به گزارش پایگاه خبری نشان :

 پس از آنکه یک دختر مصری به نام «ریم مهنا»، اعلام کرد که اقدام به منجمد کردن تخمک‌های خود نموده، بحث و جدل میان موافقان و مخالفان این تصمیم او همچنان ادامه دارد.

به گفته «ریم مهنا» نگهداری از تخمک‌های او تا زمان ازدواج و یا پیدا شدن همسر مناسب برای او ادامه دارد.

«ریم مهنا» بیست و چند ساله در حساب فیسبوک خود، فیلمی را منتشر کرد و با چهره‌ای خندان خبر داد که تخمک‌های خود را منجمد کرده و گفت: از آنجایی که من ازدواج نکردم و مجردم و قبل از سی سالگی هم نمی‌خواهم ازدواج کنم، تصمیم گرفتم تا این کار را انجام دهم.

dKF9Nhkzr7zV

فرآیند فریز کردن تخمک ها، فرآیندی است که در آن تزریق انجام می‌شود تا تخمک‌ها در طول یک مدت زمانی مشخص رها شده و فعال شوند، سپس در شکم چند روزنه خیلی کوچک ایجاد می‌شود و تخمک‌ها از طریق آن خارج می‌شوند، سپس آن‌ها را در فریز در یک درجه حرارت مشخص قرار می‌دهند تا بتواند سال‌ها حفظ شود، سپس آن را برای باروری استخراج و ذوب می‌کنند.

تصمیم «ریم»، یک تصمیم بی سابقه در مصر است، او نخستین دختر مصری است که چنین تصمیمی می‌گیرد و از این روی بسیار هیجان زده و خوشحال است.

دلیل اصلی روی آوردن «ریم» به این روند به گفته خود او، این است که او می‌خواهد قبل از ازدواج خود را اثبات کند، به دلیل تمایل به تحقق رویا‌های خود و نقشه کشیدن برای آینده اش در زمینه شغلی، و اینکه تحقق آن رویا‌ها قبل از ازدواج آسانتر است، او تصمیم گرفته قبل از سی سالگی ازدواج نکند.

VKluNvkKeZDx

ریم که به سی سالگی نزدیک شده، پیش بینی نکرده که پس از رسیدن به سن سی سالگی آیا ازدواج خواهد کرد یا نه، ممکن است تا پیدا کردن فرد مناسب برای ازدواج مجبور شود تا چهل سالگی یا پس از آن هم صبر کند و پس از این سن باروری سخت می‌شود، بنابراین تصمیم گرفت تا تخمک‌های خود را منجمد کند، زیرا این بهترین کار برای مادر شدن در هر سنّی است.

علاوه بر دخترانی که دیر ازدواج می‌کنند، این روش برای زنانی هم که از بیماری سرطان رنج می‌برند نیز مفید است. از زمانی که «ریم» اعلام کرده که می‌خواهد فرآیند فریز تخمک‌ها را انجام دهد، در فیسبوک مردم سؤالات زیادی درباره چگونگی و قیمت این فرآیند می‌پرسند. باید گفت: هزینه چنین کاری بسیار بالاست و علاوه بر هزینه اصلی، باید هر سال مبلغی را به پزشک برای نگهداری از تخمک‌ها اختصاص داد.

zn1LmM035UXU

گفتنی است پس از جنجالی شدن این خبر، برخی از اساتید الازهر مصر در پاسخ به سؤالات مردم می‌گویند، فریز کردن تخمک‌ها شرعاً حرام است، و باب را برای مفاسد دیگری باز خواهد کرد که پیامد‌های ناپسندی به همراه خواهد داشت./ تابناک