به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با انتشار پیامی خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، تأکید کرد که واشنگتن تنها در چارچوب گروه ۱+۵ و در صورت بازگشت به وضعیت پیش از سال ۲۰۱۷، امکان گفت‌وگو با تهران را خواهد یافت.

ظریف در توییتر نوشت: «دونالد ترامپ هنوز رؤیای دیدار دوجانبه را دارد تا میلش به "توافق ترامپ" را ارضا کند. این خوش‌خیالی است. تنها جا برای مذاکره، میز ۱+۵ (میزی که او ترک کرد) است و بازگشت به وضعیت پیش از ۲۰۱۷ و جبران خسارات ایران.»

پیام ظریف پس از آن منتشر می‌شود که ترامپ در توییتی مدعی شد که ایران برای گفت‌وگو با آمریکا آماده است، مشروط بر اینکه واشنگتن تحریم‌ها را رفع کند. رئیس‌جمهور آمریکا سپس نوشته است که واشنگتن حاضر به پذیرش این شرط نیست.

ظاهرا توییت ترامپ واکنشی باشد به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه با نشریه اشپیگل که در آن عنوان شده است که آمریکا در صورت تغییر رفتار و اصلاح گذشته، می‌تواند به میز مذاکره بازگردد.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران و گروه ۱+۵، خارج شد و تحریم‌های گسترده‌ای علیه مردم ایران وضع کرد. 

در حال تکمیل...