به گزارش پایگاه خبری نشان :

پیرحسین کولیوند که در پی وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان، به منظور پیگیری روند ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به این استان سفر کرده است، در تشریح اقدامات امدادی و درمانی صورت گرفته در این مناطق، گفت: در سفر به استان سیستان و بلوچستان، تقریباً به تمامی مناطق سیل زده رفته و تمامی مناطق متأثر از سیل را از نزدیک بررسی کرده‌ایم؛ خوشبختانه با فروکش کردن آب‌ها، مسیرهای ارتباطی باز شده و روند خدمت‌رسانی به مردم عزیز با سرعت بهتری انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از پیام حکیمانه مقام معظم رهبری، سیل هدایای مردمی به سمت مناطق سیل زده ستودنی است. در حال حاضر، آنچه که مردم عزیز متأثر از سیل به آن نیاز مبرم دارند، اقلام زیستی مانند پتو، فرش، وسایل گرمایشی و ظروف است.

کولیوند بیان کرد: آب آشامیدنی و تغذیه به میزان کافی توسط کمک‌های مردمی و نیروهای سپاه و ارتش، تأمین شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: خدمات بهداشتی و درمانی به خوبی در حال انجام است و در تمامی پایگاه‌های مرکز سلامت و مراکز بهداشتی ما، پزشکان و پرستاران مستقر بوده و تیم‌های فوریت‌های پزشکی نیز در مناطق مستقرند.

وی گفت: تمامی افرادی که دارای بیماری‌های خاص، مزمن و شرایط پرخطر هستند، شناسایی شده و به مناطق امن منتقل شده‌اند و خوشبختانه تاکنون در این زمینه هیچگونه مشکلی نبوده و بیماران شرایط ثابتی دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: در حوزه بیماری‌های واگیردار، اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است و بسیار مراقب هستیم که با پوشش کامل خدمات بهداشتی و درمانی، در منطقه بیماری‌های واگیر شیوع پیدا نکند. در این راستا، جلسات مختلفی را با همکاران خود در گروه پزشکی و سایر دستگاه‌ها برگزار کرده و بر اساس پروتکل‌ها پیش می‌رویم. به طور کلی روند ارائه خدمات در حوزه سلامت مطلوب بوده و شرایط منطقه از نظر سلامت و بهداشت، شرایط پایداری است./ مهر