به گزارش پایگاه خبری نشان :

 سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (پنجشنبه) در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن (ع) قیامدشت، با اشاره به تحریم پیامبر اکرم (ص) و یاران ایشان در شعب ابیطالب اظهار داشت: اینهایی که امروز تحریم می‌کنند از کافران و مشرکان یاد گرفتند و شاگردان آنها هستند. پیغمبر و مسلمانان را در شعب ابیطالب مورد تحریم قرار دادند و حتی نمی‌گذتشتند یک تکه نان به آنها برسد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم امروز ایران عزیز توسط آمریکایی‌ها چیز نو و جدیدی نیست، افزود: پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام هیچگاه در مقابل این فشارها تسلیم نشدند و تن به مذاکره ندادند، چون ایمان داشتند و می‌دانستند باید رسالت خود را درست انجام دهند. بنابراین باید مقاومت کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این باور است که در شرایط سخت تحریمی ایران توسط دشمن باید سعی کنیم مثل یاران پیامبر در شعب ابیطالب رفتار کنیم؛ یعنی همدردی و ایثار کنیم.

میرسلیم با تاکید بر اینکه اگر الطاف الهی در طول این ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران نبود در مقابل سختی‌ها و فشارها تاب نمی‌آوردیم، گفت: تا زمانی که خلوص در بین مردم وجورد دارد، جمهوری اسلامی در برابر فشار و سختی دشمنان کم نخواهد آورد و نیاز به دریوزگی با بیگانگان نیست.

وی در ادامه به اشکال مختلف نفاق و چهره‌ منافقین اشاره و خاطرنشان کرد: در صدر اسلام افرادی بودند که به ظاهر می‌گفتند با پیامبر هستند، اما در هر جنگی که صورت می‌گرفت، می‌رفتند و با دشمنان سازش می‌کردند.

عضو هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترور سردار شهید سلیمانی و اعتراف صریح دونالد ترامپ در ترور ایشان اظهار کرد: در این شرایط، به سفیر سوئد پیشنهاد کرده‌اند که جایزه صلح نوبل به یکی از ایرانی‌هایی که جزو گروه اصلاح‌طلبان نیز هست، داده شود و سفیر سوئد هم گفته که اصلا جایزه دست ما نیست و دوم اینکه این فرد کاره‌ای نیست. به نظر ما کسی که باید پیشنهاد می‌دادید، سپهبد سلیمانی بود.

میرسلیم گفت: قطعا شهید سردار سپهبد سلیمانی به بشریت خدمت و به دنیا کمک کرد، اما اینکه چرا عده‌ای با چهره نفاق به دنبال مسائل دیگر هستند، جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه حقیقت وجودی آمریکا دشمنی با اسلام و انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: عده‌ای هنوز می‌گویند برویم مذاکره کنیم؛ در حالی که زودتر از موعد، برجام را به اجرا گذاشتند و تاسیسات هسته‌ای ما را تعطیل کردند، اما دیدید که ترامپ چگونه به سر برجام زد و آن را پاره کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر زمانی که ترامپ برجام را پاره کرد، ما رای آورده بودیم آن وقت می‌گفتند ببینید این‌ها کاری کردند که برجام را پاره کنند، اما خدا رو شکر آقایان بودند و دست کثیف آمریکا در مقابل خود آنها رو شد.

میرسلیم افزود: ذات آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و انقلاب سازگار نیست و نمی‌توانند ببیند ملت ایران سرپای خود ایستاده و مقاومت می‌کند. سوریه و عراق و موشک بهانه است. آنها می‌خواهند ظلم خودشان بر قرار باشد، اما ما را ذلیل می‌خواهند.

وی با طرح این پرسش که از آمریکا و اروپا چه خیری نصیب ایران شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان ۴۱ سال است که ما را رنج و عذاب داده‌اند و انواع دشمنی و توطئه‌های این‌ها را دیده‌ایم. این‌ها انواع و اقسام روش‌ها را برای تضعیف ما بکار گرفته‌اند. کدام ایرانی با وجدان، شرف و حیثیت می‌تواند بپذیرد که خیری از سوی این‌ها نصیب ما شود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما تا آن روزی که بنده خالص خدا باشیم، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. مطمئن باشید که مشکلات دقیقا از جایی شروع می‌شود که ملت ما خدا را فراموش کند.

میرسلیم با بیان اینکه تورم، بیکاری و اشتغال به دلیل بی‌عرضگی‌ها و سوء مدیریت است، گفت: ما چه کم داریم؟ یک مجری باعرضه باید باشد تا جلوی این زالوصفت‌ها را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از علائم نفاق، دروغ است، گفت: برخی‌ها آنچنان زیبا حرف می‌زنند که انسان به شگفتی می‌افتد و کلام او انسان را به تعجب می‌اندازد، اما رفتارشان ضددین است. دروغگویی، بدقولی و خیانت در امانت از چهره‌های نفاق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به نمازگزاران تاکید کرد: شما مردم، اداره کشور را به عنوان امانت به دست نمایندگان داده‌اید اما آنها کارهای دیگری می‌کنند. خدا را شکر شورای نگهبان ۹۰ نفر آنها را رد صلاحیت کرد؛ این‌ها باید از حق مردم دفاع کنند. آن امانتی که مردم به شما سپردند را چکار کردید.

میرسلیم با اشاره به این جمله که ما باید مدیرانمان را از خارج از کشور وارد کنیم،گفت: اگر وزیر ما چنین اعتقادی دارد، این وزیر جز منافق نام دیگری ندارد. چقدر توهین می‌کنید شما؟

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای اسلام، قرآن، اهل بیت، امام(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سردار شهید سلیمانی را ابزار قرار می‌دهند، گفت: چه کسی گفته اگر کسی مدتی با امام و رهبری باشد تا آخر عمر بیمه شده‌ است؟ ما بسیاری از افراد نزدیک به پیامبر (ص) را داشتیم که منافق از آب در آمدند. در فتنه ۸۸ دیدیم افرادی که نزدیک به امام (ره) بودند، می‌خواستند چه بلایی سر کشور بیاورند.

وی گفت: بعضی‌ها مراجع تقلید و ائمه جماعات، ارکان نظام را ابزار خود قرار می‌دهند تا مردم را فریب دهند./ فارس