به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با دومینیک راب، همتای انگلیسی‌اش گفت واشنگتن ۱۲ درخواست از ایران دارد.

او همچنین مدعی شد: هیچ کشوری نمی‌تواند شهروندان کشور دیگر را به گروگان بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات بی اساس خود ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و گفته است که این شرایط همچنان ادامه دارد.

پمپئو در حالی این ادعا را در دیدار با همتای انگلیسی خود در لندن مطرح کرد که آمریکا خود مصداق کامل تروریسم دولتی است و اخیرا با نقض حاکمیت عراق، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را با حمله هوایی نزدیک فرودگاه بغداد ترور کرد.

پمپئو در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد چین تهدید اصلی زمان ماست و آمریکا و متحدانش باید از قدرت نظامی و فن‌آوری آن مطمئن شوند و اطمینان دهند که این قرن بر اساس اصول غربی اداره می‌شود.

او گفت: در حالی که ما هنوز باید نسبت به مقوله ترور بسیار هوشیار باشیم ... حزب کمونیست چین تهدید اصلی دوران ما محسوب می‌شود.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس نیز بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، بازگشت تحریم‌های ایران و بدعهدی طرف‌های اروپایی در این توافق خواستار بازگشت ایران به برجام شده و مدعی شده است: می‌خواهیم با ایران به توافق گسترده‌تری برسیم.

او همچنین هم‌راستا با سیاست‌های زیاده‌خواهانه واشنگتن گفته است: ما مکانیسم حل و فصل اختلافات را فعال کردیم و می‌خواهیم ایران را به دیپلماسی و مذاکره برگردانیم تا به تعهداتش برگردد. رئیس‌جمهور ترامپ به توافقی بزرگتر معتقد است که می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

ایده توافق جدید با ایران از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شده که برجام را بدترین توافقی که آمریکا تاکنون به آن پیوسته، نامیده است و در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد.

اخیراً بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز پس از اینکه کشورش و همچنین آلمان و فرانسه، ایران را به نقض برجام متهم کرده و مکانیسم حل اختلاف موسوم به ماشه را راه اندازی کردند، از پیشنهاد واشنگتن حمایت کرده است./باشگاه خبرنگاران جوان