به گزارش پایگاه خبری نشان :

عبدالغفور ایران‌نژاد  در مورد مناطق سیل‌زده چابهار گفت: روز سه‌شنبه رییس مجلس شورای اسلامی به چابهار آمد و در کنار بازدید از مناطق آزاد چابهار از مناطق سیل زده بازدید کرد. ایشان دستورات ویژه‌ای خطاب به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن صادر کردند. همچنین دو روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه حضور پیدا کرد. خبرها حاکی از آن است که آذری جهرمی به مناطق و روستاهای محروم چابهار رفته بود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از برطرف شدن مشکل ارتباطات تلفنی روستاهای چابهار خبر داد و گفت: این مشکلات با حضور وزیر ارتباطت و فناوری اطلاعات برطرف شد. روز چهارشنبه در خدمت وزیر بهداشت بودیم و آن‌طور که به اینجانب خبر رسیده است سردار سلامی روز چهارشنبه در منطقه حضور داشته و دستوراتی صادر کرده‌اند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سه‌شنبه شب نیروی هوایی ارتش ۹۰ تن امکانات رفاهی به منطقه ارسال کرده است. همه مردم پای کار هستند و با وحدت و همدلی به یکدیگر کمک می‌کنند. همه ماشین‌های سنگین مردمی بسیج شده و امکانات رفاهی را به روستاهای این شهر، زرآباد و دشت‌یاری ارسال می‌کنند.

ایران‌نژاد ضمن تشکر از دستگاه‌های کمک‌کننده به مناطق سیل‌زده جنوب کشور خطاب به هیات دولت، اظهار کرد: آبگرفتگی معابر، همه راه‌های روستایی را خراب کرده است از دولت انتظار داریم که با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ باشد و هرچه سریع‌تر در مورد راه‌های روستایی دشت‌یاری، زرآباد و نیک‌شهر تصمیم‌گیری کند.

وی در پاسخ به این پرسش که خسارت وارد شده به مردم چقدر است، گفت: مدیر بحران استان ۱۰۰۰ میلیارد برآورد خسارت کرده است این خسارت روز به روز بیشتر می‌شود. قرار بر این است که برآورد نهایی خسارات تا یکشنبه مشخص شود و استاندار هرچه سریع‌تر آن را به جلسه هیات دولت ببرد. مردم منطقه مخصوصا در بخش کشاورزی آسیب دیده‌اند. همه محصولات کشاورزی مردم مثل هندوانه و موز به کلی از بین رفته است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت مسکن سیل‌زدگان گفت: درخواست من این است که هرچه سریع‌تر پولی در اختیار مردم چابهار و دیگر مناطق سیل‌زده قرار دهند که بتوانند اتاق کوچکی در کنار خانه‌هایشان بسازند تا موقتا از آن استفاده کنند./ ایسنا