی و ارتباطی خانواده مورد توجه قرار گیرد.

از این رو بسیار طبیعی است که پس از چند سال زندگی مشترک اگر تلاش عاقلانه، آگاهانه و منطقی زوج ها برای داشتن فرزند سالم به نتیجه نرسید برخی خانواده ها ممکن است دست به روش های مختلف بزنند و از روش های غیرقانونی صاحب فرزند شوند که این نیز علاوه بر تحمیل تبعات به خانواده آینده این کودکان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و به شدت آسیب زا خواهد بود.

اگر فرزندان در چارچوب قانونی و از طریق قوانین و مقررات تعیین شده و مراجع ذی صلاح در اختیار خانواده ها قرار گیرند آسیب های کمتری خانواده ها و خود این فرزندان را درگیر می کند.اما وقتی خانواده ها به جای طی کردن مراحل قانونی اقدام به خرید فرزند یا نوزاد می کنند آسیب های متفاوتی را برای خود رقم می زنند و آینده فرزند تحت تاثیر قرار می گیرد .

تصور کنید فرزند 13 ساله ای که به بلوغ رسیده و در اوج نوجوانی که دوران بحرانی زندگی اش است، دچار بی هویتی شده و بحران هویت سختی را تجربه می کند در اوج این دوران اگر متوجه شود فرزند دیگری است و پدر و مادر واقعی اش افراد دیگری هستند هرگز نمی تواند احساسات منفی و به هم ریختگی و آشفتگی روانی خود را کنترل کند و بیماری های روانی متعددی این نوجوان را تهدید می کند زیرا وی همیشه در جست و جوی هویت گمشده و واقعی خود است. ترس و نگرانی از برملا شدن حقایق والدین را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و اگر روزی فرزندشان واقعیت را بداند به طور قطع زندگی شان متلاشی خواهد شد .

پرسش این جاست آیا خانواده ها خود را به خاطر این رفتار سرزنش می کنند یا نه؟ زیرا افرادی که به این روش صاحب فرزند می شوند خودخواه هستند و فقط مالکیت را می خواهند و در حقیقت نیاز و احساس واقعی فرزندی را که خریداری کرده اند نادیده می گیرند. با توسعه ظرفیت های نظام خانواده و شکل گیری باورهای اخلاقی و انسانی اگر خانواده ها چنین شرایطی را تجربه می کنند توصیه می شود به صورت قانونی اقدام به گرفتن فرزند کنند و از خانواده های بدسرپرست یا بی سرپرست فرزند قبول کنند تا فداکاری خود را بیشتر نشان دهند زیرا صاحب فرزند شدن در چارچوب قانون احساس بهتری به این فرزندان و خانواده ها می دهد و به طور قطع متغیرهای یک زندگی آرام را که آرامش ، عشق و محبت درونی است احساس می کنند . چون مالکیت غیرقانونی فرزند بدون آسیب و چالش نخواهد بود./رکنا